Mooi, bedankt. Want alhoewel ik in Enschede geboren ben mis ik zo nu en dan de ondertitelshans schreef:daar liggen de muizen dood voor de voorraadskast....

Pitr
Mooi, bedankt. Want alhoewel ik in Enschede geboren ben mis ik zo nu en dan de ondertitelshans schreef:daar liggen de muizen dood voor de voorraadskast....
Ach even in de editor halen en horizontaal flippen en het is in orde. Fraai plaatje trouwens: naast de lampenwinkel op de hoek van de Raadhuisstraat is nog een stuk braakliggend terrein. daar stond toch de "Zwem en bad inrichting van Heek?"Veteraan schreef:Oeps, zelfs één in spiegelbeeld, sorry.
Volgens mij gewoon een Nederlands niet gangbaar woord.Hendrik schreef:De Muus'z dood veur de speen'd. Spinde, het oudhollandse woord voor kast. Daar moest ik ook navraag naar doen toen ik voor het eerst de term hoorde.
Ik ben wel benieuwd naar die afbeeldingen. Kun je enkele daarvan ook hier plaatsen?gromsound schreef: ↑do aug 14, 2025 3:12 pm wat ik nog niemand heb horen opmerken, er zat in het midden een opening in het dak waaronder een waterpartij met fonteintje en kunstwerk 'leda en de zwaan'. de omringende betonnen wanden/ballustrades waren groots beschilderd door de lokale kunstenaar Hank Schuring. die was volgens en krantenartikel zeer in zijn nopjes met zon mooi lang doorlopend 'canvas'.
ik heb nog massas zw negatieven, mijn pa was als toenmalig gemeentearchitect hierbij betrokken. de IAA bestond toen nog niet, dat is de verzelfstandiging van de bouwdienst toen er bezuinigd moest worden.