
BS Park: 400m Kunstijsbaan
Nee juist niet .
Ik zou juist graag willen zien dat het daar beter mee gaat .
Misschien zou daarom een verplaatsing wel beter zijn .
Alleen zou dat wel jammer zijn van de huidige kosten die daar gemaakt zijn .
En het zwembad ziet er nog goed uit .
Beter zou ook eigenlijk zijn geweest als de 400-meter baan op de oude lokatie van het Diekmanstadion gebouwd zou worden .
Dan heb je zo'n beetje alle topsportvoorzieningen bij elkaar, behalve het stadion dan .
Het Diekman terrein bied al een Fitness studio / een topsporthal / klimhal / zwembad en dan ook een schaatsbaan .
Ook een buitenbad zou daar beter kunnen ontwikkeld worden dan bij het Twentekanaal of Arke Stadion .
Het Go Planet en Arke Stadionm terrein bieden veel minder sportvoorzieningen dan het Diekmanterrein .
Daar vind je alleen een fitness en Voetbalstadion .
Waarvan het voetbalsstadion ook alleen maar gebruikt word voor eenmalig gebruik om de 2 weken .
En niet als vast sportterrein .
Dan is het Go-planet terrein en Arke Stadion een gebied voor vermaak .
Want dat is ee potje voetbal kijken eigenlijk ook .
En dan zou het Diekmanterrein een topsportlokatie kunnen worden .
Waar zwemmen / sporten en Schaatsen als onderdeel genoemd kan worden .
Ik zou juist graag willen zien dat het daar beter mee gaat .
Misschien zou daarom een verplaatsing wel beter zijn .
Alleen zou dat wel jammer zijn van de huidige kosten die daar gemaakt zijn .
En het zwembad ziet er nog goed uit .
Beter zou ook eigenlijk zijn geweest als de 400-meter baan op de oude lokatie van het Diekmanstadion gebouwd zou worden .
Dan heb je zo'n beetje alle topsportvoorzieningen bij elkaar, behalve het stadion dan .
Het Diekman terrein bied al een Fitness studio / een topsporthal / klimhal / zwembad en dan ook een schaatsbaan .
Ook een buitenbad zou daar beter kunnen ontwikkeld worden dan bij het Twentekanaal of Arke Stadion .
Het Go Planet en Arke Stadionm terrein bieden veel minder sportvoorzieningen dan het Diekmanterrein .
Daar vind je alleen een fitness en Voetbalstadion .
Waarvan het voetbalsstadion ook alleen maar gebruikt word voor eenmalig gebruik om de 2 weken .
En niet als vast sportterrein .
Dan is het Go-planet terrein en Arke Stadion een gebied voor vermaak .
Want dat is ee potje voetbal kijken eigenlijk ook .
En dan zou het Diekmanterrein een topsportlokatie kunnen worden .
Waar zwemmen / sporten en Schaatsen als onderdeel genoemd kan worden .
Geld van bedrijven voor ijsbaan
ENSCHEDE - Voormalig burgemeester W. Lemstra van Hengelo heeft al een half miljoen euro opgehaald bij het bedrijfsleven als bijdrage in het tekort voor de aanleg van de kunstijsbaan in Enschede. Onder meer Grolsch heeft ‘substantiëel’ bijgedragen. Er is nu nog een half miljoen nodig. De 400 meter lange ijsbaan wordt in Enschede aangelegd, als de gemeenteraad in het voorjaar definitief akkoord gaat. De totale investering bedraagt veertien miljoen euro.
TCT
ENSCHEDE - Voormalig burgemeester W. Lemstra van Hengelo heeft al een half miljoen euro opgehaald bij het bedrijfsleven als bijdrage in het tekort voor de aanleg van de kunstijsbaan in Enschede. Onder meer Grolsch heeft ‘substantiëel’ bijgedragen. Er is nu nog een half miljoen nodig. De 400 meter lange ijsbaan wordt in Enschede aangelegd, als de gemeenteraad in het voorjaar definitief akkoord gaat. De totale investering bedraagt veertien miljoen euro.
