Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrum: H.J. van Heekplein

Informatie en vorderingen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein Hudson's Bay

Bericht door Arie »

Sluiting dreigt voor winkels van Hudson's Bay in Nederland
ENSCHEDE - Warenhuis Hudson's Bay twijfelt over de toekomst van de filialen in Nederland. Er is een financieel adviseur ingeschakeld om te kijken wat er moet gebeuren om het tij van de verliesgevende winkelketen te keren. Sluiting van meerdere filialen wordt niet uitgesloten. De winkels van Hudson's Bay in Nederland, ook die in Enschede, presteren nog steeds ondermaats. zie verder: https://www.tubantia.nl/enschede/sluiti ... 9821713dcd
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Verstijnen »

wat zie ik de bijenkorf graag terug komen in het pand van V&D. Maar helaas, dat zal een droom blijven ;-)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Arie »

Van Heekplein 108 staat niet langer leeg
Door Rebecca de Graaf 16 augustus 2019

Yes, Enschede heeft er weer een nieuwe winkel bij! Het pand waar voorheen een Telfort winkel in zat, staat niet langer leeg. Sinds een paar weken kun je hier shoppen bij Cabana Store.

Cabana Store
De eigenaren van Cabana Store hebben ook een filiaal in Ootmarsum. In deze outlet store vind je onder andere kledingmerken van Matinique, Lacoste en Artu Napoli. Daarnaast verkopen ze ook accessoires.
bron: https://indebuurt.nl/enschede/nieuws/ni ... eeg~77692/
Bijlagen
Van Heekplein 108.jpg
Van Heekplein 108 Cabana Store.jpg
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Verstijnen »

Definitieve sluiting voor Hudson’s Bay. Welke groten keten zal het grote pand betrekken?
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Veteraan »

Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Veteraan »

Dat stoelt niet op wetenschap, maar lijkt me aardig.
Hudson's Bay vertrekt trouwens uit heel Nederland.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Arie »

Hudson’s Bay bevestigt: snel weg uit Nederland en Enschede
Gepubliceerd: Donderdag 19 september 2019 16:13

Hudson’s Bay bevestigt: snel weg uit Nederland en Enschede
Het al maanden kwakkelende warenhuisconcern Hudson’s Bay sluit eind dit jaar al zijn Nederlandse winkels. Het bedrijf maakt dat momenteel bekend aan zijn personeel, aldus ingewijden. Ook de winkel in Enschede in het voormalige V&D-pand gaat dicht. De zaak in Enschede is deze donderdag dicht vanwege een 'technische storing’, zo hangt op de ruit aan de buitenkant.

Hiermee komt er al na twee jaar een einde aan de opvolger van de V&D. Hudson’s Bay heeft vijftien winkels in Nederland, er werken circa 1400 medewerkers. Het vertrek van Hudson’s Bay komt niet echt als een verrassing.

Zoeken naar opvolger
Personeel van het filiaal heeft te horen gekregen niets te mogen zeggen. Er zou een “serieuze bijeenkomst” zijn geweest. Volgens een bron hebben medewerkers gehoord dat de winkel per 31 december sluit. Of de ‘technische storing’ in Enschede daar ook mee te maken heeft, is niet bekend.

Eerder zei een bestuurder van vakbond CNV op basis van een brief al dat dit stond te gebeuren. CNV Vakmensen was niet te spreken over de manier waarop Hudson’s Bay met het personeel communiceert. ,,Ze moeten op de hoogte gebracht worden”, vonden ze.

Wethouder Eelco Eerenberg van Enschede gaf eerder al snel te zoeken naar een opvolger voor het Canadese warenhuis.
bron: http://enschede.1twente.nl/hudson%e2%80 ... em?1143158
Bijlagen
Hudson’s Bay bevestigt snel weg uit Nederland en Enschede.jpg
Hudson’s Bay bevestigt snel weg uit Nederland en Enschede.jpg (52.94 KiB) 11368 keer bekeken
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door hans »

vreemd weer , hebben ze wel serieus marktonderzoek gedaan voordat ze de nederlandse markt opgegaan zijn?
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Hendrik »

