Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Wesselerbrink

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21527
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Arie »

Lijn 1 rijdt van Wesselerbrink via Boswinkel, Centrum, Centraal Station, Twekkelerveld en Kennispark naar de Universiteit Twente. zie: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... eit_Twente
Dus ook via tuindorp Broekheurne.
zie ook informatie op vorige pagina
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21527
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Arie »

Klusput schreef: zo feb 11, 2024 3:18 pm Hallo allen,

Al een tijdje ben ik op zoek naar informatie over buslijnen in Enschede, met name jaren 80. Er is een ov wiki pagina maar deze geeft geen antwoord op mijn herinnering. Ik kan mij herinneren dat wij in de bus stapte aan de wesselerbrinklaan, ongeveer ter hoogte van wat nu de Lindebrink is. Ik weet niet of dat destijds lijn 1 of 2 was. Ook herinner ik mij dat er een bus door de Vlierstraat reed met haltes, deze reed ook via Het Lang. Dat was in ieder geval in de jaren 90 het geval.
Is er iemand die hier informatie over heeft of wellicht oude foto's?

Alvast bedankt voor de reactie.
Lijn 1 was dus vroeger lijn B
Stationsplein 33 NS busstation TET bus Wesselerbrink lijn B.jpg
Stationsplein 33 NS busstation TET bus Wesselerbrink lijn B.jpg (41.42 KiB) 225 keer bekeken
Broekheurnering met TET bus  rechts flat De Kiepe begin jaren 70.jpg
Klusput
Member
Member
Berichten: 2
Lid geworden op: zo feb 11, 2024 3:06 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Klusput »

Arie schreef: zo feb 11, 2024 4:44 pm
Klusput schreef: zo feb 11, 2024 3:18 pm Hallo allen,

Al een tijdje ben ik op zoek naar informatie over buslijnen in Enschede, met name jaren 80. Er is een ov wiki pagina maar deze geeft geen antwoord op mijn herinnering. Ik kan mij herinneren dat wij in de bus stapte aan de wesselerbrinklaan, ongeveer ter hoogte van wat nu de Lindebrink is. Ik weet niet of dat destijds lijn 1 of 2 was. Ook herinner ik mij dat er een bus door de Vlierstraat reed met haltes, deze reed ook via Het Lang. Dat was in ieder geval in de jaren 90 het geval.
Is er iemand die hier informatie over heeft of wellicht oude foto's?

Alvast bedankt voor de reactie.
Misschien kun je deze site van historie TET raadplegen, zie: https://www.miniatuurbussen.nl/index1.html
In had nog wel deze foto in mijn archief.van loenshof TET bus naar Wesselerbrink.jpg
Dank je wel voor de informatie en de leuke foto's. Ik ga de website raadplegen.
Plaats reactie