Zondag heb ik samen met Errik even een rondje nieuwe Oude Markt gedaan. Het was eindelijk weer eens echt terrasweer tijdens mij Enschede bezoek. Hoewel de terrassen nog niet helemaal vol zaten (niet zo gek op zondagmiddag) was het er toch gezellig druk. De meeste foto's zijn gemaakt door Errik, alle eer aan hem dus. Foto's spreken voor zich, commentaar lijkt me overbodig.
En toen was het tijd voor
Laatst gewijzigd door Winus op di mar 15, 2005 12:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het Brandmonument staat nu mooi op de kruising van 2 zichtlijnen, Marktstraat en Langestraat. De waterbak wordt vast wel schoongemaakt en weer teruggeplaatst.
@Ernie, dat is tijdelijk. Omdat de Marktstraat net opnieuw is bestraat mogen er geen auto's en vrachtwagens door. De betonblokken liggen er dus om stoute automobilisten tegen te houden, een paaltje zouden ze omheen kunnen rijden en is duurder om te verwijderen. Binnen een maand zijn ze wel weg.
Blijft toch 'n mooi pand vind ik. Gelukkig maar dat Van Heek hier z'n administratie had (erg lang geleden) tenminste nog wat oude hoogbouw in 't centrum.
Zoals al eerder door mij gezegd: 't brandmonument stond eerder ook op die plek.
Het plein is erg geslaagd zo, ik erger me alleen wel aan het lelijke terras meubulair op sommige terrasen, met name bij de Poort van Kleef, maar ook bij De Geus. En de Kater mag die plastieken tuinstoelen ook wel eens vervangen...
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Bij de Geus hebben ze lekker veel speciaal bier, net als bij de Beiaard. Alleen heeft de Beiaard ook nog Huttenkloas, wat ze een extra puntje oplevert.