Hogeland Noord
Hogeland Noord
Onrust bij huiseigenaren Indische buurt in Enschede over mogelijke sloop huurwoningen in hun buurt
Complete renovatie. Of wellicht sloop. Het staat nog lang niet vast wat er gaat gebeuren met de ruim 90 jaar oude huurwoningen van Domijn in de Indische buurt in Hogeland-Noord. Maar nu al is er ophef over de mogelijke plannen van de woningcorporatie.
Anja Kruise 13-07-23 De Molukkenstraat in Hogeland-Noord, met in de verte een flatgebouw (l) aan de Boulevard 1945 en de Deltaflat aan de Espoortstraat. © Anja Kruise
Complete renovatie. Of wellicht sloop. Het staat nog lang niet vast wat er gaat gebeuren met de ruim 90 jaar oude huurwoningen van Domijn in de Indische buurt in Hogeland-Noord. Maar nu al is er ophef over de mogelijke plannen van de woningcorporatie.
Anja Kruise 13-07-23 De Molukkenstraat in Hogeland-Noord, met in de verte een flatgebouw (l) aan de Boulevard 1945 en de Deltaflat aan de Espoortstraat. © Anja Kruise
Re: Hogeland Noord
zie voor foto's van de Indische buurt op Hogeland Noord op: https://indischebuurten.nl/buurten/enschede
Dit is de Lombokstraat, heel lang geleden. En de zijstraat is de Balistraat.
Wat sas as dós was kaans.
piet van dijk zat daar met de brommerwinkel
Lombokstraat 16
op de parkeerplaats tegenover piet stond het zaterdags vol met de meest exotische tweewielers, beter dan de rai...
Laatst gewijzigd door hans op zo mar 02, 2025 5:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lombokstraat Motorzaak Piet van Dijk van 1937 tot 1974
Eh, ik wil niet eigenwijs zijn maar die 2 laatste foto's zijn volgens mij niet aan de Lombokstraat maar in het pand op Boswinkel waar nu Broeksema tweewielers zit. Ik zie een heel breed trottior in de Lombokstraat foto met een parkeerhaven en benzinepomp. Dat herinner ik mij niet zo, ik woonde er niet meer dan 200 meter vandaan.
Wat sas as dós was kaans.
Je hebt gelijk HendrikHendrik schreef: ↑zo mar 02, 2025 9:44 pm Eh, ik wil niet eigenwijs zijn maar die 2 laatste foto's zijn volgens mij niet aan de Lombokstraat maar in het pand op Boswinkel waar nu Broeksema tweewielers zit. Ik zie een heel breed trottior in de Lombokstraat foto met een parkeerhaven en benzinepomp. Dat herinner ik mij niet zo, ik woonde er niet meer dan 200 meter vandaan.

Die 2 foto's van Piet Dijk was dus aan de Wethouder Gerbertstraat 4 waar later de fietsenzaak van Broeksema kwam.Hendrik schreef: ↑zo mar 02, 2025 9:44 pm Eh, ik wil niet eigenwijs zijn maar die 2 laatste foto's zijn volgens mij niet aan de Lombokstraat maar in het pand op Boswinkel waar nu Broeksema tweewielers zit. Ik zie een heel breed trottior in de Lombokstraat foto met een parkeerhaven en benzinepomp. Dat herinner ik mij niet zo, ik woonde er niet meer dan 200 meter vandaan.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer: