Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Inval Oekraïne.

Nieuwsberichten uit de stad.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Inval Oekraïne.

#1 Bericht door enschedeinansichten » zo feb 27, 2022 1:51 pm

Bleker heeft het niet goed begrepen.
Willen is kunnen !!!

"Het voelt ongemakkelijk
Stoppen met Gazprom heeft dus niet van doen met de invasie in de Oekraïne, maar zet daar nu wel extra druk op. Burgemeester Roelof Bleker van Enschede: "Het voelt in deze omstandigheid inderdaad ongemakkelijk om Russisch gas te gebruiken. Wat mijn betreft stoppen we daar direct mee. Maar tussen willen en ook kunnen zit vaak verschil. Dat moeten we onderzoeken en daar gaan we maandag meteen mee beginnen.”

Ze willen overstappen naar de Warmte die opgewekt wordt door het verbranden van biomassa bij Twence.
Wat heeft met gas te maken ?

Ik heb nooit om gas uit Rusland gevraagd en ik denk dat de meerderheid van Enschede / Nederland dat niet wil. Maar ja ons wordt niets gevraagd. Gaat net zo als groene stroom, komt allemaal uit hetzelfde stopcontact.

Er wordt op dit forum alleen gemeentepolitiek bedreven maar ik maak hier een uitzondering. Dit gaat alles te boven.
vlag.jpg
vlag.jpg (6.03 KiB) 2052 keer bekeken
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

hans
Member
Member

Re: Inval Oekraïne.

#2 Bericht door hans » zo feb 27, 2022 3:33 pm

de kachel lager .
in ukraine worden de mensen door dom gehouden russische legereenheden over de kling gejaagd en in brabant maakt men zich zorgen om de eventuele verminderde verkrijgbaarheid van het bier tijdens de carnaval.
prioriteiten...

Hendrik
Member
Member

#3 Bericht door Hendrik » zo feb 27, 2022 4:05 pm

Stoppen met Gazprom heeft zo iets als: ik wil "andere" lucht inademen. Hoe je het ook wendt of keert, we kunnen niet zonder Russisch gas. Elke gasleverancier betrekt zijn product van Gazprom. Het alternatief is om in Groningen de gaspijp weer helemaal open te draaien.
Wat sas as dós was kaans.

hans
Member
Member

#4 Bericht door hans » zo feb 27, 2022 5:04 pm

dat is niet correct , een groot deel komt uit noorwegen en ook uit GB er komt ook vloeibaar gemaakt gas via rotterdam uit het midden oosten.
het westland is al volop bezig met de transitie naar led verlichting en aardwarmte voor de kassen , en ook andere grootverbruikers kunnen evt van het gas af.
we kunnen met veel minder energie toe , trek maar een vest aan en draai de thermostaat lager.
we kunnen prima zonder russisch gas , we moeten het enkel willen.

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#5 Bericht door enschedeinansichten » zo feb 27, 2022 7:57 pm

Dat bedoel ik, willen is kunnen. Je moet de offers willen brengen of niet.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Peter.h
Member
Member

#6 Bericht door Peter.h » zo feb 27, 2022 8:25 pm

Er komt maar 15 procent gas uit Rusland naar Nederland.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.

Hendrik
Member
Member

#7 Bericht door Hendrik » ma feb 28, 2022 9:25 am

Laat er geen misverstand over bestaan: ook ik wil zo snel mogelijk van gazprom gas af; maar de realiteit is dat het niet van de ene dag op de andere gaat. Maar als de bereidheid en de snelheid van nu van de Europese regeringen zo blijft als de afgelopen dagen kan er veel in korte tijd! Va het gas af was tot nu voor ons even een ver van ons bed show. Nu ga ik mij oriënteren op een warmtepomp ketel en nog een stuk of wat zonnepanelen erbij. Putin wil verdeeldheid zaaien in Europa, hij bereikt het tegenovergestelde.
Wat sas as dós was kaans.

Plaats reactie