Toekomst Vliegveld Twenthe
Re: Toekomst Vliegveld Twenthe
kosten verlagen, belastinggeld wordt wel aan enorm meer nutteloos gedoe uitgegeven.
Re: Toekomst Vliegveld Twenthe
Demcon Investment en Reggeborgh Invest schieten noodlijdend Twente Airport te hulp
De Twentse ondernemingen Demcon en Reggeborgh schieten Twente Airport te hulp bij het zoeken naar een toekomst. De bedrijven hebben daarvoor een intentieovereenkomst getekend met de gemeente Enschede en de provincie Overijssel, die eigenaar en bestuurder van de luchthaven zijn.
Frank Timmers 10-03-23
Testvluchten met transportdrones boven Twente Airport. © Robin Hilberink
zie: https://www.tubantia.nl/enschede/demcon ... ~aaacb4e9/
De Twentse ondernemingen Demcon en Reggeborgh schieten Twente Airport te hulp bij het zoeken naar een toekomst. De bedrijven hebben daarvoor een intentieovereenkomst getekend met de gemeente Enschede en de provincie Overijssel, die eigenaar en bestuurder van de luchthaven zijn.
Frank Timmers 10-03-23
Testvluchten met transportdrones boven Twente Airport. © Robin Hilberink
zie: https://www.tubantia.nl/enschede/demcon ... ~aaacb4e9/
- Vincent1971
- Member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
- Locatie: Enschede
Re: Toekomst Vliegveld Twenthe
Gewoon de gebouwen slopen. Maak er een woonwijk van gezien het chronisch tekort aan woningen. De rest nog in tact laten. Over een paar jaar heb je toch weer meer woningen nodig..
Een goed begin heeft geen einde
Re: Toekomst Vliegveld Twenthe
Mooi dat je weer reageert Vincent.Vincent1971 schreef: ↑za mar 11, 2023 1:26 pm Gewoon de gebouwen slopen. Maak er een woonwijk van gezien het chronisch tekort aan woningen. De rest nog in tact laten. Over een paar jaar heb je toch weer meer woningen nodig..

Re: Toekomst Vliegveld Twenthe
Goedzo Demcon, als bedrijf een voorbeeld voor deze regio!Arie schreef: ↑vr mar 10, 2023 4:45 pm Demcon Investment en Reggeborgh Invest schieten noodlijdend Twente Airport te hulp
De Twentse ondernemingen Demcon en Reggeborgh schieten Twente Airport te hulp bij het zoeken naar een toekomst. De bedrijven hebben daarvoor een intentieovereenkomst getekend met de gemeente Enschede en de provincie Overijssel, die eigenaar en bestuurder van de luchthaven zijn.
Testvluchten met transportdrones boven Twente Airport. © Robin Hilberink
zie: https://www.tubantia.nl/enschede/demcon ... ~aaacb4e9/
- enschedeinansichten
- Member
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Toekomst Vliegveld Twenthe
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Re: Toekomst Vliegveld Twenthe
Twente Airport haalt tweede elektrische vliegmaatschappij binnen: ‘Uiteindelijk voor de prijs van een economy ticket’
Electron Aviation wil in 2027 beginnen met elektrisch vliegen vanaf Twente Airport. Door Electron Aviation als tweede exploitant voor vluchten zonder uitstoot binnen te halen, versterkt Twente Airport haar positie als luchthaven voor elektrisch vliegen in Nederland.
Gerben Kuitert 25-05-23
Zoals bekend, moet Twente Airport onderdeel worden van een regionaal netwerk voor elektrische vliegtuigen. Begin vorige maand liet luchtvaartmaatschappij Fly wit Lucy (LUCY) al weten dat het de luchthaven bij Enschede als de ideale basis voor heel Nederland en een deel van Duitsland ziet.
500 kilometer
Electron Aviation maakt deel uit van een groep Nederlandse bedrijven die momenteel een volledig batterij-elektrisch vliegtuig ontwikkelt dat vijf personen over een afstand van 500 kilometer kan vervoeren. Dit allemaal op één batterijlading en zonder directe C02-uitstoot. De start-up wil op aanvraag gaan vliegen met een eigen vloot van vliegtuigen.
We kunnen uiteindelijk de prijs van een economy class-vliegticket en in andere landen zelfs van treinkaartjes evenaren
Josef Mouris, Electron Aviation
Het moet een soort vlieg-taxi worden, die op afroep beschikbaar is. Zo zou het mogelijk worden om binnen twee uur van Enschede naar Berlijn, Londen en Parijs te vliegen. Josef Mouris, directeur en medeoprichter van Electron Aviation: „Ons batterij-elektrisch vliegtuig biedt ook de laagste operationele kosten, waardoor we uiteindelijk de prijs van een economy class-vliegticket en in andere landen zelfs van treinkaartjes kunnen evenaren.”
