Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door enschedeinansichten »

Mooi voor een ramkraak, rechtdoor zo de bank in, :banaan: :banaan:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Veteraan »

Och, verkeerde bocht genomen, recht het politiebureau in! :D :D
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

@Sunny. Nee, het blijft beton. Waarschijnlijk is het beton, omdat er veel bussen over gaan rijden.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Sunny »

Twekkelerveld schreef: zo jun 28, 2020 10:38 pm @Sunny. Nee, het blijft beton. Waarschijnlijk is het beton, omdat er veel bussen over gaan rijden.
OK. Lillik.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

Zoals te zien is op de laatste foto, ligt het nieuwe riool tussen de voormalige rotonde en de voormalige hoofdingang van MST er al in. Toch gaat het nog minimaal tot oktober duren. Van de week waren er maar 2 mannen aan het werk. Daar begrijp ik echt niets van.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Acidor »

Ja je zou op z'n minst verwachten dat ze daar wel met een man of 20 aan het werk zijn.
Ooh noh
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Boriq »

De nieuwe voortgangsrapportage is door B&W naar de gemeenteraad gestuurd: PDF
- men is nog met ING in gesprek over de kosten en nieuwe locatie
- in oktober zijn ze klaar met het gedeelte tussen de ripperdastraat en de werknemersingang van het MST, aansluitend gaat het stuk vanaf de werknemersingang tot aan de zuiderval op de schop. Ook wordt de haaksbergerstraat vanaf de broekheurnerweg tot aan de rotonde met de zuiderval aangepakt, dit staat echter los van de Kop, maar nemen ze wel mee.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Acidor »

Duurt dus nog wel even met ING
Ooh noh
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Wel een beetje teleurstellend dat het allemaal heel lang duurt.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door TA »

Heel artikel in de TcTubantia (https://www.tubantia.nl/enschede/megapr ... ~a5113cd6/) over de Kop en de situatie waarin het project zich nu bevindt. De ziel zit er nog in aldus de wethouder, maar het plan wordt overduidelijk dus soberder. Ik ben benieuwd op welke wijze er concessies worden gedaan. Qua hoogte kan ik mij niet voorstellen, want als het plan niet rendabel genoeg is, is het vaak handig om juist wat hoger te bouwen om zo meer woningen te kunnen herbergen, dan omlaag gaan en de kosten van het project onder minder woningen te verdelen.
Ik ben dus bang dat het architectonische deel flink gaat lijden. Dat is op zo'n megaproject geen fijne gedachte. Het is een enorm project met een enorme stempel op de stad. Als dat architectonisch ondermaats wordt uitgevoerd moet er decennia worden gekeken. Dan krijg je na 15 jaar al: "hoe hebben ze dat ooit kunnen bouwen?"

In het najaar is er een presentatie. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Acidor »

Ik ga ook heel benieuwd zijn.
Ooh noh
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Op de parkeergarages zal ook niet bezuinigd worden lijkt mij. Het zullen simpele torens worden met rechte gevels i.p.v. grote balkons en allerlei uitsteeksels denk ik. Maar dat ook best mooi zijn. Ik hou de moet er in. :)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Arie »

Tweede fase van De Kop gaat in het najaar van start: dit gaat er gebeuren
Door Charmain Zwijnenberg 2 juli 2020

Er lijkt maar geen einde te komen aan de werkzaamheden rondom het ziekenhuis. En dat is voorlopig ook nog niet het geval. Na de vakantie wordt de eerste fase van het project afgerond en in het najaar gaat fase twee van de werkzaamheden van start. Benieuwd wat er gaat gebeuren? Lees dan verder.

Kruising Haaksbergerstraat met Ripperdastraat weer open
In de zomervakantie liggen de werkzaamheden van De Kop even stil. Maar op 11 augustus worden de bouwhelmen weer opgezet. Dan vinden de laatste bestratingswerkzaamheden plaats en komt het asfalt op de weg. Naar verwachting gaat de nieuwe kruising Haaksbergerstraat met Ripperdastraat in oktober 2020 weer volledig open voor verkeer. Fijn!

