Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Het Volkspark

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Pfff na 12 uur is het toch stil... :roll:
de kloomp'maj anhoalen
Martin

Bericht door Martin »

Kermis: tijd voor afsluitend vuurwerk nog niet rijp

'Een wereldprimeur', zo kondigen Helmich van Heek en Egbert de Roode van het Volkspark met trots de komst aan van de 'XXL', die zij hebben binnengehaald voor de paaskermis.


ENSCHEDE
- De bijzondere attractie is ontwikkeld en gebouwd door het bedrijf KMG uit Neede van de voormalige kermisexploitant Kroon Gaasendam. Het gevaarte is nog het best te omschrijven als een enorme schommel met een opbouwhoogte van meer dan 40 meter en een breedte van 25 meter. De schommel gaat tot bijna verticale stand en bereikt daardoor een hoogte van meer dan 65 meter. 'Hij zwaait over de 'Muizenstad' heen, die er dichtbij staat', vertelt De Roode, die denkt dat 'heel Nederland dit splinternieuwe ding wil zien'.

De traditionele paaskermis, een van de grootste van ons land, heeft dit jaar meer spectaculaire attracties in huis dan ooit. De 'Skateboard', ook een soort reuzenschommel maar dan op rails, waarbij de inzittenden ook nog bij elke zwaai een halve draai maken, is voor Enschede eveneens een noviteit. Verder is er de 'Funfactory', een op een rupsbaan gelijkende moderne draaimolen met ook nog eens draaiende gondels. 'Je moet hem gezien hebben om te begrijpen hoe het werkt', aldus Van Heek.

Verder zijn er de 'Wildwaterbaan' voor wie niet bang is voor een nat pak en vanzelfsprekend de zweefmolen, de rupsbaan, een familie-achtbaan, goktentjes, snoep- en versnaperingkramen, waarzegger enzovoort. En niet te vergeten het reusachtige reuzenrad, bekend van de recente aanwezigheid op de Oude Markt in Enschede. De activiteitencommissie van kermisexploitanten heeft voorts voor een nevenprogramma gezorgd, dat woensdagavond om zeven uur begint met 'Herman van Idols' (ook bekend van het tv-programma Jensen). Donderdag is er van tien tot twaalf gratis draaien voor gehandicapten en daarna vanaf twaalf uur tot sluitingstijd (23.00 uur) 'eurodag' (vrijwel alle attracties voor een euro).

Vrijdags om 19.00 uur komt clown Bassie gratis muntjes uitdelen om met hem kermis te vieren. Klap op de vuurpijl is op tweede paasdag een 45 minuten durend optreden van zangeres Raffaëla, de winnares van Idols. Het liefst zouden de organisatoren weer een vuurwerk ter afsluiting hebben, maar dat ligt in Enschede nog steeds te gevoelig. Bovendien is de organisatie gebonden aan een convenant, dat afgesloten is met omwonenden en de gemeente en tevens het geluid aan banden legt. 'Jammer, want met een vuurwerk kun je een bijvoorbeeld door slecht weer financieel slecht verlopen kermis in een paar uren alsnog goed maken', aldus de exploitantencommissie.

De kermis begint zaterdagmiddag om twaalf uur en duurt elke dag tot elf uur 's avonds.


TCT
De activiteitencommissie van kermisexploitanten heeft voorts voor een nevenprogramma gezorgd, dat woensdagavond om zeven uur begint met 'Herman van Idols' (ook bekend van het tv-programma Jensen).
Ah! Herman! :D
Waeske

Bericht door Waeske »

Ik begrijp niet waarom er nog steeds geen vuurwerk is aan het eind. Zo hou je naar mijn idee een soort van trauma in stand.

Zo'n vuurwerkshow een mooie traditie om de week mee te sluiten. Dat er één of twee jaar na de vuurwerkramp geen vuurwerk is snap ik. De oudjaarsnachten van de afgelopen jaren hebben toch erg duidelijk aangetoont dat de stad allang weer vuurwerk wil zien.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Het vuurwerk bij de Batavierenrace (of was het de introductie) mag ook wel weer opnieuw ingevoerd worden.
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja ik mis die dingen ook wel een beetje .
Daar ging toch het grote gros op de laatste dag voor naar de kermis !!
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik ben ook voor terugkeer van het vuurwerk. Na de Tweede Wereldoorlog werd er toch ook nog gewoon geknald? Met oud en nieuw is het weer als vanouds in de stad, waarom dan niet met de kermis en op de universiteit?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Laat ze een enquete houden onder de bevolking ;) .
En waar kun je dat het beste doen dan op de kermis zelf .
lulu de bourgoise
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 2:18 pm
Locatie: Enschede

Bericht door lulu de bourgoise »

hahahahaha ik woon tegenover de PW velden en had ook wel graag wat vuurqwerk willen zien vanaf het dakterras ;)
ESG

Bericht door ESG »

D'r is toch vuurwerk:
Klap op de vuurpijl is op tweede paasdag een 45 minuten durend optreden van zangeres Raffaëla, de winnares van Idols.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

:D
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Martin

Bericht door Martin »

Wat een feest toch altijd op de kermis, vanavond weer eens een heuse knokpartij gezien, :(
lulu de bourgoise
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 2:18 pm
Locatie: Enschede

Bericht door lulu de bourgoise »

hmmmm....wat een zonde.....en waar ging het over ?? ;)
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Goh vechten... tja, dan ben je best stoer en cool toch :? :(

Ik vermoed dat dit de reden is: persoon a keek persoon b aan en persoon b werd daarom boos op persoon a. Volkomen legitieme reden om een vechtpartij te beginnen dacht ik...
Waeske

Bericht door Waeske »

Bij de botsauto's zeker?
Martin

Bericht door Martin »

Dit keer voor de ingang van de kermis aan de Parkweg.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Moet je binnekort naar de kermis in lonneker komen :) altijd gezellig en leuk, en goedkoper! ;)
Martin

Bericht door Martin »

Met welgeteld 1 attractie. :D
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

3 attracties(botsauto's, discotrein, draaimolen), een toutrek kraam, suikerspin kraam, oliebollen kraam, schiettent en een snoepkraam :P Maar de sfeer is ongekent!
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

suikerspinnen?? Ik zal er zijn :P
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Vrouwen he ;) .
Plaats reactie