Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Horeca enschede.

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Robert

Bericht door Robert »

'k Heb er een keertje een pizza gegeten.  8)
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Niet ziek geworden?
de kloomp'maj anhoalen
Waeske

Bericht door Waeske »

Volgens Scholten moet Soumi niet zo moeilijk doen. ‘ Zijn vaste cliëntèle komt toch wel, en evenementen als een ijsbaan zorgt voor regionale toestroom naar Enschede. Daar profiteert Soumi ook van.’
Jaja, en die bezoekers worden met borden uiteraard langs de donkere achteraf steegjes geleid? Scholten moet zelf niet zo blazen.

Wat betreft snekkie zelf. Ik kom daar zelden en de muur is alleen een optie als andere snackbars gesloten zijn. Het is mij te vaak overkomen dat er te weinig in een zakje zit. En op doordeweekse dagen is dat wat ze daar voedsel noemen het etiket junkfood nog niet eens waard. In het weekend zit er nog enigzinds vers spul in.
Robert

Bericht door Robert »

Winus schreef:Niet ziek geworden?
Nee, de overtollige alcohol in mijn bloed zal alle mogelijke schadelijke stoffen wel tegengehouden hebben.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

kan die gore snackbar niet eens plaats gaan maken voor een fatsoelijke kroeg? Down with Snekkie!  :down:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
lulu de bourgoise
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 2:18 pm
Locatie: Enschede

Bericht door lulu de bourgoise »

aan de deurningerstraat bij de Aldi is er een Surinaams eethuisje!!

http://www.kings-roti.nl

mooie en duidelijke websit!!
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

Errik schreef:kan die gore snackbar niet eens plaats gaan maken voor een fatsoelijke kroeg? Down with Snekkie! :down:
Idd. En altijd maar zeuren over de poffertjes kraam...... Tien keer liever die kraam in de winter dan het hele jaar die friettent.
Robert

Bericht door Robert »

Nieuw steakhouse opent in Walstraat

ENSCHEDE - De Klos is een begrip in Amsterdam en omstreken. Het café, dat tevens grillgerechten serveert, was 33 jaar geleden een pionier op dat gebied. De Beiaardgroep heeft het bedrijf in 2004 overgenomen. De formule van de hoofdstedelijke horecazaak wordt nu ook elders beproefd.

Vermoedelijk half maart opent de horecagroep in het voormalige Mark Twain in de Walstraat café-steakhouse De Klos. De verbouwing van het pand neemt meer tijd dan gepland. Aanvankelijk was gemikt op de feestdagen, dat wordt nu enkele maanden later.
De ruimtes worden grondig opgeknapt tot café met houtskoolgrill. ‘De typische sfeer zoals in De Klos in Amsterdam’, karakteriseert T. Mutter van de Beiaardgroep. ‘Bourgondisch.’ Er komt plek voor zo’n zestig gasten.
Het pand gaat ook de voorbereidingskeuken herbergen voor twee andere Enschedese zaken van de groep (Crash en De Beiaard).
TCT

Zou 't wat zijn?  :)
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Heb zo mijn bedenkingen. Vind zelf de Walstraat niet DE plek voor een soort grilachtig cafe.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Dat soort tenten lopen overal. Het is een sfeervol pand, ben erg benieuwd. Ik heb er in A'dam nog nooit gegeten trouwens...
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Martin

Bericht door Martin »

Ik zie het wel zitten.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

Beetje conservatief alweer een steakhouse, maargoed wel weer een verrijking voor de walstraat.
Henk2345676

soete inval

Bericht door Henk2345676 »

aanradertje is Soete Inval: nieuwe tent met een uitstekende kaart
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Dat Balkanrestaurant in het voormalige Huis met de Zwarte Ogen is alweer gesloten. Reden is als je het mij vraagt de bizar lelijke inrichting. Het blauwe kleurtje van de gevel beloofde iets leuks, maar van binnen was het echt om te janken. Alles vijfde hands rotzooi. Ook in Enschede verlangt men kennelijk een beetje stijl.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

Precies, Enschede wordt steeds meer urban en men neemt niet zomaar meer en of ander louche balkanrestaurant, kijk maar naar het mooi verbouwde La Petite Bouffe.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Die nieuwe tent naast Confetti is ook wel goed te doen .
Goody's is de naam :) .
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

PETITE BOUFFE RESTAURANT LA
Deurningerstraat 11
Telefoon: 0534303040

Deze stond onlangs in de Typisch Enschede krant en het ziet er daar binnen zeer gaaf uit na een totale renovatie .

Hier staan overigens alle restaurants weergegeven ( tenminste als het helemaal bijgehouden is ;) ) .


http://www.uitgevonden.nl/uit.pl?groep= ... s=Enschede
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

We hebben er voor vrijdag gereserveerd, zal wel even een kleine recensie schrijven..
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen van a.s. vrijdag.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

Mijn ervaring:

Gereseveerd voor 20.30 uur. Prima ambiance, erg mooi verbouwd, strak ingericht, warme grijstinten met mooi vormgegeven interieur, lange bar met aan het uiteinde een viertje.

Mooie nisjes met felpaarse/ pinkachtige kleuren, verlicht met daarin diverse kunstobjecten.

Hippe zachte loungeachtige muziek, mooie binnentuin, dat aan de deurnigerstraat.

Doordat de tent net verbouwd was kon je kiezen uit een openingsmenu of een spontané menu, de keus 3, 4 of 5 gangen.

Mijn vriend en ik kozen voor 4 gangen, waarin mijn vriend aangaf geen vis en schelpdieren te verwerken in zijn menu.

Amuse: een heilbot/vis timbaaltje en mijn vriend iets met ham.

Als voorgerecht: lauwarme garnaaltjes met salade, truffelsaus en een geporcheerd eitje en mijn vriend kwartels, erg lekker allemaal.

Als tussengerecht hadden we lekker krokant gebakken zwezerik met pasta, pirma gebakken niet te krokant maar ook zeker niet te zacht of te vet.

Het hoofdgerecht: reebok, lekker dun gesneden, gecombineerd met een saus van tomaat en basilicum.

Tevens werden brood steeds aangevuld bij de diverse gerechten en ook de olijven bleven staan tot het hoofdgerecht, erg goed verzorgd. De rosé was goed te drinken, die in ijs wordt gezet en steeds wordt bijgeschonken.

Leuk is ook dat de chef/ eigenaar tussen de gangen door alle tafels langs loopt om te vragen naar de smaak van het eten en de sfeer.

Het dessert: kletskop met frambozen en een bolletje ijs, na nog een lekkere espresso en eigen gemaakte garnituur.

Al met al een geslaagd bezoek en voor herhaling vatbaar, erg positief, een verrijking voor Enschede. Nu nog even een stopcontactje afmaken... :bier:
Laatst gewijzigd door Fir op zo jul 30, 2006 5:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie