Enschedese geveltjes
Re: Enschedese geveltjes
Dat is zeker een bijzonder optrekje.
Wonderlijk dat het nog overeind blijft.
Wonderlijk dat het nog overeind blijft.
Dat bouwvallig schuurtje heb ik aan De Braakweg (omgeving Zuidkamp, Vliegveld) zien staan
Het is een vakwerkschuurtje. De takjes zitten er nog, dus alleen wat leem het je kunt er wonen!
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Arie dat is juist. Ik denk altijd als ik daar voorbij kom, hij is oud en krakkemikkig maar nog steeds waardevol. ( en dan denk ik aan oudere mensen). 

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Dus ook aan mijenschedeinansichten schreef: ↑ma okt 18, 2021 12:25 am Arie dat is juist. Ik denk altijd als ik daar voorbij kom, hij is oud en krakkemikkig maar nog steeds waardevol. ( en dan denk ik aan oudere mensen).![]()

Arie schreef: ↑ma okt 18, 2021 9:48 amDus ook aan mijenschedeinansichten schreef: ↑ma okt 18, 2021 12:25 am Arie dat is juist. Ik denk altijd als ik daar voorbij kom, hij is oud en krakkemikkig maar nog steeds waardevol. ( en dan denk ik aan oudere mensen).![]()
![]()
![]()
Misschien moet ik mij vanaf nu vakwerkschuurtje noemen
![]()
![]()
![]()

Dank je wel. Ik zal het voortaan gebruiken.Veteraan schreef: ↑ma okt 18, 2021 10:19 amArie schreef: ↑ma okt 18, 2021 9:48 amDus ook aan mijenschedeinansichten schreef: ↑ma okt 18, 2021 12:25 am Arie dat is juist. Ik denk altijd als ik daar voorbij kom, hij is oud en krakkemikkig maar nog steeds waardevol. ( en dan denk ik aan oudere mensen).![]()
![]()
![]()
Misschien moet ik mij vanaf nu vakwerkschuurtje noemen
![]()
![]()
![]()
.... of "WAARDEVOL"
Hier nog maar eens weer een geveltje uit onze mooie stad . Waar is dit ?
OLdenzaalsestraat hoek Oosterstraat. Het eerste ontwerp van architect Beltman in de jaren 60 van de 19e eeuw.
Wat sas as dós was kaans.
Van https://www.beltmanarchitecten.nl/geschiedenis
1871 waar het ooit begon
Met een woning op de hoek van de Oldenzaalse- en Oosterstraat in Enschede.
Gerrit Beltman, op dat moment 28 jaar oud, ontwierp in opdracht van een oude bekende dit woonhuis met souterrain. Hij liet zich inspireren door het neoclassicisme waar een strenge, eenvoudige compositie de leidraad is. Nog altijd is de woning kenmerkend om de symmetrie en ‘wenkbrauwen’.
In korte tijd maakte Gerrit Beltman naam als architect van fabrieksgebouwen en fabrieksvilla’s.

Ik wist dat het een bijzonder gebouw is ,maar dit verhaal kende ik niet.
Staat het ook op de gemeentelijke monumenten lijst ? Daar hoort het mijn inzien wel thuis.
Staat het ook op de gemeentelijke monumenten lijst ? Daar hoort het mijn inzien wel thuis.
Ja, zie mijn berichten op topic gemeentelijke monumentenlijst van 7-12-2018 op viewtopic.php?f=9&t=223&p=174670&hilit= ... an#p174670 en 24-6-2018 op viewtopic.php?f=9&t=223&p=172393&hilit= ... nt#p172393
Zo, heeft de oude man weer wat geleerd.
Waar kan ik deze gevel vinden ?
- Bijlagen
-
- gevel 22-10.1.jpg (55.22 KiB) 10835 keer bekeken
- Vincent1971
- Member
Helemaal correct . huis tegen over de villa het Hoge Boekel.

Hier
Maar waar ?
nog maar eens weer een mooie gevel uit onze stad.Maar waar ?
Noorderhagen
T'seathuys , van deinse
T'seathuys , van deinse
Klopt Hans het is aan de Noorderhagen
Dat het een woning van van Deinse is wist ik niet ,wel dat het een gemeentelijk monument is.
Dat het een woning van van Deinse is wist ik niet ,wel dat het een gemeentelijk monument is.
Inderdaad is het pand Noorderhagen 48d een gemeentelijk monument. Zie hierbij het monumentenbord.