hans schreef: do sep 19, 2019 4:49 pm vreemd weer , hebben ze wel serieus marktonderzoek gedaan voordat ze de nederlandse markt opgegaan zijn?
Dat denk ik niet Hans. Ik vond ze vanaf het begin een beetje arrogant, zo van: Wij weten wat de Nederlandse klant wil. Ze vonden het b.v. nodig om aan de ingang gastheren en gastvrouwen neer te zetten die voor iedereen de deur openden en de klanten haast onderdanig begroetten. Meegemaakt in Amsterdam toen er in Enschede nog verbouwd werd. Was er met mijn zussen en we keken elkaar aan en proestten het bijna uit van het lachen. Nederlanders houden van: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. En dan de collectie: dat was het allemaal net niet. Bij de Bijenkorf, niet goedkoop, maar wel betaalbare eigen merken. Daar kon ik zeker in de opruiming goed slagen. De Bijenkorf mag zo weer terugkomen van mij. Hebben ze een pasklaar pand in 14 steden.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Highlander »

Ik ben blijkbaar 1 van de weinigen die het jammer vindt dat ze weggaan. Wat ik vooral een verademing vond was de service gerichtheid. Van die kleine dingen als medewerkers die achter de kassa vandaan komen om je tasje met aankoop en je bon te overhandigen, dat waardeer ik. Daarnaast het terras van de La Place, natuurlijk.

Ik denk dat de tijd van midden segment warenhuizen voorbij is. Wellicht verstandiger om alleen de begane grond als winkelruimte te verhuren en van de rest appartementen te maken. Of de IKEA moet ernst gaan maken met hun idee voor winkels in stadscentra (maar daar zou Hengelo heel boos van worden, waarschijnlijk :lol:
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Boriq »

IKEA in de binnenstad is wel een mooie. Ik was laatst in Hamburg, waar de IKEA midden in de winkelstraat bij station Altona zit. Heerlijke locatie voor een goedkoop ontbijtje/avondeten ;)

Ik zou ook voorstander zijn van het opsplitsen naar minder winkelruimte, maar vraag mij wel af hoe dat gaat met het grote gat in het midden van het pand. We zullen zien welke konijn de verhuurder en de gemeente uit de hoge hoed trekken.

-------------------------------------------------

Inmiddels is het pand van de Coolcat (naast de Mango en tegenover de Zara) alweer opgevuld door een pop-up outlet van The Sting. Volgens Indebuurt komt er vanaf 2020 een DISTRIKT in te zitten. DISTRIKT is, evenals Costes iets verderop in de straat, dan weer een dochtermerk van The Sting.

bron: https://indebuurt.nl/enschede/nieuws/ni ... nt=150x720
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Highlander »

Boriq schreef: ma sep 23, 2019 4:02 pm IKEA in de binnenstad is wel een mooie. Ik was laatst in Hamburg, waar de IKEA midden in de winkelstraat bij station Altona zit. Heerlijke locatie voor een goedkoop ontbijtje/avondeten ;)

Ik zou ook voorstander zijn van het opsplitsen naar minder winkelruimte, maar vraag mij wel af hoe dat gaat met het grote gat in het midden van het pand. We zullen zien welke konijn de verhuurder en de gemeente uit de hoge hoed trekken.

-------------------------------------------------

Inmiddels is het pand van de Coolcat (naast de Mango en tegenover de Zara) alweer opgevuld door een pop-up outlet van The Sting. Volgens Indebuurt komt er vanaf 2020 een DISTRIKT in te zitten. DISTRIKT is, evenals Costes iets verderop in de straat, dan weer een dochtermerk van The Sting.

bron: https://indebuurt.nl/enschede/nieuws/ni ... nt=150x720

De Costes groep is Enschede fan! Denk dat dat komt door de hoge Duitse bezoekersaantallen.

