Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrum: Stadserf

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie

Wanneer is de Oude Markt klaar?

Peiling eindigde op di apr 06, 2004 2:59 pm

De terrassen zijn klaar voor Koningedag!!
7
58%
Pas na koningendag.
0
Geen stemmen
De terrassen zullen wel op tijd klaar zijn, maar de markt niet
3
25%
Waar ligt de Oude Markt??
2
17%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Robert

Bericht door Robert »

Het archeologisch onderzoek van Roeloffzen heeft toch ook nog nooit plaatsgevonden?
Waeske

Bericht door Waeske »

Errik schreef:Ik ben dan wel benieuwd wat ze met de Klokkenplas van plan zijn.
Daar heeft een zekere Errik nog iets over gepost in november.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Oh ja, dat plan.  :oops:
Ik ben erg benieuwd naar de tekeningen.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik zag er vandaag 1 in de krant staan :) .
Ziet er goed uit .
Maar veel te klein om echt wat van te maken .
Martin

Bericht door Martin »

Het valt me op dat er nog steeds geen herstelronde is geweest voor het gebroken karrespoor aan de Noorderhagen en De Heurne. :( :down:
En dan bedoel ik niet: 'dan maar het karrespoor vervangen door gewone grijze klinkersbeleid'
Martin

Bericht door Martin »

Volgens mij wordt nu eindelijk het slechte stuk bestrating aan De Heurne aangepakt. :cheer:
Martin

Bericht door Martin »

Nu letterlijk een karrespoor. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

't Zal mij benieuwen. Hopelijk dat er nu een paar goeie stratenmakers aan het werk gaan.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Robert

Bericht door Robert »

Van Lochemstraat als entree niet onbespreekbaar voor gemeente

ENSCHEDE - Het verzoek van de Federatie Centrumondernemers Enschede (FCE) om de Van Lochemstraat aan te wijzen als entree tot het stadserf wordt serieus bekeken door wethouder E. Helder. Volgens hem komt het college van B en W binnenkort met een standpunt over deze kwestie.

De werkzaamheden die momenteel worden uitgevoerd op het stadserf waren voor de FCE aanleiding om nog eens aan de bel te trekken. Zij willen dat de Van Lochemstraat de functie als ingang tot het stadserf overneemt van De Heurne. Normaal gesproken is de ingang aan de Van Lochemstraat slechts tot 11 uur geopend. Tot grote ergernis van het winkelende publiek kunnen (vracht)autobestuurders -met een toegangspasje- nu ook op drukke uren in De Heurne terecht. Vandaar de centrumondernemers ervoor pleiten om het verkeer gebruik te laten maken van de wat rustiger Van Lochemstraat.

Wethouder Helder: 'Ik zie de argumenten ook wel. Dat er nog niet enthousiast is gereageerd, komt omdat we gekozen hebben voor twee duidelijke entrees. Zonder meer een extra ingang tot het stadserf, dat is absoluut niet aan de orde.' De optie 'in plaats van' is volgens hem een hele andere: 'Per saldo leidt dat niet tot een toename van het aantal auto's op het stadserf. Natuurlijk hangt hier wel een bepaald prijskaartje aan.'

Helder doet de FCE de toezegging, dat er de komende weken goed wordt gekeken naar de ervaringen met de afsluiting van De Heurne. Daarbij wordt ook in de gaten gehouden of de aanwezigheid van auto's in De Heurne inderdaad zoveel hinder veroorzaakt en agressie oproept. Op basis van die ervaringen komt het college met een standpunt.
TCT
Martin

Bericht door Martin »

Sierstrips stadserf beter vast wegens roof

ENSCHEDE - De gemeente heeft een nieuwe manier gevonden om de sierstrips op de goten in het centrum beter vast te zetten. Onder andere door diefstal verdwijnen er nog steeds van dergelijke strips uit de straten. Na de bouwvak worden alle goten hersteld.

'We zeggen niet welke techniek we gaan gebruiken, omdat we het anders dieven makkelijk maken', aldus een woordvoerder van de gemeente. De strips, die deel uitmaken van het nieuwe plaveisel van het stadserf, zijn aan de goten vastgelijmd. Vorig jaar bleek al dat deze methode niet goed genoeg is. Toen werd een man aangehouden die ze lospeuterde en mee naar huis wilde nemen. Hij dacht waarschijnlijk dat het om kostbaar koper ging. Dat is niet zo, het betreft een veel goedkopere legering van aluminium en messing. Overigens raken ze ook los door zwaar vrachtwagenverkeer. Drie weken geleden heeft de politie opnieuw een man aangehouden die de sierbanden aan het stelen was. Het onderzoek tegen hem is nog niet afgerond, zegt een politiewoordvoerster.

Vorig jaar beloofde de gemeente nieuwe lijmmethodes uit te proberen. Die bleken echter ook geen succes. Sinds het begin van de nieuwe inrichting zorgt de aannemer voor vervanging. Terugplaatsen duurt vaak een paar weken. 'Als wij in september het onderhoud overnemen, dan gaan we ze dagelijks terugplaatsen. Dat nodigt dieven dan minder uit om ze er weer uit te halen', aldus de zegsman van de gemeente.

TCT

Dat viel mij laatst ook op dat er heel veel van die strips foetsie zijn. :down:
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Gewoon 230V opzetten, dan blijven ze er wel met de klauwen vanaf. :D
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

:lol:

Toch wel treurig, dat je je kostje bij elkaar moet scharrelen met het strippen van de openbare ruimte. Ga dan de dakgoot van je buurman te lijf.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Weet iemand wel wat koper waard is tegenwoordig ????

Daar kun je je toch aardig van de dagelijkse behoeften van voorzien, plus vele extra's die je je normaal niet kunt permiteren .
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Maar de goten zijn gemaakt van een aluminum-messing legering, niet van koper. Het lood van de buurmans dakgoot is meer waard.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja dat lees je uit het bericht .
Maar weet je dat niet, dan is de verleiding goot uhmmm groot :) .
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

In Enschede kennelijk wel ja. :ohno:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik denk ook wel ergens anders .
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ja, ook in Lagos en Monrovia.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja dus het is een algemeen probleem :) .



En bij het Muziekkwartier mag straks wel extra bewaking komen, met een geheel uit Koper bestaand dak .
Martin

Bericht door Martin »

Anders laten we die duitse honden wel los. :D
Plaats reactie