Timing was ook gewoon goed. :okay:
Stationsomgeving: Stationsplein
-
Martin
-
Waeske
Ook om de omwonenden gerust te stellen. Men was bang dat er ook goederentreinen zouden komen die, zeker in de nacht, voor overlast zorgen. Nu schijnt het type spoor al niet geschikt te zijn voor het zwaardere goederen vervoer en door er een fysieke afscheiding van te maken beklemtoon je dat het om een ander soort verbinding gaat.
-
Martin
Enschede, 30-09-2001
Spoor 4 eindigt nu direct achter de overweg in een stootblok, en is voor de zekerheid ook nog eens geblokkeerd met een tweetal gekruiste dwarsliggers en voorzien van een bordje dat aangeeft dat de trein echt niet verder kan rijden (let ook op het dwergsein rechts dat nu permanent op rood staat). Hoewel beide sporen vlak naast elkaar liggen zijn ze fysiek geheel gescheiden: het linkerspoor is alleen met het duitse net verbonden en (dus) beveiligd met Indusi, op het rechterspoor wordt de bekende ATB gebruikt.
Enschede, 30-09-2001
Slechts twee stootblokken en een halve meter ontbrekend spoor voorkomen dat de trein uit Münster weer kan doorrijden naar Amsterdam. Er is echter duidelijk rekening mee gehouden dat de doorgaande verbinding in bijzondere omstandigheden binnen enkele uren weer hersteld kan worden.
bron: spoorzoeker

Spoor 4 eindigt nu direct achter de overweg in een stootblok, en is voor de zekerheid ook nog eens geblokkeerd met een tweetal gekruiste dwarsliggers en voorzien van een bordje dat aangeeft dat de trein echt niet verder kan rijden (let ook op het dwergsein rechts dat nu permanent op rood staat). Hoewel beide sporen vlak naast elkaar liggen zijn ze fysiek geheel gescheiden: het linkerspoor is alleen met het duitse net verbonden en (dus) beveiligd met Indusi, op het rechterspoor wordt de bekende ATB gebruikt.
Enschede, 30-09-2001
Slechts twee stootblokken en een halve meter ontbrekend spoor voorkomen dat de trein uit Münster weer kan doorrijden naar Amsterdam. Er is echter duidelijk rekening mee gehouden dat de doorgaande verbinding in bijzondere omstandigheden binnen enkele uren weer hersteld kan worden.
bron: spoorzoeker
Wat voor bijzondere omstandigheden vraag ik me dan af.Er is echter duidelijk rekening mee gehouden dat de doorgaande verbinding in bijzondere omstandigheden binnen enkele uren weer hersteld kan worden.
-
Robert
-
mooienschede
-
Robert
-
Waeske
tctubantiaStudenten niet met lintjes te sturen
Het leek zo mooi: studenten op een ‘natuurlijke manier’ omleiden, zodat ze de bussen op het Stationsplein niet steeds voor de spreekwoordelijke voeten zouden lopen. Nu doemen studenten vaak plotseling op voor de bussen en ontstaan er regelmatig gevaarlijke en vervelende situaties.
Stadstedebouwer Ton Schaap bedacht het plan. ‘De looproute van studenten, die nu schuin het busplein oversteken, is geboren uit gewoonte’, zei hij eerder. ‘Het zou mooi zijn als we die route kunnen wijzigen, simpelweg door het spannen van lint.’ Later zouden die linten door hekjes vervangen kunnen worden. Ook Wim Salomons, verkeersdeskundige, zag het zonnig in. Hij hoopte dat studenten al pratend of in gedachten verzonken automatisch langs de gespannen linten zouden lopen en zo een andere route dan normaal zouden nemen.
Helaas voor Schaap en Salomons: de lintjes zijn er niet eens gekomen. Anke Hendriks, communicatiemedewerker bij de gemeente, geeft uitleg. ‘We zijn een paar keer wezen kijken bij het busplein en zo tot de conclusie gekomen dat lintjes de studenten niet zullen sturen.’
