Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

't Rutbeek

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
EZ

't Rutbeek

Bericht door EZ »

Het ruthbeek is ook niet meer wat het geweest was. Naja, als zongebied is het ideaal. Keurig schoon, goed beheer ( je ziet regelmarig zon kerel rondrijden), schone toiletten en redelijke catering.

Leuk leuk, totdat je in het water duikt en vrder zwemt dan 10 meter uit de kant. Daarna word ala slechte-horror-film-style omgeven door "killer" waterplanten die met elke zwembeweging verder om je lichaam draaien. De hele zwem-beleving is weg :x
Ze moeten eens gaan dreggen of wieden daarzo !!
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Het Ruftbeek is altijd janken met de pet op geweest. Geef mij maar de Buurserbeek. :D
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

De laatste keer dat ik er heb gezwommen, zo'n 5 jaar terug, kwam ik met groene hairextensions terug. Toen vond ik al dat ze een keer met een bootje al die stinkplanten er uit moesten halen.
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Winus met hair extensions. :lol:
Was dat wel meteen de gelegenheid dat het idee voor deze site in ons opkwam? Zonder Rutbeek geen Enschede-stad!
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Da's waar, is dat stinkwater toch nog ergens goed voor. 8)
de kloomp'maj anhoalen
EZ

Bericht door EZ »

Errik schreef:Het Ruftbeek is altijd janken met de pet op geweest. Geef mij maar de Buurserbeek. :D
:D

Maar goed, echte alternatieven heb je niet. Het Ruthbekerzand is nog niet af. De hulsbeek is zo verschrikkelijk ranzig (luiers, pleisters en ander afval in het water) dat dat ook gen optie is.
Missien is de usselerstroom wat? :D
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Het openluchtzwembad in Gronau of Nordhorn is misschien wel wat.
de kloomp'maj anhoalen
EZ

Bericht door EZ »

Winus schreef:Het openluchtzwembad in Gronau of Nordhorn is misschien wel wat.
Ging ik vroeger wel eens heen. Is idd mooi, maar klein
Ga ik liever naar het Twenthebad in Hengelo

Maar dat moet niet mogen, onze ruthbeek moet ##$&^#@ weer bezwembaar zijn !!

Het Rutbeek heeft niet eens een echt contactadres zie ik, dus protest aantekenen is ook al geen optie
Waeske

Bericht door Waeske »

jawel
http://www.regiotwente.nl/6_recreatieen ... 1_rutbeek/

Ik was deze week bij groningen in de hoornsche plas aan het zwemmen en kon er zowaar mijn tenen zien in het water.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

Omwonenden van het rutbeek in Enschede hebben 240 enquetes in de buurt verspreid om de overlast door evenementen bij de recreatieplas te peilen.

Buurtbewoners klaagden toen over de urendurende basdreun en de gebrekkige informatie van de gemeente en de organisatie. Uit de eerste teruggestuurde formulieren blijkt dat meer omwonenden zich storen aan luidruchtige evenementen op het Rutbeek. De buurt wil de evenementen niet tegenhouden, maar wel duidelijke regels afdwingen. Over twee weken wordt de balans van de enguete opgemaakt en worden de resultaten aan de gemeentepolitiek aangeboden.

Bron: [url=hhtp://www.rtvoost.nl]RTV Oost[/url]
Ooh noh
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

De gemeente Enschede kijkt met de Regio Twente of vergunningen voor grote feesten op het Rutbeek in de toekomst moeten worden aangepast om geluidsoverlast te beperken.

Dat naar aanleiding van de klachten tijdens het housefestival Dominator dat op 30 juli op het recreatiepark het rutbeek in Enschede werd gehouden. Uit metingen blijkt dat de geluidsnormen niet zijn overschreden. Het aantal decibels bleef op zowel het festivalterrein als bij het huis dat het dichtst bij het rutbeek staat onder de norm van de vergunning. Toch neemt de gemeente het protest van de omwonenden serieus en kijkt of de geluidsnorm in de vergunning omlaag moet. Daarbij krijgen lage tonen speciale aandacht.

Bron: RTV Oost.

--------
Ooh noh
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Als ze nou de volgende keer een paar Lowlands tenten neer zetten, dan houdt dat een bult lawaai tegen én heeft het ook nog meer sfeer!
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

Nou bij de hemelrave staan altijd ook tenten en ik kon toen ik nog op wesselerbrink woonde altijd heerlijk meegenieten. Ik kon altijd precies horen wel nummer er gedraaid werd. Scheelde mij weer een kaarten  ;) Lekker raven in de tuin  :okay:
Ooh noh
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Ja en niet alleen op de Wesselerbrink was het meegenieten...
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

Ja als de wind een beetje gunstig staat, zal het in andere wijken ook wel meegenieten zijn. Ik weet niet in welke wijk jij woont Vincent?
Ooh noh
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

het ribbelt. Hoor vaak de geluiden uit het zuid/westen. Kermis, rave feesten, de donderende donderdagen..ach kan er wel mee leven joh.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

Ik vind het ook altijd wel gezellig.
Ooh noh
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Oh, ik dacht dat als je een tent er omheen zet de geluidsoverlast een stuk minder zou zijn dan bij een openlucht podium.
Waeske

Bericht door Waeske »

Perceptor schreef:Oh, ik dacht dat als je een tent er omheen zet de geluidsoverlast een stuk minder zou zijn dan bij een openlucht podium.
Dat gaat voor een deel op, met name de hogere tonen worden afgezwakt. De midden en vooral de lage tonen gaan toch overal wel doorheen. Juist die tonen geven vaak overlast; "mijn ramen trillen aan alle kanten".
dwars

Bericht door dwars »

Die mensen moeten niet zeuren. Het wordt tijd voor een serieus festival in de regio Twente.

Maar het zal jullie niet verbazen dat ik er zo over denk ;)
Plaats reactie