Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Tetem 3 en Tetem 4.

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Sunny
Member
Member

Tetem 3 en Tetem 4.

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/img]
Koos
Member
Member

Re: Tetem 3 en Tetem 4.

Bericht door Koos »

Goed om te zien dat er op diverse plekken hard gewerkt wordt!
Daniela
Member
Member

Bericht door Daniela »

Ik kan ook updates geven :) mijn schoonmoeder woont er aan de overkant :)
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Dag van de bouw: bouwplaats Tetem III en IV in Enschede goed bezocht
Dag-van-de-bouw-6-c-Ernst-Bergboer.jpg
Dag van de bouw 6
BEELD: ERNST BERGBOER
Op de Dag van de bouw staan overal in het land de poorten van bouwterreinen open. Zo ook die van het in aanbouw zijnde Tetem III en IV aan weerszijden van de AKI in Enschede. Het was er zaterdag druk.

Ernst Bergboer
ERNST BERGBOER
ONDERZOEKSJOURNALIST
8 JUN 2024 22:46
‘Bouw- en infrabedrijven stellen op die dag met trots hun bouwplaatsen open voor het Nederlands publiek. Jong en oud kunnen dan ontdekken wat er komt kijken bij het bouwen van onder andere huizen, wegen, ziekenhuizen, sluizen, dijken en stations.’ Zo luidt de aankondiging op de website van de organisatie van de bouwdag. Trots vat in elk geval wel zo’n beetje samen wat de mannen en vrouwen voelen die de laatste hand aan het nieuwe Tetem leggen.

Rijen stempels
Geen helmen, veiligheidsschoenen of -brillen vandaag. Het moet nog een hele opruimklus zijn geweest, maar de postzegels grond waarop twee markante appartementencomplexen verrijzen hebben niets van het rommelige dat je verwacht als er flink gebouwd wordt. Vrijwel alles is vrij toegankelijk, inclusief de constructies zelf. Tetem IV, aan de Stroinksbleekweg, is een heel eind af. De bovenste verdiepingen van Tetem III, aan de Lonnekerspoorlaan, worden nog geschraagd door rijen stempels.

Romeinse bogen
Een jochie bedient aan kleiner formaat dragline en schept behoedzaam zand weg, nadat hij wegwijs is gemaakt door een van de mannen die hier dagelijks aan het werk is. Andere jochies kwakken met een troffel specie op een muurtje en metselen een muurtje. Ernaast bouwt een meisje aan een boog, de oervorm van de moderne dragende constructies waarmee de Romeinen hun aquaducten bouwden.
Dag-van-de-bouw-5-c-Ernst-Bergboer.jpg

Elders knutselen kinderen met elektra en waterafvoeren of tasten ze met een VR-bril naar deuren in muren van een virtueel ontwerp. Ouders maken filmpjes, tieners zijn voor even landmeter en vergapen zich aan de bouwkraan die zich ontvouwt als een voorwereldlijk monster uit een cocon.

‘Dit is bijzonder’
De mannen en vrouwen van Koopmans Bouwgroep lopen zich naar eigen zeggen de blaren op de voeten om mensen rond te leiden. Het is druk. Ze offeren een vrije dag op, maar doen dat graag. Dit is een mooi project, vinden zij. Midden in de stad, in lijn met de geschiedenis van deze plek. “Ik zit vaak verder weg, in Almere bijvoorbeeld. Daar bouwen nog een stuk hoger, maar dit is bijzonder”, zegt een van hen. De anderen knikken.
bron: https://www.1twente.nl/artikel/4440940/ ... ed-bezocht
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Bijlagen
ontwerp Tetem 3.jpg
enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten »

Goed plan alleen jammer dat de appartementen daar zo duur zijn. Niks voor starters.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Ontdek jouw droomplek in deze nieuwe 55+ appartementen in Roombeek
3 jan '25
Hulsmaatstraat 45 Roombeek Tetem 4.jpg
Impressie: Tetem 4
Ben jij 55+ en toe aan een nieuwe woonplek waar alles klopt? Dan moet je écht even een kijkje nemen bij Tetem 4 in Roombeek. Hier vind je 117 splinternieuwe levensloopbestendige huurappartementen op een toplocatie in Roombeek. Op vrijdag 17 januari 2025 kun je ze met eigen ogen bekijken tijdens het open huis.

Ben je op zoek naar een knus 2-kamerappartement of een ruime 4-kamerwoning? bij Tetem 4 vind je wat je nodig hebt.

Dit maakt Tetem 4 zo bijzonder
De appartementen hebben een woonoppervlak van 67 tot 120 m² en allemaal een eigen balkon of terras. Dus zelfs op zonnige dagen zit je hier helemaal goed. Extra handig: je woont hier niet alleen comfortabel, maar er zijn ook mogelijkheden voor (zorg)ondersteuning. Geen verplichting, wel fijn om te weten dat die optie er is als je daar ooit behoefte aan hebt.

Enthousiaste nieuwe bewoners
Dominique en Tineke hebben een avontuurlijk en reislustig leven geleid. Na jaren van wereldreizen, wonen op een zeiljacht en een periode in Mexico, hebben ze besloten dat het tijd is om te settelen. “Roombeek is mooi opgebouwd en heeft veel groen”, legt Dominique uit.

“De appartementen zien er rustig en modern uit, met een inpandig balkon, iets wat we eerder hebben gehad en erg fijn vonden. De garage om de auto veilig te stallen is een handige extra.”

En dan de locatie…
Tetem 4 ligt op een steenworp afstand van alle voorzieningen die Roombeek zo gezellig maken. Supermarkten, lokale winkeltjes, een bushalte en zelfs het station zijn allemaal dichtbij. Handig, toch?

