Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Bedrijventerreinen

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gast

Bedrijventerreinen

Bericht door Gast »

Hallo forumleden,

vroeg mij af wat jullie nu een goede nieuwe locatie vinden voor  een nieuw bedrijventerrein. Hebben jullie suggesties of ideeen?

Kan ook dat we een oude moeten herstructureren....

Zelf vind ik een leuk idee om dus enkele bedrijven te vestigen boven de snelweg.... Goed idee?!
dwars

Bericht door dwars »

Dat willen ze in A'dam-zuid ook rondom Zuid WTC, maar daar hebben ze als voordeel dat er dan vermogende bedrijven als banken enzo hun pand daarop willen zetten. Met gewone bedrijven is dat volgens mij niet rendabel.
nummer 7

Re: bedrijventerreinen

Bericht door nummer 7 »

Anonymous schreef:Hallo forumleden,

vroeg mij af wat jullie nu een goede nieuwe locatie vinden voor een nieuw bedrijventerrein. Hebben jullie suggesties of ideeen?

Kan ook dat we een oude moeten herstructureren....

Zelf vind ik een leuk idee om dus enkele bedrijven te vestigen boven de snelweg.... Goed idee?!
haha, boven snelweg is wel geinig.... :o

Maar zelf denk ik dat we een deel van het vliegveld klaar moeten maken voor bedrijven!! ;)
dwars

Bericht door dwars »

Neej, juist niet op het vliegveld. Door de jarenlange afzetting van dat gebied is daar een unieke flora ontstaan. Dat verpest je als je er een Bedrijventerrein neerzet. :no:
nummer 7

Bericht door nummer 7 »

JA daar heb je wel gelijk in, maar de voorzieningen liggen er al. OOk lang niet alles, alleen waar nu bouwwerken van defensie staan, kunnen dan misschien bedrijven komen...
Robert

Re: bedrijventerreinen

Bericht door Robert »

nummer 7 schreef:Maar zelf denk ik dat we een deel van het vliegveld klaar moeten maken voor bedrijven!! ;)
Dan moet je hier je mening maar neerplempen. Speciaal van alles over 't Vliegveld. Verder, welkom als member en veel post-plezier.

Boven de snelweg lijkt me onzinnig, en verder ga ik voor het intensiever gebruiken van bestaande industrieterreinen. Maar, volgens mij is hier al 'n topic of zoiets over. Even zoeken...

Offtopic: Nummer 7?
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Volgens mij kan de gemeente door middel van herstructurering van het Havengebied de komende 20 jaar weer vooruit. Alleen kost dat geld en is het volplempen van de Usseler Es veel goedkoper.
de kloomp'maj anhoalen
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met uitbreiding en grijpen naar nieuwe gebieden buiten de stad, het opnieuw inrichten van bestaande terreinen is denk ik de komende jaren een betere optie,
Waaronder het haventerrein dit is een een flinke lap grond die een mooie ligging heefd. Ik ga hiermee wel akoord met Winus. verder denk ik dat kleinschalige bedrijven prima kunnen functioneren nabij woonwijken.
En mooi kunnen passen in de bestaande kleinere bedrijventereinen.
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Nou, als we Hengelo toch af gaan breken kan daar wel een mooi bedrijventerrein komen.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Nee daar had ik al een park gepland weet je nog 8)
Mischien een klein bedrijvenpark aan de RW35 bij hengelo dan :)
Laatst gewijzigd door Bjorn op di nov 16, 2004 6:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert

Bericht door Robert »

En Bjorn z'n park dan? :lol:
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Als bedrijven, net al vroeger, gewoon hun hallen in meerdere etages optrekken zou dat enorm veel ruimte schelen en de stedelijkheid ook ten goede komen.
Bouwen boven de snelweg was een paar jaar geleden een plan van Jan Astrego. Het plan heette "Ontken de weg" en behelste het overkluizen van de A 35 langs de Burg. Van Veenlaan en de Knalhutteweg om zo Enschede-Zuid en de rest van de stad ruimtelijk samen te binden. Het Rijk wilde echter niet bijdragen in de kosten en alles is afgeketst.
Ik zou zo geen goede locaties meer kunnen bedenken. Ik ben tegen het volbouwen van de Usseleres en de Josinkes, al is de laatste al in ontwikkeling. Inderdaad moet er maar eens wat geherstructureerd worden.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
ronny

Bericht door ronny »

We moeten met z'n alleen maar eerst eens zorgen dat de bestaande bedrijvenparken vol komen.
Neem nou het B&S Park. Daar staat zoveel leeg.
Er is geen enkel pand waar geen "Te Huur" bord voor staat

Als nu eerst die leegstaande panden in gebruik genomen worden, dan kan je daarna wel praten over nieuwe bedrijvenparken.

Ik snap ook niet dat ze het terrein bij de Zuiderval vol gaan plempen met bedrijfspanden. Die krijgen ze toch nooit vol.
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Mischien wachten bedrijven liever op de komst van vrijstaande kantoren op de Zuiderval omdat dat natuurlijk een ideale locatie is,
En laten ze het B&S park even achterwege.
Robert

Bericht door Robert »

ronny schreef:Neem nou het B&S Park. Er is geen enkel pand waar geen "Te Huur" bord voor staat
Indes is volledig in bedrijf op 't moment. Met wel een erg kale modieuze inrichting, maar dat zal wel modern moeten lijken.

Volgens mij staat de Zuiderval een beetje stil, daar lees ik erg weinig meer over, maar dat kan ik ook mishebben. Wat mij betreft in ieder geval geen weilanden, enken of natuurgebieden aanboren, maar die visie was volgens mij al wel bekend hier. 8)
Berrtus

Bericht door Berrtus »

Ik ga met Errik mee. Het stapelen van bedrijven vind ik een goede optie. Over de snelweg bouwen slaat in Twente weinig op. Daarvoor zijn onze steden niet voldoende dicht bebouwd, zelfs Enschede niet. Genoeg ruimte. Een gestapeld bedrijfsgebouw midden in de stad lijkt me geweldig. Functiemengeling, daar gaat het denk ik om. We denken teveel in functiegebieden. Bedrijventerreinen buiten, wonen binnen. En als we vervolgens te veel aan de kostbare natuur gaan knagen, denken we dat de oplossing ligt in het overkluizen van snelwegen. Dit illustreert de algemene denkwijze. Binnen de fysieke stadsgrenzen is nog zoveel mogelijk. Ik ben dus voor inbreiden in plaats van uitbreiden. Als de regelgeving ook nog wat soepeler wordt houdt niets ons tegen.

een voorbeeld
De Van Nelle fabriek in Rotterdam. Thee en koffie wordt er niet meer geproduceert, maar de opbouw van het gebouw maakte een flexibele invulling mogelijk waardoor er nu tientallen nieuwe bedrijven in gehuisvest zijn.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Berrtus op do nov 18, 2004 9:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
dwars

Bericht door dwars »

Ja. Mooi gebouw is dat :pray:
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Idd erg fraai, en ik zie dit ook nog wel in Enschede zitten, het past in het gezicht van Enschede!

Heeft wel iets weg van de Van heek Fabriek dat gestapel, erg intressant.
lulu de bourgoise
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 2:18 pm
Locatie: Enschede

Bericht door lulu de bourgoise »

hoe zit het dan met de NOVATION toren op het B&S park???? hier komen toch ook verschillende ondernemingen/diensten in????
Robert

Bericht door Robert »

Over de Novation Toren, zie dit topic.
Plaats reactie