TCT
Oud-burgemeester Lemstra lobbyt voor ijsbaan
ENSCHEDE - Oud-burgemeester W. Lemstra van Hengelo is onder het bedrijfsleven een spontane sponsoractie gestart om een miljoen euro extra binnen te halen voor de nieuwe kunstijsbaan in Enschede. Hij heeft al een half miljoen euro aan toezeggingen binnen, onder meer van Grolsch. De financiering van de 400 meter lange overdekte kunstijsbaan, die bij het Arke-Stadion achter Go Planet zou moeten worden gebouwd, is nog altijd niet rond. De totale investering bedraagt veertien miljoen euro. Elf miljoen wordt op tafel gelegd door de overheid, de provincie Overijssel en Twentse gemeenten. Zo heeft de provincie Overijssel vier miljoen euro toegezegd uit het Actiefonds, op voorwaarde dat het project binnen twee jaar wordt uitgevoerd. Eerder dit jaar vroeg de Regio Twente om extra geld van de provincie. Dit leidde tot ingehouden woede in Zwolle. Geen extra geld. En Zwolle gaf zelfs aan dat Twente moest opschieten met het project, anders zou zelfs de reeds toegezegde subsidie worden ingetrokken. Deze week besloten Gedeputeerde Staten dat de termijn van twee jaar met een jaar wordt verlengd. Maar nog steeds geen extra geld. Afvalverwerker Twence gaf al een 'cadeautje' van een miljoen euro voor de kunstijsbaan. 'En er wordt ook nog wat geld verwacht uit Brussel', zegt Lemstra. Al met al is er nog een tekort van ruim een miljoen tot misschien anderhalf miljoen euro. Lemstra, voorzitter van het initiatiefcomité kunstijsbaan, heeft het bedrijfsleven gevraagd te hulp te komen. 'Ik heb al voor een half miljoen euro aan toezeggingen binnen, onder meer van Grolsch. Nee, ik zeg niet hoeveel van Grolsch, maar het gaat om een substantieel bedrag', aldus Lemstra. 'Twente en de Achterhoek hebben samen ongeveer 260.000 schaatsliefhebbers. Dat zijn werknemers bij bedrijven. Ik doe dan ook een beroep op het bedrijfsleven om ons hiermee te helpen, zodat we het geld bij elkaar krijgen. Straks in het voorjaar neemt de gemeenteraad een defintief besluit. Voor die tijd moet het rond zijn. De overheid legt al zoveel op tafel, ik vind het daarom terecht dat we nu om een bijdrage vragen van het bedrijfsleven.'
TCT
ENSCHEDE - Oud-burgemeester W. Lemstra van Hengelo is onder het bedrijfsleven een spontane sponsoractie gestart om een miljoen euro extra binnen te halen voor de nieuwe kunstijsbaan in Enschede. Hij heeft al een half miljoen euro aan toezeggingen binnen, onder meer van Grolsch. De financiering van de 400 meter lange overdekte kunstijsbaan, die bij het Arke-Stadion achter Go Planet zou moeten worden gebouwd, is nog altijd niet rond. De totale investering bedraagt veertien miljoen euro. Elf miljoen wordt op tafel gelegd door de overheid, de provincie Overijssel en Twentse gemeenten. Zo heeft de provincie Overijssel vier miljoen euro toegezegd uit het Actiefonds, op voorwaarde dat het project binnen twee jaar wordt uitgevoerd. Eerder dit jaar vroeg de Regio Twente om extra geld van de provincie. Dit leidde tot ingehouden woede in Zwolle. Geen extra geld. En Zwolle gaf zelfs aan dat Twente moest opschieten met het project, anders zou zelfs de reeds toegezegde subsidie worden ingetrokken. Deze week besloten Gedeputeerde Staten dat de termijn van twee jaar met een jaar wordt verlengd. Maar nog steeds geen extra geld. Afvalverwerker Twence gaf al een 'cadeautje' van een miljoen euro voor de kunstijsbaan. 'En er wordt ook nog wat geld verwacht uit Brussel', zegt Lemstra. Al met al is er nog een tekort van ruim een miljoen tot misschien anderhalf miljoen euro. Lemstra, voorzitter van het initiatiefcomité kunstijsbaan, heeft het bedrijfsleven gevraagd te hulp te komen. 'Ik heb al voor een half miljoen euro aan toezeggingen binnen, onder meer van Grolsch. Nee, ik zeg niet hoeveel van Grolsch, maar het gaat om een substantieel bedrag', aldus Lemstra. 'Twente en de Achterhoek hebben samen ongeveer 260.000 schaatsliefhebbers. Dat zijn werknemers bij bedrijven. Ik doe dan ook een beroep op het bedrijfsleven om ons hiermee te helpen, zodat we het geld bij elkaar krijgen. Straks in het voorjaar neemt de gemeenteraad een defintief besluit. Voor die tijd moet het rond zijn. De overheid legt al zoveel op tafel, ik vind het daarom terecht dat we nu om een bijdrage vragen van het bedrijfsleven.'
