Eschmarke (gehele project)
Volgens mij is (gelukkig) het grootste deel van de eerste verdieping ingericht als parkeerplaats. Het geplande gemeenschappelijke terras is volgens mij zo klein dat het vrijwel niet te herkennen is als terras.INVISIBLE schreef:Helemaal mee eens, en het moet een genot zijn voor de bewoners ervan .
Met dat terras effect !!
Ik neem aan vrijwel net als het getekend is, dus een gelijkenis met de oude Klanderij ligt een beetje voor de hand.Robert schreef:Benieuwd hoe de auto-oprit van De Pallisade er uiteindelijk uit gaat zien.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Denk zelf dat je niet hoeft te twijfelen over de afwerking van deze kant van het gebouw ( de achterkant dus ) .
Dit omdat een groot gedeelte van de bewoners hier van afhankelijk is .
En dus zouden ze het wel goed moeten laten ogen om het ook verkoopbaar te maken .
Dus daar zie ik geen negatief probleem in .
Bij dit gebouw op de Eschmarke, is het terras en parkeerplaats wel een geveldeel dat zichtbaar blijft, dus is de afwerking groter dan als het een binnenplaats geweest zou zijn, wat dus niet het geval is .
Kijk naar de Quatre Mains voor mijn vergelijk .
De binnenkant is ook van goede kwaliteit, dit ook omdat een groot deel op die binnenplaats kijkt !!
En met het vergelijk van de Klanderij kun je het ook wegstrepen, dit om het feit dat de Klanderij een binnentuin heeft .
En dat juist de voorkant van de Klanderij ( de Oldenzaalsestraat kant ) .
Daar geen onderdeel van is, je kunt dan beter zeggen dat dat deel van de gevel minder geslaagd is .
Waar ik het overigens niet mee eens ben .
Wel ben ik van overtuiging dat de rest van de bebouwing er omheen niet helemaal mooi aansluit bij de Klanderij .
Maar daar maakt straks de HTS als weer een deel van goed .
Dan alleen nog de ABN weg en dan ziet het er al stukken beter uit, als daar ook iets gelijkwaardigs als de Klanderij voor terugkomt .
Dit omdat een groot gedeelte van de bewoners hier van afhankelijk is .
En dus zouden ze het wel goed moeten laten ogen om het ook verkoopbaar te maken .
Dus daar zie ik geen negatief probleem in .
Bij dit gebouw op de Eschmarke, is het terras en parkeerplaats wel een geveldeel dat zichtbaar blijft, dus is de afwerking groter dan als het een binnenplaats geweest zou zijn, wat dus niet het geval is .
Kijk naar de Quatre Mains voor mijn vergelijk .
De binnenkant is ook van goede kwaliteit, dit ook omdat een groot deel op die binnenplaats kijkt !!
En met het vergelijk van de Klanderij kun je het ook wegstrepen, dit om het feit dat de Klanderij een binnentuin heeft .
En dat juist de voorkant van de Klanderij ( de Oldenzaalsestraat kant ) .
Daar geen onderdeel van is, je kunt dan beter zeggen dat dat deel van de gevel minder geslaagd is .
Waar ik het overigens niet mee eens ben .
Wel ben ik van overtuiging dat de rest van de bebouwing er omheen niet helemaal mooi aansluit bij de Klanderij .
Maar daar maakt straks de HTS als weer een deel van goed .
Dan alleen nog de ABN weg en dan ziet het er al stukken beter uit, als daar ook iets gelijkwaardigs als de Klanderij voor terugkomt .
Of de mensen moeten smorgens wat meer de fiets pakken om hun kinderen af te zetten .
Je kunt het ook van 2 kanten bekijken natuurlijk .
Niet dat ik de andere kant niet wil accepteren .
Maar je weet zelf als je in een grote nieuwbouwwijk gaat wonen dat niet alles meteen goed kan zijn .
En ik vind dat de Eschmarke nog wel mee kan doen voor 1 van de betere nieuwbouw(vinex)wijken van Nederland als het gaat om de algemene indruk ervan .
Je kunt het ook van 2 kanten bekijken natuurlijk .
Niet dat ik de andere kant niet wil accepteren .
Maar je weet zelf als je in een grote nieuwbouwwijk gaat wonen dat niet alles meteen goed kan zijn .
En ik vind dat de Eschmarke nog wel mee kan doen voor 1 van de betere nieuwbouw(vinex)wijken van Nederland als het gaat om de algemene indruk ervan .
De meeste ouders die hun kinderen brengen per auto gaan daarna naar hun werk en dat is natuurlijk niet altijd in Enschede. Dat kan bijv. ook wel Almelo zijn. En eerst weer terugfietsen naar huis is vaak geen optie, omdat school- en werktijden zelden goed op elkaar aansluiten.Of de mensen moeten smorgens wat meer de fiets pakken om hun kinderen af te zetten
Uiteraard niet meteen, maar bij plannen die uitgevoerd worden nadat een wijk al ruim 8 jaar bestaat weet je inmiddels (moet je weten) wat haalbaar en minder haalbaar is.Maar je weet zelf als je in een grote nieuwbouwwijk gaat wonen dat niet alles meteen goed kan zijn.