Tweede fase
In oktober wordt er ook gestart met het tweede deel van het bouwproject. Wij zetten op een rij wat er allemaal gaat gebeuren:

De Haaksbergerstraat vanaf de personeelsinrit van het MST tot en met de rotonde met de Zuiderval wordt onder handen genomen.
De busbaan op die straat gaat naar het midden van de weg.
Er komt meer ruimte voor fietsers en voetgangers.
Met wadi’s en een hemelwaterriool wordt de wateroverlast in de Haaksbergerstraat aangepakt.
De rotonde Zuiderval wordt vervangen door een kruising met verkeerslichten.
De Zuiderspoorstraat en de Haaksbergerstraat vanaf de rotonde met de Zuiderval tot en met de kruising Broekheurnerweg worden aangepakt.
Er staat ons dus een hoop te wachten. Hoe het verkeer tegen die tijd wordt omgeleid laten we je nog weten.

Eindresultaat
De verwachting is dat de werkzaamheden in het najaar van 2021 zijn afgerond. Dat duurt nog even, maar we krijgen er iets moois voor terug. Kijk maar naar de beelden in onderstaande video.
bron en video zie op:
https://indebuurt.nl/enschede/gemeente/ ... en~102681/
Bijlagen
Boulevard De Kop.jpg
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door hans »

kruispunt, rotonde , kruispunt , rotonde ,kruispunt , rotonde , nee , nu kruispunt....
de centen mot op...
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Pitr de Nerd »

Speelt overal, Hans. Oldenzaal, de rotondes in de rondweg, verkeerslicht was te gevaarlijk, rotonde, oh nee, rotonde is gevaarlijk, verkeerslicht,ad infinitum. Apeldoorn, Laan van Malkenschoten (bij de grootste telefoon van Nederland) idem dito, het geld klotst blijkbaar over de plinten heen. Grrrrr… Oh: de doorstroming? Is met een rotonde beter. Heb jaren mogen uitkijken over een kruising die beiden had (na elkaar). Verkeerslicht veroorzaakte opstoppingen, rotonde amper.

Pieter
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door hans »

de turborotondes in oldenzaal lopen mooi door, het verbaasde mij dat ze het zelfde toegepast hebben vanuit de stad richting frans op de bult.
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Pitr de Nerd »

Die zijn er inderdaad nog, maar de rotonde bij het industriegebied Jufferbeek (sp?) hebben ze vervangen door verkeerslichten, en de bedoeling was/is om de volgende ook te vervangen.
Bij het knutselwerkje bij het MST moet een intueel aan het werk geweest zijn, een normaal persoon komt niet op het idee om die kruising af te sluiten. Je moet ongeveer een half uurtje omrijden als je per ongeluk de verkeerde richting inslaat. Je zal een ernstig zieke moeten ophalen uit het MST…

Pieter
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Sunny »

Pitr de Nerd schreef: vr jul 03, 2020 10:25 pm Die zijn er inderdaad nog, maar de rotonde bij het industriegebied Jufferbeek (sp?) hebben ze vervangen door verkeerslichten, en de bedoeling was/is om de volgende ook te vervangen.
Bij het knutselwerkje bij het MST moet een intueel aan het werk geweest zijn, een normaal persoon komt niet op het idee om die kruising af te sluiten. Je moet ongeveer een half uurtje omrijden als je per ongeluk de verkeerde richting inslaat. Je zal een ernstig zieke moeten ophalen uit het MST…

Pieter
Dan is het wellicht een beter idee om degene daar dan nog maar een tijdje te laten.....
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door hans »

het ziekenhuis is een erg ongezonde omgeving , die kan men het beste mijden...
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Pitr de Nerd »

Sunny, je hebt zeker geen ervaring met ziekenhuizen? :evil: Die gabberdoedalven sturen je naar huis als het eigenlijk nog niet kan. Met de motivering dat “je beter in je eigen omgeving geneest” maar in werkelijkheid een platte bezuiniging. Als je net geopereerd bent wil je geen half uur in de wachtruimte van het MST zitten. Zelfs als je niet geopereerd bent wil je dat niet. Ongezellig, ongemakkelijke banken, tochtig. Geen lollige ervaring. Ik heb ervaring, ik heb een half jaar lang iedere week mogen wachten op vervoer na chemo. Je bent ziek, misselijk, je wacht, wordt steeds beroerder en dan blijkt dat de taxi ongeveer bij de spoedeisende hulp heeft moeten parkeren omdat de mensen niet begrijpen wat de bordjes “max 5 minuten” of “alleen taxivervoer” betekenen. En dus gewoon een uurtje of wat parkeren bij de hoofdingang. Ik heb in dat halve jaar geen enkele bekeuring zien uitdelen.

Oeps. Je drukt op m’n knoppie blijkbaar. Mijn verhaal komt nogal negatief over terwijl dat niet de bedoeling was. Maar het ergerde me toen wel. Even goeie vrinden…

Pieter
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Plaats reactie