TCT
Uit d eTubantia van 10-1-2007:
Weg vrij voor ijsbaan en groter stadion
ENSCHEDE - Als het aan Enschede ligt, kan binnen een halfjaar worden begonnen met de bouw van de kunstijsbaan en met de uitbreiding van het Arke Stadion. Het bestemmingsplan dat deze ontwikkelingen in de kanaalzone mogelijk moet maken, staat inmiddels in de steigers.
De gemeenteraad is door projectmanager J. Breteler bijgepraat. Het bestemmingsplan ligt momenteel ter beoordeling bij het provinciebestuur. Daarna kan de gemeenteraad zich erover uitspreken.
De meeste haast hebben de plannen voor de bouw van een overdekte 400 meter kunstijsbaan, achter Go Planet. Om voor provinciale subsidie in aanmerking te komen moet namelijk op korte termijn met de bouw worden begonnen. Maar zoals gemeld is de financiering nog niet helemaal rond. Oud-burgemeester W. Lemstra van Hengelo is bezig met een lobby bij het bedrijfsleven om de ontbrekende centen los te peuteren. Planologisch zijn er echter geen belemmeringen meer. Volgens Breteler kan nog vóór de zomer de schop de grond in. Als alles volgens plan verloopt, zou de ijsbaan september 2008 kunnen worden opgeleverd. Tussen de ijsbaan en de geplande eco-zone komt een tien meter hoge licht- en geluidswal.
De plannen voor uitbreiding van het Arke Stadion lijken minder vergevorderd. Er ligt althans nog geen concreet bouwplan op tafel. Het huidige stadion heeft plaats voor ruim 13.000 bezoekers. Het nieuwe bestemmingsplan maakt uitbreiding tot maximaal 25.000 supporters mogelijk. Volgens Breteler is nog niet duidelijk of FC Twente die uitbreiding in één keer wil realiseren of gefaseerd.
Het bestemmingsplan gaat niet uit van uitbreiding van de parkeercapaciteit rond het stadion. Het blijft bij 1100 parkeerplaatsen. Maar volgens Breteler is er voldoende parkeerruimte bij de bedrijven op het Business & Science Park en op de campus van de UT. Het bestuur van de voetbalclub is daarover al in gesprek met de UT.
Om de extra verkeersdruk in de toekomst op te kunnen vangen komt er een derde ontsluiting vanaf de Auke Vleerstraat, langs de waterzuivering. Het gemeentebestuur is daarvoor aan het sparen. Volgens Breteler moet de financiering in 2010 rond zijn. Als dat lukt kan de nieuwe weg er in 2011 of 2012 liggen. Daarvoor is wel noodzakelijk om de huidige brug over het kanaal te vervangen door een (lagere) ophaalbrug, met een aparte afslag naar het stadion.
Volgens Breteler liggen de plannen voor een verkeerstuin in de kanaalzone in de ijskast. De aanvankelijke initiatiefnemers kunnen de financiering niet rond krijgen.
