Oude foto's van Enschedese gebouwen
Dag Anna,
In het foto archief van de gemeente Enschede is wel het een en ander te vinden. Bij 'Globaal' de zoekterm klaar invullen, dat geeft bijvoorbeeld ook klaarovers, maar anders mis je de Klaarstraat nog een paar keer.
Groeten,
Tunneltje
In het foto archief van de gemeente Enschede is wel het een en ander te vinden. Bij 'Globaal' de zoekterm klaar invullen, dat geeft bijvoorbeeld ook klaarovers, maar anders mis je de Klaarstraat nog een paar keer.
Groeten,
Tunneltje
er zijn wel veel foto's van het politiebureau en van de school
maar heel weinig van de winkels daar tegen over
net toevallig een die heeft mijn dochter gevonden maar die is een beetje
onduidelijk ,daar staan drie winkels op,en die is gemaakt vlak voor dat de slopershamer er in ging in dat stuk ben ik opgegroeid
groetjes ''anna''
p.s. de naam annaknoop die ik op internet gebruik
is de naam van mijn moeder
daar was een winkel van
aan de c.f.klaarstraat.
maar heel weinig van de winkels daar tegen over
net toevallig een die heeft mijn dochter gevonden maar die is een beetje
onduidelijk ,daar staan drie winkels op,en die is gemaakt vlak voor dat de slopershamer er in ging in dat stuk ben ik opgegroeid
groetjes ''anna''
p.s. de naam annaknoop die ik op internet gebruik
is de naam van mijn moeder
daar was een winkel van
aan de c.f.klaarstraat.
Oude Markt
De Oude Markt, de Nederlandsche Middenstandsbank en kantoren, het huidige studentenhuis Huize Beurd. Wat een plaatje
!

Even om de tijd aan te geven:

Even om de tijd aan te geven:

Heb net nog zitten neuzen in een aantal oude luchtfoto's van Enschede
.
Dan word je toch even aan het denken gezet hoe zoveel moois de stad heeft kunnen verlaten .
( Al waren sommige gebouwen misschien niet te voorkomen, er zijn er toch ook velen te snel aan de sloophamer te prooi gegeven ) .
Het oude pand op de lokatie van de Hema, is zo'n pand waarvan ik zeg .
Wat zonde dat die verdwenen is, zag het toevallig op de luchtfoto voorbij komen .

Dan word je toch even aan het denken gezet hoe zoveel moois de stad heeft kunnen verlaten .
( Al waren sommige gebouwen misschien niet te voorkomen, er zijn er toch ook velen te snel aan de sloophamer te prooi gegeven ) .
Het oude pand op de lokatie van de Hema, is zo'n pand waarvan ik zeg .
Wat zonde dat die verdwenen is, zag het toevallig op de luchtfoto voorbij komen .