Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Vind ik niet... er zijn genoeg goedkopere wijken in enschede: velve, deppenbroek en grote delen van e'de zuid
Bata4

Bericht door Bata4 »

Goedkoop en duur zijn rekbare begrippen. Duidelijk is iig dat er in Enschede meer goedkope (=onder de huursubsidiegrens!) woningen zijn verdwenen dan dat er terugkomen. O.a. in Roombeek, Laares, Velve, Deppenbroek is dit al gebeurd. Dit gaat de komende jaren verder omdat de beleidsmakers vinden dat er nog niet voldoende hogere inkomens in de stad wonen. De mensen die aangewezen zijn op de goedkopere woningen kunnen met z'n allen kiezen uit minder woningen, het wordt voor hen moeilijker om een passende woning te vinden. Een (groot?) deel van de goedkope woningen wordt bewoond door scheefhuurders. Op grond van hun inkomen zouden ze een duurdere woning kunnen huren of kopen. Ik neem ze absoluut niet kwalijk dat ze niet verhuizen maar hierdoor is er wel meer druk op dat deel van de voorraad.
Kortom Rr, het is de vraag of er voldoende goedkope woningen zijn. Mensen die er op aangewezen zijn willen liever iets anders dan te moeten kiezen uit een woning aan de Tulpstraat, de Franklinstraat of de Auskamplanden.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Fietste laatst door deppenbroek en daar staan genoeg huurwoningen vrij..
Bata4

Bericht door Bata4 »

rr1991 schreef:Fietste laatst door deppenbroek en daar staan genoeg huurwoningen vrij..
En daarmee wil je zeggen ...?
Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel »

Bata4 schreef:Goedkoop en duur zijn rekbare begrippen. Duidelijk is iig dat er in Enschede meer goedkope (=onder de huursubsidiegrens!) woningen zijn verdwenen dan dat er terugkomen. O.a. in Roombeek, Laares, Velve, Deppenbroek is dit al gebeurd. Dit gaat de komende jaren verder omdat de beleidsmakers vinden dat er nog niet voldoende hogere inkomens in de stad wonen. De mensen die aangewezen zijn op de goedkopere woningen kunnen met z'n allen kiezen uit minder woningen, het wordt voor hen moeilijker om een passende woning te vinden. Een (groot?) deel van de goedkope woningen wordt bewoond door scheefhuurders. Op grond van hun inkomen zouden ze een duurdere woning kunnen huren of kopen. Ik neem ze absoluut niet kwalijk dat ze niet verhuizen maar hierdoor is er wel meer druk op dat deel van de voorraad.
Kortom Rr, het is de vraag of er voldoende goedkope woningen zijn. Mensen die er op aangewezen zijn willen liever iets anders dan te moeten kiezen uit een woning aan de Tulpstraat, de Franklinstraat of de Auskamplanden.
Ik vind al die nieuwbouw prachtig, maar er komt nagenoeg nooit relatief goedkope nieuwbouw bij. Daardoor zijn mensen (waaronder ik zelf) met een niet geweldig hoog inkomen aangewezen op oudere woningen die niet al te duur zijn qua huur. In vergelijking nog schreeuwend duur in vergelijking met bijvoorbeeld huurwoningen in Losser! (maar nog altijd goedkoper dan de randstad).

Had ik maar niet in de zorg moeten gaan werken
:P

RR1991; als jij eenmaal niet meer op het geld van je ouders loopt te teren, dan begrijp je misschien wel dat alleen maar duurdere nieuwbouw een beetje frustrerend kan zijn. Laten ze eens in Roombeek zogenaamde sociale nieuwbouw neerzetten!
Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel »

Het slopen van de Grolsch klinkt op dit moment als muziek in mijn oren.
Het is prima te volgen vanuit mijn huis.
Ze zijn aan de achterkant druk bezig, de transportbanden die daar lopen gaan stuk voor stuk naar beneden!
Robert

Bericht door Robert »

Roombeek meter breed door Walhofstraat

ENSCHEDE - Als alles naar wens verloopt stroomt over een kleine twee jaar de Roombeek door de Walhofstraat. De beek komt als een kaarsrechte streep van een meter breed in de straat te liggen. Ter hoogte van het Van Heekpark komt een waterspeelplaats voor kinderen.
De Roombeek in de Walhofstraat krijgt een zelfde uiterlijk als het gedeelte langs de Roomweg, maar dan een stuk smaller. Het waterpeil zal niet hoger zijn dan een centimeter of vijftien. ‘In het geval van een wolkbreuk wordt overtollig water op een nieuwe rioolbuis gestort’, legt projectleider Jeroen Riekert van Waterschap Regge en Dinkel uit.Roombeek meter breed door Walhofstraat
TCT

Ophaalbrug bij de Deurningerstraat?  8)
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Geweldig initiatief!  :cheer:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Kende dit project al ............alleen nu is het wat beter uitgelegd !
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Afbeelding
Afbeelding
Roombeek is ook 1 groot nouwkranen-park
Brenda

Bericht door Brenda »

@rr: mag ik je 'n advies geven? Volgens mij had je beter je foto's wat kunnen verkleinen.  :)
Robert

Bericht door Robert »

Hij kan tenminste wel een goede uitsnede maken.  ;)  :P
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Tjah,, srry voor de slechte kwali, de lens van mijn mobiel was nogal smerig :oops:  Ze zijn al ge-resized!:P
Brenda

Bericht door Brenda »

Robert schreef:Hij kan tenminste wel een goede uitsnede maken. ;) :P
Ja, pak me maar weer terug!  :D
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Verkeerde topic?
de kloomp'maj anhoalen
Brinker

Bericht door Brinker »

@ rr 91,wel een coole laan,maar ik ben en blijf benieuwd waar die busbaan gaat komen
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Die busbaan ligt er al grotendeels. de Lonnekerspoorlaan, langs de rampplek en tussen het voorzieningenvluster en toekomstig museum door. Daar ligt vanaf de Singel al een kaarsrechte nieuwe straat.
Brenda

Bericht door Brenda »

Voorzieningenvluster?
Brenda

Bericht door Brenda »

Winus schreef:Verkeerde topic?
Dit ging over de foto's van rr. Hij heeft ze wel op juiste grootte maar ik niet. Daar doelde Robert op.  8)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Het Roombeek is vandaag compleet in het wit gehuld :) .
Prachtig om er nu foto's van te maken !!

In Zuid ligt helemaal geen sneeuw terwijl boven de Lijn het Centrum Enschede ...meer dan 4 uur sneeuw gevallen is .
Heb het zelf gezien .
Plaats reactie