Markeer deze datum in je agenda
Benieuwd hoe Tetem 4 eruitziet en of dit jouw nieuwe thuis kan worden? Kom dan naar het open huis op vrijdag 17 januari van 14.00 tot 15.00 uur aan de Hulsmaatstraat 45 in Enschede. Je krijgt een rondleiding door de appartementen en de verhuurmakelaar is er ook om al je vragen te beantwoorden.

Voor wie is Tetem 4?
Tetem 4 is speciaal bedoeld voor 55-plussers die zelfstandig willen wonen, maar ook alvast aan de toekomst denken. Jongeren hoeven dus niet langs te komen tijdens het open huis – deze appartementen zijn écht ingericht op een andere levensfase.

Carel en Renate, beiden gepensioneerd, stralen van enthousiasme als ze vertellen over hun keuze voor Tetem 4. Na jarenlang te hebben genoten van hun maisonnette met eigen parkeerplaats, kwam er een moment van bezinning. De trappen in hun huidige woning zijn nu nog te doen, maar ze zagen in dat dit in de toekomst anders kan zijn. Toen ze Tetem 4 ontdekten, wisten ze het meteen: dit is de plek waar ze verder willen.

“Het levensloopbestendige concept sprak ons erg aan”, vertellen Carel en Renate. “We hoeven maar in de lift te stappen en we zijn thuis. Het is zo praktisch en toch heel comfortabel. Perfect voor nu én straks.” Wat het extra bijzonder maakt, is dat ze in hun vertrouwde wijk Roombeek kunnen blijven wonen. “Roombeek is prachtig en dat blijft zo met Tetem 4.”

Wat kost het?
De huurprijzen van de appartementen variëren van 1.050 euro tot 1.495 euro per maand (exclusief servicekosten). Voor dat bedrag woon je in een modern appartement met een prachtige buitenruimte, uitstekende parkeergelegenheid en de mogelijkheid tot (zorg)ondersteuning.

Laat Roombeek jou verrassen
Wil je alvast meer weten? Neem dan een kijkje op de website. Maar het allerbeste is natuurlijk om gewoon even langs te komen op vrijdag 17 januari.
Wie weet stap jij binnenkort een van deze mooie appartementen binnen als nieuwe bewoner!
bron: https://indebuurt.nl/enschede/wonen/nie ... us~303104/
hans
Member
Member

Bericht door hans »

als je daar toch moet eindigen , wat een nachtmerrie...
Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan »

hans schreef: ma jan 06, 2025 10:29 am als je daar toch moet eindigen , wat een nachtmerrie...
Er staat : Jongeren hoeven dus niet langs te komen en deze appartementen zijn écht ingericht op een andere levensfase.
Dus ik denk een soort hospice met een tja....hoe noem ik dat nou, ach je weet wel wat ik bedoel. :lol: Sorry.
hans
Member
Member

Bericht door hans »

ja , erg he ?
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Hierbij nog een luchtfoto van de Tetem als textielfabriek. Mijn grootouders woonden daar in die huisjes langs de spoorlijn. Mijn vader is daar ook geboren en enkele familieleden werkten daar in de dekenfabriek. Ik kwam daar in mijn jeugdjaren nog wel eens en heb daaraan nog goede herinneringen.
Hulsmaatweg 35 luchtfoto Tetem Twentsche Textielmaatschappij.jpg
Laatst gewijzigd door Arie op ma jan 06, 2025 6:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik »

Veteraan en Hans, jullie zijn wel erg afkerig van een appartement. Een nachtmerrie om daar je dagen te slijten en een soort hospice en meer van dat fraais. Bedenk dat je zelf misschien niet meer kunt traplopen en of in een veel te groot huis woont. Wij wonen sinds een jaar in een appartement en ik kan jullie vertellen dat ik nog geen seconde spijt heb gehad dat we ons huis waar ik 46 jaar heb gewoond verkocht hebben. Alles gelijkvloers. We hebben het gedaan nu we zelf de regie nog over een verhuizing konden hebben. Zomer '23 wisten we nog niks maar toen heb ik alles overdacht wat we in de familie meemaakten. Letterlijk gedwongen verhuizen naar een appartement omdat het niet langer kon met de gezondheid. Zitten wachten tot één van tweeën in Groningen van de trap zou vallen. En toen ze er eenmaal zaten was alles oke. Dat laat ik mij niet gebeuren was mijn gedachten en toen ging het snel. Oude huis binnen 1 week verkocht. Nieuw bestaand appartement was zelfs goedkoper dan de opbrengst van ons huis. Daarom is mijn advies: ouderen, wacht niet te lang tot alles voor je geregeld moet worden en je ergens komt waar je niet wilt zitten. Neem zelf de regie!
Wat sas as dós was kaans.
Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan »

Nee, nee, nee ... Henk, niks tegen appartementen. Zeker niet. Wel tegen blokken, waar je van de buitenkant - bij wijze van spreken - de ramen moet tellen van beneden naar boven en van links naar rechts om je eigen woonkamer te kunnen vinden.
Dan graag wat vriendelijker, minder blokken.
Niet iedereen kan en wil een tuin blijven onderhouden, en inderdaad, als een traplift niet de oplossing is, dan is alles gelijkvloers een oplossing.
Ik vind nog steeds die muren (nota bene laagbouw!) langs de Oostweg vreselijk. Er zijn al genoeg Kees Smit-achtige gebouwen.
De speelsheid zoals de nieuwe huizen in de Blekerstraat - waar Sanders stond - die mag wel wat vaker zichtbaar zijn.
Plaats reactie