Ik trap wel af. Een van mijn favorieten. Het oude politiebureau aan de haaksbergerstraat. Eeuwig zonde dat dit er niet meer is.

In die omgeving van het oude politiebureau aan de Haaksbergerstraat is dus veel gesloopt. Zo ook de fabriek van Stoomweverij de Nijverheid (later Texoprint) aan de Haaksbergerstraat hoek Nijverheidstraat.
Helemaal mee eens Hans. Ik woon inmiddels 4 jaar in een huis uit 1927 in Oldenzaal (ja sorry). Karakteristiek zoals ze dat noemen. Af en toe heb je wat werk maar veel meer sfeer dan zo'n nieuwbouw huis. Ondanks dat ik 8 jaar in en nieuwbouw huis heb gewoond in Roombeek (Roombeekhofje).hans schreef: ↑do aug 27, 2020 9:56 pm niets moet , al helemaal geen rolberoerte krijgen, wonen in zo,n 13 in een dozijn blokkendoos mag dan voor menigeen het ultieme woongenot belichamen , ik woon liever in een wat ouder huis met een geschiedenis en wat kleine gebreken en tekortkomingen, die heb ik zelf ook en ben desondanks toch nog redelijk gelukkig.
Vanaf de Parallelweg richting klooster Larinksticht (nu De Wonne) stond wel dit rijtje huizen volgens deze foto van 1890. Maar of daar nog een klooster heeft gestaan, weet ik niet.