Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stationsomgeving: Stationsplein

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

Martin schreef: Ik zie de studenten echt niet braaf wachten voor het rode licht. :)
Dat denk ik ook niet, maar als het licht voor de voetgangers dan op rood staat en voor de auto's op groen, dan zal ik niet aarzelen om een straal gas te geven. Eindelijk een oplossing voor een van de irritantste plekken (voor auto's dan) in deze stad!  :okay:
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Wat is de waterbak smerig:
Afbeelding
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Onderhoud zijn we niet zo goed in in Nederland.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Laat staan in Enschede. Karrenspoor mooi man ;)
Een goed begin heeft geen einde
Martin

Bericht door Martin »

Zo! Het stadskantoor is weer uitgepakt. Zit weer een mooi bruin lakje op en nu maar afwachten of het dit keer wel bestand is tegen weer en wind.  :)
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Toen de zilverline langskwam werd 'ie schoongespoten. Maar dit weekend zat de alg er al weer duimendik op.
Martin

Bericht door Martin »

Euhmm.. we wisten al een tijdje dat de wijzers wegwaren van de klok op de stationstoren. Maare.. waar is nu de rest van de klok gebleven? :)
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Die was er enige tijd geleden afgehaald ter reparatie... Repareren op de toren zelf was blijkbaar niet (goed) mogelijk. Ben benieuwd wanneer de klok weer terug komt...
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

...en hoe lang hij het zal doen deze keer.  :down:
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Zetten we er toch zo'n Hengelose Bink toren klok in :)
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Fijn plan...  :down:
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Ja ben je goed bij de tijd als je de trein moet halen toch ;)
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Als de Bans mijn brief nou had afgedrukt... :ohno: ;)
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Inderdaad.
Heb je die nog?
Robert

Bericht door Robert »

Studentenkudde loopt keurig langs de gele lijn

ENSCHEDE - De gele looplijn die studenten leidt van het NS-station naar hun Saxion hogeschool is volgens de gemeente een succes. ‘Natuurlijk loopt er nog wel eens iemand schuin het busstation over, maar het merendeel loopt mooi voor Randstad langs’, vertelt R. Loendersloot, als gemeentelijk ambtenaar betrokken bij het project. De studenten gedragen zich als kuddedieren: de meesten lopen de voorsten achterna.

Vanwege het succes wordt de tijdelijke situatie omgezet naar een definitieve: in plaats van de gele lijn komt er duidelijk plaveisel te liggen. Vooralsnog alleen ter hoogte van het kantoor van Randstad, waar de route de busbanen kruist. Dranghekken bieden niet genoeg soelaas, omdat de ingang naar de parkeerkelder open moet blijven. ‘Daar moeten we nog iets op verzinnen, in de vorm van een slagboom of een schuifhek.’

Twee maanden geleden is bij wijze van proef een gele lijn over het trottoir gelegd, om te voorkomen dat schuin overstekende studenten de bussen in de weg lopen. De allerlaatste tellingen zijn nog niet verwerkt in de evaluatie, maar Loendersloot verwacht niet dat die nog voor veranderingen zorgen.
Het eerste gedeelte vanaf het station blijft zoals het is. ‘De studenten weten nu hoe ze lopen moeten. Misschien dat we in de zomer voor de eerstejaars tijdelijk een bord neerzetten. Of we leggen aparte tegeltjes op de grond, dat zullen we dan zien.’ De komende weken gaan betrokkenen puzzelen over de exacte oplossingen. ‘Het is een lastige kwestie, maar ik denk dat we nu een goede oplossing hebben. Ik hoop dat we begin volgend jaar kunnen beginnen met de nieuwe bestrating.’
Volgens Loendersloot is er nog geld beschikbaar voor de inrichting van de stationsomgeving. Uit dat potje wordt ook het nieuwe wachthuisje voor buspassagiers betaald.
TCTubantia

Kudde!? Kudde! We hebben 't hier wel over mensen van vlees en bloed hoor. Een kudde geiten oké, maar wel wat meer respect voor de HBO-student. Schande!
Martin

Bericht door Martin »

Ik verbaas eigenlijk ook wel een beetje dat de meeste studenten netjes de gele lijn volgen.  :)
Mijn vooroordelen moet ik maar eens terug nemen.  ;)
Waeske

Bericht door Waeske »

Zo zeg, even om kwart over zes 's ochtends in de stromende regen aan het werk bij het stadskantoor. Met hoogwerker en al. Bouwvakkers zijn bikkels!
DrMarten

Bericht door DrMarten »

Waeske schreef:Zo zeg, even om kwart over zes 's ochtends in de stromende regen aan het werk bij het stadskantoor. Met hoogwerker en al. Bouwvakkers zijn bikkels!
Als het echte bikkels waren hadden ze een gebouw neergezet dat niet na 4 jaar al opgeknapt moet worden :{
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ho ho even wat meer respect voor de bouwvakker .
Een bouwvakker verwezenlijkt dat wat jij zo graag ziet en dat doet die op zijn manier zo goed mogelijk .
Zonder bouwvakkers zat je nu naar kale vlaktes te kijken .

Deze bouwvakkers zag ik ook vanacht, en die hebben dan ook niks maar ook helemaal niks te maken met ............van als ze het eerder gedaan hadden dan .

Een gebouw word opgelevert op de manier wat de bouwaanemer wil .
Wil die een 5 hoog gebouw dan word dat zo gemaakt .
Word die een halfjaar later door miscalculatie verhoogt na 6 dan doen deze Bouwvakkers dat .

Maar hun fout is het natuurlijk niet .
Beetje rare conclusie trek je ..............
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Hoe zit eigenlijk met de uitbreiding van het stadskantoor? :?
Plaats reactie