Zuiderval (gehele project)
- Tony S.
- Member
- Contacteer:
Ach,we hebben het over een brandweerkazerne,en die moet toch vooral functioneel zijn voor de mensen die er werken.Vind dus de plaats van zo`n kazerne niet geheel op z`n plek.Die hadden ze moeten verstoppen achter een mooi gebouw op die plek,aangezien de zuiderval toch een visitekaartje voor de stad moe(s)t worden!?
Een lang wief is een ladder in huus!
Echt grappig ik ging vandaag ook even op de fiets, nadat ik vorige week deze trip gemaakt heb ( Zuiderval / HTS / Blenken ).
En nu wisselt Tony me gewoon even af
, zodat ik nu niet dezelfde foto's heb
.
En over dit project had ik het dus in het desbetreffende topic .
Doordat het gebouw aan de buitenkant uit ronde palen bestaat, leverd dat een aardig fraai gezicht op .
En aangezien de hoogte ook niet helemaal verkeerd is, gaat dit pand straks absoluut de aandacht trekken .
Van zowel de Kuipersdijk als vanaf de Zuiderval .
Er is overigens nog een topic die speciaal over dit deelgebied gaat !!
En nu wisselt Tony me gewoon even af

En over dit project had ik het dus in het desbetreffende topic .
Doordat het gebouw aan de buitenkant uit ronde palen bestaat, leverd dat een aardig fraai gezicht op .
En aangezien de hoogte ook niet helemaal verkeerd is, gaat dit pand straks absoluut de aandacht trekken .
Van zowel de Kuipersdijk als vanaf de Zuiderval .
Er is overigens nog een topic die speciaal over dit deelgebied gaat !!
Ik zie daar geen problemen in :Winus schreef:Slaat op de rest van de bebouwing langs de Zuiderval.INVISIBLE schreef:Huh ?
-De Brandweerkazerne is in mijn ogen een plaatje van een gebouw .
Het enigste nadeel eraan is dat ik hem liever parallel aan de Zuiderval zag staan dan haaks erop .
-Het woonplaats gebouw is ook een fraai pand waar ik nu al met vol lof naar kijk
-Over Mobiland ben ik positief ( wacht nog wel op het punt of de neon verlichting nog geinstalleerd gaat worden ? ) .
-Kotmanpark zijn mooie stadswoningen, alleen hoop ik dus wel dat ervoor een aardige stedelijke wand gebouwd gaat worden ( wanneer ? ).
Het liefst met kantoren en een hotelfunctie in de trend van Van der Valk Houten .
PS : Al is het wel spectaculair te noemen dat tussen Kotmanpark en de Zuiderval nog steeds een boer zijn koeien laat grazen .
Misschien wel een uniek stukje landschap midden in de stad ( tegenover Mobiland ) .
-Het villapark erachter begint steeds voller te worden, en ook al is het geen verdichting het voldoet wel aan een bepaalde vraag die er in de stad is .
- De Scholingsboulevard is ook niet het eerste het beste project, en ben er ook stellig van overtuigd dat dat wel goed gaat uitpakken .
-Hofkwartier word stedelijk, daar hoeft niet over getwijfeld te worden, door de hoogbouw op de hoek ( 10 lagen ) en de 4 laagse bebouwing aan de Zuiderval/ Busbaan .
Dus kortom ik ben eigenlijk uiterst positief .
Al hoop ik nog wel op een paar flinke smaakmakers op de hoeken, en de verschillende deelgebieden ........waaronder 1 of meerdere hoge eyecatchers en een Hotelcomlex .
Dat soort factoren maken een invalsweg compleet .
@ Amrezzz
Die overkapping is eigenlijk dat wat ik bedoel met Neon verlichting .
In die stalen constructie zou een blauw neon buis komen te zitten ( lengte 540 meter ?? ) .
Dus ben benieuwd of het er van gaat komen .
En eigenlijk ben ik er wel van overtuigd dat die er komen gaat .
Dit omdat het eerste deel er al staat ( Carwash Enschede ) en er ook gewoon consoles hangen om de constructie aan te bevestigen, ook aan de 2 grote showrooms zie je ze duidelijk zitten !!
En dan gaat het er zeker stedelijk uitzien
.
@ Winus
Ik vind zat dingen niet mooi !!
Die overkapping is eigenlijk dat wat ik bedoel met Neon verlichting .
In die stalen constructie zou een blauw neon buis komen te zitten ( lengte 540 meter ?? ) .
Dus ben benieuwd of het er van gaat komen .
En eigenlijk ben ik er wel van overtuigd dat die er komen gaat .
Dit omdat het eerste deel er al staat ( Carwash Enschede ) en er ook gewoon consoles hangen om de constructie aan te bevestigen, ook aan de 2 grote showrooms zie je ze duidelijk zitten !!
En dan gaat het er zeker stedelijk uitzien

@ Winus
Ik vind zat dingen niet mooi !!
Opzich is er weinig van de laatste jaren wat ik niet zo mooi vind uit Enschede .Winus schreef:Welke nieuwbouw in Enschede vind je niet mooi dan?
En dat meen ik ook nog eens, wel hadden bepaalde gebieden nog beter ingevuld kunnen worden .
Maar ik ben echter zeer positief over de Enschedese nieuwbouwplannen en ontwikkelingen .
Als me wat te binnen schiet, vertel ik het meteen !!
Van oudere bouwprojecten uit de stad, kan ik me tot de dag van vandaag nog wel eens ergeren .
Van hoe dat ooit ontwikkeld had kunnen worden .
bronStart bouw Bonhoeffer College aan Vlierstraat
Enschede - De nieuwbouw van een schoolpand van het Bonhoeffer College aan de Vlierstraat gaat volgende week van start. Bij wijze van ceremoniële handeling gaat maandag dan de eerste paal van de nieuwe locatie voor praktijkonderwijs aan de Vlierstraat de grond in. De verhuizing van de huidige locatie aan het Mekkelholtspad (en de dependance aan de Dollardstraat) naar het nieuwe gebouw staat gepland rond de herfstvakantie. De nieuwbouw wordt mede gefinancierd door het Europees Fonds Regionale Ontwikkeling.
Het pand aan het Mekkelholtspad stamt uit de jaren twintig en is bij sommigen nog bekend als de voormalige Mariaschool. Het gebouw is niet langer geschikt om het kwalitatief hoogwaardige praktijkonderwijs zoals de school dat voor ogen heeft te kunnen verzorgen. Met de gemeente is lange tijd gezocht naar een geschikte plek voor de nieuwbouw. Uiteindelijk is de keuze op deze locatie aan de Vlierstraat gevallen.
Er wordt zoals gezegd praktijkonderwijs gegeven, een vorm van voortgezet onderwijs voor jongeren in de leeftijd van twaalf tot achttien jaar die niet toelaatbaar zijn tot het vmbo. Praktijkonderwijs is erop gericht dat leerlingen zelfstandig kunnen functioneren op de arbeidsmarkt en ook in de samenleving. De inhoud van alle vakken is afgestemd op vaardigheden die daarvoor nodig zijn en het onderwijs wordt gekenmerkt door “werkend leren”. Waar mogelijk worden hierbij theorie en praktijk en sociale vaardigheidstraining geïntegreerd aangeboden. De nieuwbouw helpt deze onderwijsvernieuwing gestalte te geven. Er zijn in Nederland 170 scholen voor praktijkonderwijs met in totaal ongeveer 25.000 leerlingen.