En dat ben ik roerend met je eens. De Eschmarke is inderdaad een van de beste Vinex-wijken in Nederland.En ik vind dat de Eschmarke nog wel mee kan doen voor 1 van de betere nieuwbouw(vinex)wijken van Nederland als het gaat om de algemene indruk ervan.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Nou neem die kleine problemen dat gewoon voor wat het is .
Want perfect is niemand, dus ook hier zouden wel fouten en tjes gemaakt zijn .
Maar streep dit maar eens af tegen wijken ( lees Vinexwijken ) waar je echt met de handen in het haar zit van hoe moet het hier nu verder ???
Dan zou je opgelucht zijn dat het nog wel meevalt :) .
Want perfect is niemand, dus ook hier zouden wel fouten en tjes gemaakt zijn .
Maar streep dit maar eens af tegen wijken ( lees Vinexwijken ) waar je echt met de handen in het haar zit van hoe moet het hier nu verder ???
Dan zou je opgelucht zijn dat het nog wel meevalt :) .
Misschien kan er wat meer op de kinderveiligheid gelet worden .
Maar ook daar zie ik weinig bezwaren in, dit omdat de meeste grote wijken worden ontsloten door ofwel Autobaan afslagen en grote doorgaande invalswegen .
Vind ik dat de Eschmarke ook daar er rustig van afkomt .
De N-35 is eigenlijk niet op te merken .
De Gronausestraat die zeer belangrijk is ligt ver genoeg van de bebouwing af .
En de doorgaande straten in het gebied zijn allen van klein formaat zodat er geen echte doorgaande straten van gemaakt worden .
Waar al het verkeer gebruik van maakt .
Dus eigenlijk ligt de Eschmarke er gewoon rustig bij .
Ook daar ken ik wel grote verschillen in met andere stadswijken in het land .
Maar ook daar zie ik weinig bezwaren in, dit omdat de meeste grote wijken worden ontsloten door ofwel Autobaan afslagen en grote doorgaande invalswegen .
Vind ik dat de Eschmarke ook daar er rustig van afkomt .
De N-35 is eigenlijk niet op te merken .
De Gronausestraat die zeer belangrijk is ligt ver genoeg van de bebouwing af .
En de doorgaande straten in het gebied zijn allen van klein formaat zodat er geen echte doorgaande straten van gemaakt worden .
Waar al het verkeer gebruik van maakt .
Dus eigenlijk ligt de Eschmarke er gewoon rustig bij .
Ook daar ken ik wel grote verschillen in met andere stadswijken in het land .
Ben het weer met je eens, echter als het nu nog beter kan, waarom doen we dat dan niet? De schop moet nog de grond in. Bouw een mooi gebouw met voldoende parkeerplaatsen en dan het winkelcentrum aan de andere kant iedereen happy, en veilig voor de kinderen op de basisschool, let wel in de toekomst 1100 tot 1400!!!! zie je het voor je op een gebied van 180 bij 80 meter daarnaast komt waar nu het info-centrum staat ook nog een Urbanvilla(lees Flat) blijf erbij, te veel, om veiligheid te waarborgen.
Nee die is juist het aanzien niet meer waard .
Ik kom ook steeds op die site uit .
Maar er was eerder een veel betere site .
Je zou bijna denken dat de Eschmarke even op een achtergrondje is gezet .
Door de vele binnenstedelijke vernieuwingen zoals die van :
-Horslanden Veldkamp
-Villa Park Diekman
-Roombeek
-Laares
Ik kom ook steeds op die site uit .
Maar er was eerder een veel betere site .
Je zou bijna denken dat de Eschmarke even op een achtergrondje is gezet .
Door de vele binnenstedelijke vernieuwingen zoals die van :
-Horslanden Veldkamp
-Villa Park Diekman
-Roombeek
-Laares
Is dit gebouw nu al geheel opgeleverd ?
Ik vraag dit aangezien ik afgelopen week te horen kreeg dat er een bekende er een app. gaat huren !!
Leuk is overigens om te zien dat er haast niet afgeweken is van de afbeelding van de architect .
Dat nog wel eens wil afwijken van het daadwerkelijke gebouw, hier dus niet .
Dit doet me zo denken aan de stadsvernieuwingsprojecten van het Holtenbroek in Zwolle .
Ook daar staan nu een aantal zeer mooie appartementencomplexen in de wijk .
In en rondom het Wijkwinkelcentrum .
Blijf dit een zeer mooi complex vinden .
Ok dat is mooi een nieuwe update foto dus .
En inderdaad er onder is een school gelegen .
Dus je komt er vaak !! .
Ook daar staan nu een aantal zeer mooie appartementencomplexen in de wijk .
In en rondom het Wijkwinkelcentrum .
Blijf dit een zeer mooi complex vinden .
Ok dat is mooi een nieuwe update foto dus .
En inderdaad er onder is een school gelegen .
Dus je komt er vaak !! .