Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Natuur & Recreatie in Enschede

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Ja schreeuwen mag je er ;)
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Martin schreef:Zoenen met je geliefde mag ook niet in het aquadrome.  :shake:
Kinderachtig.  :down:
de kloomp'maj anhoalen
Waeske

Bericht door Waeske »

Martin schreef:Zoenen met je geliefde mag ook niet in het aquadrome.  :shake:
Pfffrr... daar was in het verleden geen regel voor.
Robert

Bericht door Robert »

Met Abel digitaal op avontuur in Twente

LATTROP - In Twente kun je prachtige fietstochten en wandelingen maken. Maar de toerist wil dan wel de mooiste routes afleggen en dat kan met ingang van het voorjaar met de smartphone. Hij wijst de weg en vertelt onderweg wat je wilt weten over Twente.


‘Op avontuur in Twente’ heet het project waar de Provincie Overijssel en de Europese Unie 400.000 euro instoppen. Die zak met geld is bedoeld voor de ontwikkeling van een mobiele digitale gids voor toeristen die op de fiets of te voet Twente willen ontdekken.

Symbolisch overhandigde gedeputeerde Carry Abbenhues woensdagmiddag het geld aan Jeroen Enkelaar van het Twents Bureau voor Toerisme.

Het systeem is niet nieuw want er bestaan al digitaal gestuurde wandelingen in verschillende steden, zoals Amsterdam en Enschede. Maar voor Twente en in de voorgenomen opzet is het wel een primeur.

Bron + rest

Grappig, maar gedoemd te mislukken ben ik bang. Carry is overigens tof!
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Jij kent ook iedereen die er een beetje toe doet, of niet Robert?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Volgens mij kan Robert beter een bijbaantje zoeken bij de v.v.v. i.p.v bij de slager. :)
Een goed begin heeft geen einde
Robert

Bericht door Robert »

Ooit heb ik een ProfielWerkstuk (PWS) gemaakt, hetwelk verplicht was voor elke HAVO-Student, over het Provinciaal economisch beleid. Een interview met haar als 15 jarig broekie was best tof en 'n sensatie op zich. Kats noar Zwolle. ;) De daarop volgende tijd heb ik, tot zo af en toe nu, nog contact met haar. Overigens denk ik dat uw contactenkring ook niet slecht is.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

:)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Robert

Bericht door Robert »

Toeristenbranche is toch tevreden

ENSCHEDE - Ondanks de vele regen is bijna 80 procent van de dagrecreatieve bedrijven in deze regio tevreden over de afgelopen zomer. Bij de verblijfsaccommodaties is 70 procent tevreden.


Dat blijkt uit een peiling van het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme (GOBT). In die laatste groep zijn campinghouders wel wat minder tevreden dan de hoteleigenaren. Dat komt omdat 44 procent minder gasten ontving dan vorig jaar. Bij de recreatiebedrijven trok ongeveer de helf van de attracties meer bezoekers. Bij de musea lag dat zelfs op 75 procent. De toeristenbranche in deze regio is, zo blijkt ook, optimistisch over het beginnende naseizoen.

Bans

En straks de Twentse Welle! Twente wordt 't Paradijs op aarde.  8)
Martin

Bericht door Martin »

Twente was toch al het paradijs op aarde?  :)
Robert

Bericht door Robert »

Jachtcombinatie tegen afschieten buizerds

ENSCHEDE - De Vereniging Behoud Hoge Boekel laakt het vogelvrij verklaren van de buizerd. Voorzitter Arnold van Heek heeft geen goed woord over voor de uitspraak van landbouwminister Veerman, afgelopen vrijdag in een debat over de Flora en Faunawet. Die zei dat, als een buizerd kinderen of sporters bedreigt, een telefoontje naar het provinciehuis genoeg moet zijn om de roofvogel diezelfde dag nog af te schieten. Nee, zegt Van Heek. Hij weet zich gesteund door de Jachtcombinatie die op de landgoederen van het Hoge Boekel actief is. ‘Zij weigeren buizerds af te schieten.’


De Vereniging veronderstelt dat agressieve buizerds op het Hoge Boekel aanleiding voor de ministeriële uitlating zijn geweest. ‘Het zijn slechts enkele trimmers geweest die alarm sloegen. Maar moet de natuur voor de sport wijken?,’ vraagt hij zich af. Hij heeft inmiddels contact opgenomen met de Vogelbescherming Nederland. De buizerd is één van de vijfhonderd volgens Europese wetgeving beschermde diersoorten.
TCTubantia

Die Arnold toch, eerst door al je oudoompjes heel Twente af laten schieten, en nu tot bedaren komen. De diehard Twent zal 't vreemd vinden, maar ach. Chapeau!

