Ja, daar is het inderdaad.
Nu het andere gevelte van Bart nog te raden. zie vorige pagina. Ik kan het nog niet herkennen.
Achterkant van de Ariensstaete gezien vanaf de Mekkelholtsweg.
Het is inderdaad de ingang van Ariënsstaete aan de Mekkelholtsweg.
Ja, dat was een beetje gemeen van mij.LeonB schreef: ↑za mei 09, 2020 7:35 pm Minkmaatstraat 240. Haast niet te zien door die enorme conifeer die er voor staat.
@Veteraan;ik dacht eerst dat je naast het Ariënshuis bedoelde dat hierboven staat. Heb me daar een ongeluk gezocht.
Zag toen jouw bijdrage op de 'Raad de plek'-pagina en had dit daarna snel gevonden; het stond ernaast...
Is er iets over de historie van dit pand bekend ? Lijkt wel een kerkje.Veteraan schreef: ↑za mei 09, 2020 8:40 pmJa, dat was een beetje gemeen van mij.LeonB schreef: ↑za mei 09, 2020 7:35 pm Minkmaatstraat 240. Haast niet te zien door die enorme conifeer die er voor staat.
@Veteraan;ik dacht eerst dat je naast het Ariënshuis bedoelde dat hierboven staat. Heb me daar een ongeluk gezocht.
Zag toen jouw bijdrage op de 'Raad de plek'-pagina en had dit daarna snel gevonden; het stond ernaast...Maar Daniela had het pand er naast zo snel geraden, dat ik deze toch niet kon verraden door te zeggen "naast het vorige raadpand".
![]()
Overigens, van een grote conifeer is geen sprake meer. Dit is de situatie zoals die op 6 mei j.l. was.
Het pand is al in 1895 gebouwd en heeft wel een woonfunctie. Verder heb ik over dit pand niets kunnen vinden. zie: https://www.planviewer.nl/adressen/adre ... straat-240enschedeinansichten schreef: ↑zo mei 10, 2020 1:14 pmIs er iets over de historie van dit pand bekend ? Lijkt wel een kerkje.Veteraan schreef: ↑za mei 09, 2020 8:40 pmJa, dat was een beetje gemeen van mij.LeonB schreef: ↑za mei 09, 2020 7:35 pm Minkmaatstraat 240. Haast niet te zien door die enorme conifeer die er voor staat.
Zag toen jouw bijdrage op de 'Raad de plek'-pagina en had dit daarna snel gevonden; het stond ernaast...Maar Daniela had het pand er naast zo snel geraden, dat ik deze toch niet kon verraden door te zeggen "naast het vorige raadpand".
![]()
Overigens, van een grote conifeer is geen sprake meer. Dit is de situatie zoals die op 6 mei j.l. was.
Er woonde aan de Minkmaatstraat 240 wel een Mej. M. Schledorn aan wie de parochiegelden van de St. Josephkerk kon worden afgedragen volgens dit krantenbericht in het Overijsselsch dagblad van 4-7-1931.
Het lijkt mij het flat aan de Tulpstraat/Leliestraat