BS Park: 400m Kunstijsbaan
Hmmm...nou ja het zal wel komen doordat ik niet schaatsminded ben dat ik de euforie niet zo kan delen
Maar als de IJshal op het Pathmos bijvoorbeeld 200 meter is
(ik noem maar wat)
dan kun je toch gewoon twee rondjes trekken en je tijd klokken
Of gaat het niet om de tijd, wat is er dan zo speciaal aan de 400 meter.
Ik vind het maar geldverspilling die IJsbaan,
we hebben al een prima IJsbaan.
Kunnen we dan niet wat anders bedenken als creatieve geesten hier.
Er zijn vast zat andere bestemmingen voor het geplande geld te bedenken.
Wat dacht je van een fatsoenlijk open lucht zwembad,
ik snap heden ten dage nog steeds niet waarom het openlucht zwembad het Diekman
plaats heeft moeten maken voor dat vieze benauwde Aquadrome.
Van een openlucht zwembad zouden volgens mij meer mensen profiteren dan een 400 meter baan voor het handjevol schaatsfanaten
(ik noem maar wat)

Van een openlucht zwembad zouden volgens mij meer mensen profiteren dan een 400 meter baan voor het handjevol schaatsfanaten
Ten eerst ben ik ook geen schaatsfanaat dus ik snap je mening .Hans van Dijk schreef:Hmmm...nou ja het zal wel komen doordat ik niet schaatsminded ben dat ik de euforie niet zo kan delen
(ik noem maar wat)
Ik ben meer een recreant .
Dus wat je zegt over die 200 meter zou kunnen, alleen denken de schaatsfanaten daar anders over .
Verder vind ik een 400-meter schaatsbaan wel een aanwinst, dit omdat je er ook andere doeleinden mee kunt uitvoeren .
Alleen is op dat punt onze Gemeente gewoon barslecht bezig .
Omdat ze al deze doelen toch niet door laten gaan i.v.m. vergunningen en of overlast .
De Thialf in Heerenveen wordt ook niet alleen gebruikt voor schaatsen .
En zo nog een tal van andere banen in NL net zo .
Hier zou het wel weer een uitzondering zijn daarin .
En het standpunt over het zwembad Quadrome daarin steun ik je volledig .
Want het blijkt dat als dit project uitgevoerd gaat worden er geen geld aan de kant gezet kan worden voor het Zwembad .
En dat vind ik ook een slechte zaak .
Ik zou zelfs zeggen ontwerp samen met deze schaatsbaan er een fatsoenlijk zwembad bij Zodat ook daar in voorzien kan worden .
Alleen had dan de schaatsbaan beter op het Oude Diekman terrein ontwikkeld kunnen worden .
Naast de Nieuwe Diekmanhal !!
- Winus
- Member
- Contacteer:
@Hans
Waarom maken ze een voetbalveld niet 50 meter, ze kunnen toch wel 2x heen en weer lopen en dan pas op doel schieten?
Ik kan me voorstellen dat ijsliefhebbers erg blij zijn met een 400m baan, je hebt immers maar de helft van de bochten ivg 2x een 200meter rondje. Je kan dus veel harder doorschaatsen op de rechte stukken voordat je weer de bocht door moet. Daarbij vermoed ik ook dat de kwaliteit van het ijs in de oude Pathmoshal niet al te best is.
Waarom maken ze een voetbalveld niet 50 meter, ze kunnen toch wel 2x heen en weer lopen en dan pas op doel schieten?
Ik kan me voorstellen dat ijsliefhebbers erg blij zijn met een 400m baan, je hebt immers maar de helft van de bochten ivg 2x een 200meter rondje. Je kan dus veel harder doorschaatsen op de rechte stukken voordat je weer de bocht door moet. Daarbij vermoed ik ook dat de kwaliteit van het ijs in de oude Pathmoshal niet al te best is.
de kloomp'maj anhoalen
- Tony S.
- Member
- Contacteer:
Ben sportfanaat,ook schaatsen valt daar onder.Zou graag wat wedstrijden willen zien in de winter,en als dat dan dichtbij kan,graagHans van Dijk schreef: Hier hoor ik dus duidelijk een schaatsfanaat![]()
Je weet het uit hé....uit principe lig ik dwars...
Ik wil een zwembad