Vijf stoelen
De eerste vliegtuigen waarmee wordt gevlogen tellen slechts vijf stoelen. Mouris: „Om binnen dit decennium betekenisvolle afstanden te kunnen vliegen, moesten we een compromis sluiten over de grootte van het vliegtuig en ons beperken tot vijf stoelen. Dat is ook de perfecte grootte voor ons on-demand businessmodel. Een taxibedrijf dat twee tot vier mensen moet oppikken, doet dat ook niet met een 30-persoons bus.”
De vliegtuigen van Electron Aviation zullen zijn opgebouwd uit composietmaterialen en elektronica. Zowel Electron Aviation als Twente Airport zijn lid van de Electric Flying Connection (EFC) en hebben gezamenlijk deelgenomen aan een aanvraag van het Nederlandse Groeifonds ter ondersteuning van batterij-elektrisch vliegen.
Mobiele containers
Gerben Groothuis, eFlight business development manager van Twente Airport legt uit: „Samen met Electron Aviation, de luchtvaart consultancy NACO en andere operators gaan we een ‘luchthaven-in-a-box’ concept ontwikkelen. Denk hierbij aan mobiele containers die door meerdere operators gebruikt kunnen worden, waardoor een snelle en eenvoudige passagiersafhandeling mogelijk wordt.”
. Het vliegtuig waarmee Electron Aviation vanaf Twente wil gaan vliegen moet er zo uit gaan zien. © Electron Aviation
bron: https://www.tubantia.nl/enschede/twente ... ~a076be87/
Electron Aviation wil in 2027 beginnen met elektrisch vliegen vanaf Twente Airport. Door Electron Aviation als tweede exploitant voor vluchten zonder uitstoot binnen te halen, versterkt Twente Airport haar positie als luchthaven voor elektrisch vliegen in Nederland.
Gerben Kuitert 25-05-23
Zoals bekend, moet Twente Airport onderdeel worden van een regionaal netwerk voor elektrische vliegtuigen. Begin vorige maand liet luchtvaartmaatschappij Fly wit Lucy (LUCY) al weten dat het de luchthaven bij Enschede als de ideale basis voor heel Nederland en een deel van Duitsland ziet.
500 kilometer
Electron Aviation maakt deel uit van een groep Nederlandse bedrijven die momenteel een volledig batterij-elektrisch vliegtuig ontwikkelt dat vijf personen over een afstand van 500 kilometer kan vervoeren. Dit allemaal op één batterijlading en zonder directe C02-uitstoot. De start-up wil op aanvraag gaan vliegen met een eigen vloot van vliegtuigen.
We kunnen uiteindelijk de prijs van een economy class-vliegticket en in andere landen zelfs van treinkaartjes evenaren
Josef Mouris, Electron Aviation
Het moet een soort vlieg-taxi worden, die op afroep beschikbaar is. Zo zou het mogelijk worden om binnen twee uur van Enschede naar Berlijn, Londen en Parijs te vliegen. Josef Mouris, directeur en medeoprichter van Electron Aviation: „Ons batterij-elektrisch vliegtuig biedt ook de laagste operationele kosten, waardoor we uiteindelijk de prijs van een economy class-vliegticket en in andere landen zelfs van treinkaartjes kunnen evenaren.”
Vijf stoelen
De eerste vliegtuigen waarmee wordt gevlogen tellen slechts vijf stoelen. Mouris: „Om binnen dit decennium betekenisvolle afstanden te kunnen vliegen, moesten we een compromis sluiten over de grootte van het vliegtuig en ons beperken tot vijf stoelen. Dat is ook de perfecte grootte voor ons on-demand businessmodel. Een taxibedrijf dat twee tot vier mensen moet oppikken, doet dat ook niet met een 30-persoons bus.”
De vliegtuigen van Electron Aviation zullen zijn opgebouwd uit composietmaterialen en elektronica. Zowel Electron Aviation als Twente Airport zijn lid van de Electric Flying Connection (EFC) en hebben gezamenlijk deelgenomen aan een aanvraag van het Nederlandse Groeifonds ter ondersteuning van batterij-elektrisch vliegen.
Mobiele containers
Gerben Groothuis, eFlight business development manager van Twente Airport legt uit: „Samen met Electron Aviation, de luchtvaart consultancy NACO en andere operators gaan we een ‘luchthaven-in-a-box’ concept ontwikkelen. Denk hierbij aan mobiele containers die door meerdere operators gebruikt kunnen worden, waardoor een snelle en eenvoudige passagiersafhandeling mogelijk wordt.”
. Het vliegtuig waarmee Electron Aviation vanaf Twente wil gaan vliegen moet er zo uit gaan zien. © Electron Aviation
bron: https://www.tubantia.nl/enschede/twente ... ~a076be87/