- de faam 1974.jpg (53.54 KiB) 5527 keer bekeken
- de faam 1965.jpg (78.23 KiB) 5458 keer bekeken
LeonB schreef: ↑ma feb 14, 2022 10:21 pm De woningen links stonden op de plek waar nu de inrit van Macandra ligt en het voetbalveldje.
De woningen met het kruisje hebben een opvallende plint, die je ook of deze foto rechtsboven ziet (stadsarchief).
Je kijkt op de prentenbriefkaart dus richting Haaksbergerstraat (schoorstenen Scholten?).
Tussen de Parkstraat en Kortenaerstaat (toen nog Vondelstraat) klopt dus.
Ik ben nu ook overtuigd. Dank voor deze informatie.enschedeinansichten schreef: ↑ma feb 14, 2022 10:25 pmLeonB schreef: ↑ma feb 14, 2022 10:21 pm De woningen links stonden op de plek waar nu de inrit van Macandra ligt en het voetbalveldje.
De woningen met het kruisje hebben een opvallende plint, die je ook of deze foto rechtsboven ziet (stadsarchief).
Je kijkt op de prentenbriefkaart dus richting Haaksbergerstraat (schoorstenen Scholten?).
Tussen de Parkstraat en Kortenaerstaat (toen nog Vondelstraat) klopt dus.
Dat dacht ik dus eerst ook.
Rechts zijn de afdakswoingen met cafe H.J. Rhee aan de Haaksbergerstraat 243 (oude nummering). Later cafe Lichtenberg, Oosterveld, cafe Stadion en weer later cafe E. Bruinsma. Later kwam daar het woonflat Haaksbergerstraat 277-295 (nieuwe nummering) naast de Sint Janschool. Aan de overkant is de kwekerij Mazereeuw naast de school De Bron vroeger school met de Bijbel op Haaksbergerstraat 416 (nieuwe nummering)enschedeinansichten schreef: ↑wo mar 09, 2022 7:23 pm Waar zou ik dit moeten zoeken ?
haaksbergerstraat.jpg
Zie ook bericht van 18-10-2018 op: viewtopic.php?f=9&t=648&p=173934&hilit= ... ee#p173934Arie schreef: ↑wo mar 09, 2022 8:30 pmRechts zijn de afdakswoingen met cafe H.J. Rhee aan de Haaksbergerstraat 243 (oude nummering). Later cafe Lichtenberg, Oosterveld, cafe Stadion en weer later cafe E. Bruinsma. Later kwam daar het woonflat Haaksbergerstraat 277-295 (nieuwe nummering) naast de Sint Janschool. Aan de overkant is de kwekerij Mazereeuw naast de school De Bron vroeger school met de Bijbel op Haaksbergerstraat 416 (nieuwe nummering)enschedeinansichten schreef: ↑wo mar 09, 2022 7:23 pm Waar zou ik dit moeten zoeken ?
haaksbergerstraat.jpg
Ik heb de School met den Bijbel (nu De Bron) genoemd, om duidelijk te maken waar aan de Haaksbergerstraat de kwekerij Mazereeuw (die wel op de foto staat) heeft gelegen.
Bart ik denk dat deze foto thuis hoort in topic "raad de plek". Deze topic "Gezocht/wat is dit?" is eigenlijk bedoeld voor afbeeldingen, waarvan niet duidelijk is waar het is. Dus geen raadplaatje.