‘Studenten slingeren overal tussendoor. We hebben hun gedrag rondom het busplein een paar keer geanalyseerd. Op de plek waar we een lint zouden willen spannen, stonden enkele bussen, maar zelfs daar doen ze niets op uit. We hebben gezien dat studenten onbewust áltijd de kortste route nemen, ongeacht wat er in hun weg staat. Dat is vast niet uit kwade wil, het gebeurt gewoon zonder er bij na te denken.’
Feit blijft wel dat de overstekende studenten nog steeds een probleem zijn voor de wegrijdende bussen. Hendriks: ‘Er moet wel iets gebeuren. We gaan nu nadenken over een andere oplossing.’
Ik vraag me af wat men gaat bedenken op het moment dat de chauffeurs zich ergeren aan de mensen die van of naar de perrons lopen. Elk perron zijn eigen bruggetje? Of slagbomen? Een algeheel wandelverbod als de bussen vertrekken?
Gewoon een 5 KM zone maken van dat plein. En oom agent erbij om het ook daadwerkelijk te controleren.
-
Robert
Dat zou betekenen dat een bus nog zachter zou moeten rijden dan 'n student loopt (of ongeveer gelijkop), klinkt goed.Gewoon een 5 KM zone maken van dat plein.
Wat 'n kwajongens ook zeg! :oOp de plek waar we een lint zouden willen spannen, stonden enkele bussen, maar zelfs daar doen ze niets op uit.
-
Mctijn
Gewoon een duidelijk voetgangerslint maken waar de bus nog altijd voorrang heeft. Een oranje knipperlicht plaatsen voor de voetgangers als waarschuwinglicht.
En met enkele borden duidelijk maken dat voetgangers ALLEEN gewenst zijn op deze linten, de busbaan is verboden terrein (en kan dus bestraft worden).
En met enkele borden duidelijk maken dat voetgangers ALLEEN gewenst zijn op deze linten, de busbaan is verboden terrein (en kan dus bestraft worden).
-
Martin
-
Robert
Toch staat 'ie zo wel mooi (Saxion), een hoofdingang aan de Parkweg zorgt ook niet echt voor 'n fantastische aanblik, en je krijgt dan (als je zou gaan draaien) nogal hoge bebouwing aan de Tromplaan. Niet dat daar in principe iets mis mee is, maar daar staat 't gewoon niet.
Waarom niet gewoon die loopbrug, waarna iederee gewoon 'n stukje langs de Ripperdastraat loopt? De ingang vanaf de parkeerplaats bij Saxion wordt echt niet zoveel gebruikt. En, de achteringangen bij de tulpen zijn al gesloten (da's vanaf de Parkweg wel 't snelste, door de hogeschool moet je anders nog 'n behoorlijk stuk lopen...
Waarom niet gewoon die loopbrug, waarna iederee gewoon 'n stukje langs de Ripperdastraat loopt? De ingang vanaf de parkeerplaats bij Saxion wordt echt niet zoveel gebruikt. En, de achteringangen bij de tulpen zijn al gesloten (da's vanaf de Parkweg wel 't snelste, door de hogeschool moet je anders nog 'n behoorlijk stuk lopen...
-
Robert
Jaja. 8) De parkeervoorzieningen daar zijn wel allerbelabbertst volgens mij. Als leerlingen per eigen gemotoriseerd vervoer komen, stelt de hogeschool geen parkeerplaats ter beschikking. Aan de Parkweg zalf kan je niet parkeren, de Tromplaan staat vol en aan de achterkant is ook weinig gelegenheid. Gevolg. 'Ergens' duur parkeren. :shake:
-
Martin
-
Robert
schaapje_martin schreef:In Hengelo zie je dan nog wel de nodige bloembakken om het een beetje op te fleuren
Ook als 't niet in Hengelo had gestaan trouwens.
En toch vind 'k 't een best wel aardig plein, weg met Nashuatec (of dat pand) en je hebt al 'n aardig probleem opgelost. Die fietsen mogen van mij daar trouwens wel blijven, verder wat kleine verfraaiingen, klaar. :)