Maar een buitenbad gaan ze toch ook mee bezig dacht ik,een soort van nieuw Diekman dacht ik!
Als je dan straks maar niet in de weg gaat liggen als ik mijn baantjes trek

In het zwembad dan hè!
Een lang wief is een ladder in huus!
- Winus
- Member
- Contacteer:
Nee, maar van die goudappels en granaatappels mag je me wel vertellen.Hans van Dijk schreef:@Hans
Waarom maken ze een voetbalveld niet 50 meter, ze kunnen toch wel 2x heen en weer lopen en dan pas op doel schieten?dat appel en peren verhaal hoef ik zeker niet op te dreunen hé

de kloomp'maj anhoalen
Als alle andere gemeenten wat eerder meegewerkt hadden wel ja .
Maar dat deden ze helaas weer niet .
Of hier straks nu echt wedstrijden gehouden worden weet ik niet .
Misschien wat regionale wedstrijden maar landelijk zijn er al een aantal belangrijke banen .
Weet overigens ook niet of er nog rekening is gehouden met een kleine tribune .
Het eerdere ontwerp had wel degelijk een tribune waar publiek naar de wedstrijden kon komen kijken .
Hier weet ik nog niks van .
Alleen dat ik wel eens in die van Groningen ( Kardinge ) ben geweest waar het op moet gaan lijken .
Die ligt in een soort gelijk gebied met allerlei voorzieningen .
En @ Hans van Dijk ........die van Groningen heeft tevens een zwembad in het zelfde complex als de schaatsbaan van 400 meter .
Iets wat ik hier ook het liefste had gezien .
Kardinge is daarmee ook een aardig groot complex dat wel wat kan vergeleken worden met het Go Planet gebied .
Maar dat deden ze helaas weer niet .
Of hier straks nu echt wedstrijden gehouden worden weet ik niet .
Misschien wat regionale wedstrijden maar landelijk zijn er al een aantal belangrijke banen .
Weet overigens ook niet of er nog rekening is gehouden met een kleine tribune .
Het eerdere ontwerp had wel degelijk een tribune waar publiek naar de wedstrijden kon komen kijken .
Hier weet ik nog niks van .
Alleen dat ik wel eens in die van Groningen ( Kardinge ) ben geweest waar het op moet gaan lijken .
Die ligt in een soort gelijk gebied met allerlei voorzieningen .
En @ Hans van Dijk ........die van Groningen heeft tevens een zwembad in het zelfde complex als de schaatsbaan van 400 meter .
Iets wat ik hier ook het liefste had gezien .
Kardinge is daarmee ook een aardig groot complex dat wel wat kan vergeleken worden met het Go Planet gebied .
- rr1991
- Member
Euregiohal:
- geen sfeer (kil)
- slecht ijs
- korte baan (nog geen 200m)
- met een beetje vaart vlieg je uit die korte bochtjes
En zo kan ik nog wel verder gaan. Waarom denk je dat het merendeel van de Enschedese schaatsers het er voor over heeft om helemaal naar Deventer te rijden? Niks geldverspilling, de Euregiohal is 10x niks
Laat maar komen die 400m!
- geen sfeer (kil)
- slecht ijs
- korte baan (nog geen 200m)
- met een beetje vaart vlieg je uit die korte bochtjes
En zo kan ik nog wel verder gaan. Waarom denk je dat het merendeel van de Enschedese schaatsers het er voor over heeft om helemaal naar Deventer te rijden? Niks geldverspilling, de Euregiohal is 10x niks

Laat maar komen die 400m!

- rr1991
- Member
Het treft niet de gemeente, dat is al gezegd. Als je kijkt naar het kaartje dat Invisible heeft gemaakt kun je wel zien uit hoe een groot gebied de hal schaatser zal trekken. En dan zijn er natuurlijk een hoop mensen die dichter bij deventer wonen, maar toch liever naar Enschede gaan aangezien de hal en het ijs beter wordt.