Weg vrij voor ijsbaan en groter stadion
ENSCHEDE - Als het aan Enschede ligt, kan binnen een halfjaar worden begonnen met de bouw van de kunstijsbaan en met de uitbreiding van het Arke Stadion. Het bestemmingsplan dat deze ontwikkelingen in de kanaalzone mogelijk moet maken, staat inmiddels in de steigers.
De gemeenteraad is door projectmanager J. Breteler bijgepraat. Het bestemmingsplan ligt momenteel ter beoordeling bij het provinciebestuur. Daarna kan de gemeenteraad zich erover uitspreken.
De meeste haast hebben de plannen voor de bouw van een overdekte 400 meter kunstijsbaan, achter Go Planet. Om voor provinciale subsidie in aanmerking te komen moet namelijk op korte termijn met de bouw worden begonnen. Maar zoals gemeld is de financiering nog niet helemaal rond. Oud-burgemeester W. Lemstra van Hengelo is bezig met een lobby bij het bedrijfsleven om de ontbrekende centen los te peuteren. Planologisch zijn er echter geen belemmeringen meer. Volgens Breteler kan nog vóór de zomer de schop de grond in. Als alles volgens plan verloopt, zou de ijsbaan september 2008 kunnen worden opgeleverd. Tussen de ijsbaan en de geplande eco-zone komt een tien meter hoge licht- en geluidswal.
De plannen voor uitbreiding van het Arke Stadion lijken minder vergevorderd. Er ligt althans nog geen concreet bouwplan op tafel. Het huidige stadion heeft plaats voor ruim 13.000 bezoekers. Het nieuwe bestemmingsplan maakt uitbreiding tot maximaal 25.000 supporters mogelijk. Volgens Breteler is nog niet duidelijk of FC Twente die uitbreiding in één keer wil realiseren of gefaseerd.
Het bestemmingsplan gaat niet uit van uitbreiding van de parkeercapaciteit rond het stadion. Het blijft bij 1100 parkeerplaatsen. Maar volgens Breteler is er voldoende parkeerruimte bij de bedrijven op het Business & Science Park en op de campus van de UT. Het bestuur van de voetbalclub is daarover al in gesprek met de UT.
Om de extra verkeersdruk in de toekomst op te kunnen vangen komt er een derde ontsluiting vanaf de Auke Vleerstraat, langs de waterzuivering. Het gemeentebestuur is daarvoor aan het sparen. Volgens Breteler moet de financiering in 2010 rond zijn. Als dat lukt kan de nieuwe weg er in 2011 of 2012 liggen. Daarvoor is wel noodzakelijk om de huidige brug over het kanaal te vervangen door een (lagere) ophaalbrug, met een aparte afslag naar het stadion.
Volgens Breteler liggen de plannen voor een verkeerstuin in de kanaalzone in de ijskast. De aanvankelijke initiatiefnemers kunnen de financiering niet rond krijgen.
Drie jaar terug moest de gemeente nog bijspringen om de financiële huishouding van FC Twente op orde te krijgen. Het stadion had daar alles mee te maken. Beetje belachelijk om nu dat stadion uit te breiden, nu de FC toevallig even in de opwaardse fase zit. Nu er gewonnen wordt, wil iedereen ook wel komen kijken. 'k Ben er sceptich over of dat vastgehouden kan worden als over een paar jaar de selectie minder draait.
Als het bestuur ballen heeft, betalen ze eerst de overheidssteun terug.
Als het bestuur ballen heeft, betalen ze eerst de overheidssteun terug.
Als twente ooit degradeert dan zal t in het stadion niet meer zo druk worden, van 1 verliespartij meer of minder zal het niet een stuk rustiger worden in het stadion.
En laten we er maar gewoon van uit gaan dat over enkele jaren twente gewoon kampioen wordt en dan hebben we zelfs in een uitgebreid stadion niet genoeg plaatsen
En laten we er maar gewoon van uit gaan dat over enkele jaren twente gewoon kampioen wordt en dan hebben we zelfs in een uitgebreid stadion niet genoeg plaatsen

- Tony S.
