Waarom twijfel je aan de archeologische 'opgravingen' constateringen op de oude markt? [ik bedoel die verkleuring]
In welk boek staat d'r 't meest over de Borg? Stroink, Van Benthem, Snuif of nog andere?
De Haverstraat zou op de kadasterkaart bijna recht door te trekken zijn richting de Gronauschestraat. Hij zou dan boven de kavels 355, 366, 259. Kavels 367, 339 en 360 zouden doorkruist worden en tussen de panden 350 en 329 (of net iets verder als die huizen bij 329 er niet stonden) komt de weg op de Gronauschestraat uit.De Haverstraat was een pad dat vanaf de kerk langs de noordelijke Borggraven liep en daarna afboog richting Veenstraat/Gronausestraat. Bij de stadwording van Enschede is de Haverstraat afgekapt bij de stadsgracht.
Heb je die zelf nog niet dan? Valt me tegen hoor...Robert schreef: Errik / Winus, zou iemand mij de kaart van Jacob Van Deventer in betere kwaliteit willen e-mailen? Dank u
Geen Helmerhoek, geen Wesselerbrink, geen Stroinkslanden, geen BoswinkelQyRoZ schreef:Ik zou toch wel graag een keer in het 17e eeuwse of eerdere Enschede willen rondwandelen. Met laarzen, uiteraard.