Desondanks ben ik in dit geval (lastigvallen van personen/recreanten) van mening dat dat beestje best op een stokje mag.
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Robert schreef:Desondanks ben ik in dit geval (lastigvallen van personen/recreanten) van mening dat dat beestje best op een stokje mag.
Sorry, maar daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Wie valt nu wie lastig? De mens zit de hele natuur op te eisen, allerlei diersoorten uit te roeien of letterlijk in een hoekje te drukken. Een hoekje met twee bomen en een plasje water. Dan gaat de mens massaal die paar bomen opzoeken omdat je daar zo lekker kunt trimmen/wandelen/fietsen, en wordt kwaad als er eens een keer een groot uitgevallen vogel wat irritant doet. Een vogel waarvan de mens het overgrote deel van het leefmilieu al vernietigd heeft!
Als je niet tegen buizerds, of wat voor dieren ook kunt, blijf daar dan weg.

Gaan we ook alle mensen die dieren lastig vallen vogelvrij verklaren?
Of beter nog, de hele 'diersoort' mens vogelvrij verklaren omdat er wel eens een mens een dier lastig valt?
Robert

Bericht door Robert »

'k Bedoel meer zoiets (werkelijk gebeurd). Je hebt 'n mooi huisje buitenaf, met een tuintje. Vanaf 't huisje loopt 'n weggetje naar de openbare weg.

Langs je tuinpad staan verschillende bomen, waarbij opeens dit voorjaar een buizerd (of: dier x) heeft besloten hier te gaan broeder. Wanneer de kinderen van 't gezinnetje naar school gaan, worden zij dagelijks aangevallen door mama-vogel die zich bedreigt voelt.

In zo'n geval. De kogel erdoor.
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Tja, dan moet je maar geen huisje buitenaf nemen...
Robert

Bericht door Robert »

Die mening deel ik dan in ieder geval niet.
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Dat kan. Iedereen heeft recht op een eigen mening. ;)

Maar als men wil wel de rust en het plezier van het buiten wonen wilt, maar begint te klagen als er een diertje lastig doet... Dat vind ik zeer hypocriet.
Als je buiten wilt wonen, dan moet je er maar rekening mee houden dat er wat meer dieren rond je huis leven dan midden in de stad. Dat kun je ook van te voren bedenken. En als je daar niet tegen kunt, tja, wat heb je dan buiten te zoeken?
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

We leven in Nederland, niet in de wildernis. Je kan in dit land niet ondubbelzinnig kiezen voor natuur. Je kan toch ook niet hebben dat er een roedel wolven ofzo over het platteland gaat rondtrekken. Als een dier gevaarlijk is voor mensen moet je 'em afschieten. In natuurreservaten is dat een heel ander verhaal, maar in Nederland kan het niet anders
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Als iedereen blijft leven met de houding dat de natuur ondergeschikt is aan de mens, en maar moet wijken bij het minste gevaar, nou, dan blijft er straks weinig van onze aardbol over...

Het is nog altijd de mens die de natuur vernietigd.

Wat is een dierenleven dan waard, in verhouding tot een mensenleven?
Om hoeveel dieren moet het gaan voordat we het dier gaan beschermen, in plaats van de mens?
Eén dierenleven weegt hier duidelijk niet op tegen enkele verwondingen bij een mens. Maar 10 dieren dan? of 100 misschien?
Robert

Bericht door Robert »

Ik snap je standpunt wel, en deel deze ook gedeeltelijk. Maar als dieren, levensbedreigend worden in menselijke situaties of locaties (in steden, dorpen of bij iemand thuis) vind ik dat 't menselijk belang boven het dierlijk belang gaat. Kom ik in de savanne in plaats X in Afrika dan is dat een dierlijke omgeving waar de dieren hun habitat hebben. Zo wonen 'we' allemaal ergens anders en dat gaat ook heel goed. Als ik 'n tentje zet in 'n tropisch regenwoud, kan 'k verwachten dat d'r een slang komt kijken. Als d'r een dier(beschermd of niet) bij mij voor de deur staat (of in het voorbeeld: mijn familie terroriseert - ookal doet deze dat voor z'n eigen bestwil-) dan heeft het dier een probleem.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Tenzij je ervoor kiest het platteland in West-Europa te ontvolken, kan je niet voor gevaarlijke dieren kiezen. Ik ben persoonlijk blij dat onze voorouders afgerekend hebben met beren, linxen, oerossen, wolven en ander woest gespuis. In het Beierswoud is de situatie heel anders. Op de Veluwe zelfs al. In Boekelo zijn wij, mensen echter het belangrijkste.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Plaats reactie