- Member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Euh,die plannen van de uitbreiding bestaan al langer,niet alleen omdat het nu ff goed gaat met de club.Dit bestuur heeft gewoon ambitie om Twente naar een hoger plan te tillen.Ballen hebben om overheidssteun terug te betalenmekanik schreef:Drie jaar terug moest de gemeente nog bijspringen om de financiële huishouding van FC Twente op orde te krijgen. Het stadion had daar alles mee te maken. Beetje belachelijk om nu dat stadion uit te breiden, nu de FC toevallig even in de opwaardse fase zit. Nu er gewonnen wordt, wil iedereen ook wel komen kijken. 'k Ben er sceptich over of dat vastgehouden kan worden als over een paar jaar de selectie minder draait.
Als het bestuur ballen heeft, betalen ze eerst de overheidssteun terug.

Een lang wief is een ladder in huus!
Nu er gewonnen wordt, wil iedereen ook wel komen kijken. 'k Ben er sceptich over of dat vastgehouden kan worden als over een paar jaar de selectie minder draait.
Die plannen zijn echt niet overhaast gemaakt nu het dit seizoen eindelijk eens weer sportief draait, maar zijn al veel ouder. En we zaten de laatste jaren voornamelijk naar bloemkolenvoetbal te kijken terwijl het toch bijna altijd zo goed als uitverkocht was. Vergis je niet in de achterban van de club in de regio (en daarbuiten). Ik voorspel dat je makkelijk tussen de 20 en 30 duizend kaarten kunt verkopen bij iedere 'grote' wedstrijd ongeacht de sportieve positie van de FC. Als het in Arnhem, Utrecht en Heerenveen kan... dan zeker ook hier...
*ik zie ook dat deze discussie in het verkeerde topic plaats vindt.. verder onder het Stadion-draadje*
geplaatst: 4-2-2007, 08:14 door TCTubantia
Twente 'te koud' voor kunstrijders
ENSCHEDE - De voorronden voor de strijd om de KNSB-cup voor het kunstrijden gaan aan Twente voorbij. Door de introductie van een ander jureringssysteem wordt de Euregio IJshal in Enschede niet meer geschikt geacht. Volgens voorzitter Tineke Posno van de sectie kunstrijden van de KNSB zit het probleem in de inrichting van de ijsbaan. Sinds dit jaar werkt de jury met een computersysteem waarin direct de waarderingscijfers worden ingevoerd. Het systeem is zeer gevoelig voor kou en moet in een verwarmde ruimte worden geplaatst. Zo'n ruimte is in Enschede echter in de buurt van de wedstrijdring niet beschikbaar. Bestuurslid Hermine Helmhout van Pirouette betreurt de gang van zaken zeer. Aangeboden alternatieven als het tijdelijk plaatsen van een verwarmbare tent zijn volgens haar zonder pardon afgewezen. Het probleem is voorbij als in 2008 in Enschede de nieuwe ijsbaan open gaat.
Ow, dus het is 100% zeker, ook dat die in 2008 al open gaat? Mogen ze snel beginnen.
Twente 'te koud' voor kunstrijders
ENSCHEDE - De voorronden voor de strijd om de KNSB-cup voor het kunstrijden gaan aan Twente voorbij. Door de introductie van een ander jureringssysteem wordt de Euregio IJshal in Enschede niet meer geschikt geacht. Volgens voorzitter Tineke Posno van de sectie kunstrijden van de KNSB zit het probleem in de inrichting van de ijsbaan. Sinds dit jaar werkt de jury met een computersysteem waarin direct de waarderingscijfers worden ingevoerd. Het systeem is zeer gevoelig voor kou en moet in een verwarmde ruimte worden geplaatst. Zo'n ruimte is in Enschede echter in de buurt van de wedstrijdring niet beschikbaar. Bestuurslid Hermine Helmhout van Pirouette betreurt de gang van zaken zeer. Aangeboden alternatieven als het tijdelijk plaatsen van een verwarmbare tent zijn volgens haar zonder pardon afgewezen. Het probleem is voorbij als in 2008 in Enschede de nieuwe ijsbaan open gaat.
Ow, dus het is 100% zeker, ook dat die in 2008 al open gaat? Mogen ze snel beginnen.