Als ik de gemeente was zou ik actief gaan lobbyen bij de Hudsons Bay concessies. Een Marc O'Polo winkel zou bijvoorbeeld niet misstaan in Enschede, dat merk wordt hier verder nergens anders verkocht.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Verstijnen »

Godzijdank niet zeg 😂 dat merk staat toch al jaren stil!
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door TA »

Zoals heel erg veel Duitse merken. Dat slijt je hier echt enkel aan Duitse bezoekers, maar betwijfel of dat voldoende is. Een Massimo Dutti zou een waanzinnige toevoeging zijn.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door hans »

waanzinnig zit niemand op te wachten , we hebben de helmerzijde al....
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door TA »

hans schreef: vr sep 27, 2019 5:30 pm waanzinnig zit niemand op te wachten , we hebben de helmerzijde al....
Jij bent altijd gezellig op feestjes, of niet?
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door hans »

ik ga niet naar feestjes , mijn leven is 1 groot feest !
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Arie »

Ook La Place in Hudson's Bay Enschede gaat dicht
Gepubliceerd: Woensdag 04 december 2019 16:43

Ook La Place in Hudson's Bay Enschede gaat dicht
Met het vertrek van Hudons’s Bay uit de binnenstad, sluit ook de vestiging van horecagelegenheid La Place in het pand. De vestiging aan de Raadhuisstraat blijft gewoon open.

Dit laat een woordvoerder van de horecagelegenheid weten. „La Place is huurder van Hudson’s Bay. Door de sluiting van de winkelketen zien wij helaas geen mogelijkheden voor verdere exploitatie van onze twaalf restaurants op de betreffende locaties.”

Voorlopig dicht
Op 31 december sluiten alle vijftien vestigingen van Hudson’s Bay in Nederland, ook in Enschede. Dat betekent dat La Place dan voorlopig dichtgaat. Voorlopig, want het bedrijf bekijkt op dit moment of er mogelijkheden zijn om de restaurants, die in een Hudson’s Bay zijn gevestigd, in de toekomst te heropenen. Zo laat de woordvoerder weten.

Gemeente zit er bovenop
In september kwam het nieuws naar buiten dat Hudson’s Bay alle vestigingen sluit. De Canadese winkelketen is zo’n twee jaar open geweest. Wat er nu gaat gebeuren met het grote pand in de binnenstad, is nog niet duidelijk. Diverse partijen hebben zichzelf gemeld bij de gemeente. Dat zijn volgens wethouder Eelco Eerenberg zowel grote als kleinere ondernemingen. „Maar we zitten er bovenop”, zei hij eerder in deze krant. Diverse scenario’s zijn mogelijk, waarbij de gemeente en de eigenaar van het gebouw (Syntrus Achmea) met elkaar samenwerken.
bron: http://enschede.1twente.nl/ook-la-place ... em?1148694
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Arie »

Hudson's Bay in Enschede is nu écht dicht
Gepubliceerd: Maandag 30 december 2019 11:57
Redactie | Tubantia

Hudson's Bay in Enschede is nu écht dicht
Het filiaal van Hudson's Bay in Enschede is maandag al definitief gesloten. Door de uitverkoopactie naar aanleiding van het vertrek uit Nederland is de winkel nagenoeg leeg, zo laat een woordvoerster weten.




Alle vijftien filialen van Hudson's Bay in Nederland sluiten uiterlijk morgen hun deuren. Naast Enschede zijn ook de vestigingen in Zwolle, Almere, Amstelveen, Tilburg, Leiden, Maastricht en Zwolle deze maandag al gesloten.

Zaterdag bleek al dat het grootste gedeelte van het assortiment in Enschede is verkocht. Wie deze maandag of dinsdag nog een slaatje wil slaan, vist dus achter het net. Met het vertrek van Hudons’s Bay uit de binnenstad, sluit ook de vestiging van horecagelegenheid La Place in het pand. De vestiging aan de Raadhuisstraat blijft open.

Amsterdam en Breda blijven nog open
Hudson's Bay kondigde in september aan alle vestigingen in Nederland te zullen sluiten. De bedoeling was dat álle filialen uiterlijk 31 december dichtgaan, maar een gerechtelijke uitspraak maakt dat onmogelijk. Hudson’s Bay is volgens het gerechtshof in Amsterdam verplicht twee filialen, in Amsterdam en Breda, ook na 1 januari open te houden.

Begin dit jaar probeerde het Canadese warenhuis het tij nog keren. Het verliesgevende Hudson's Bay wijzigde van strategie en paste de grootte van de winkels aan. Tevergeefs, zo bleek later.

Opvolger van V&D
In maart 2018 opende Hudson’s Bay een filiaal aan het Van Heekplein in Enschede. Voor Enschede was dat een mooie uitkomst na het faillissement van V&D, eind 2015. Want ondanks een aantal pop-upstores stond een groot deel van het immense pand in hartje Enschede jarenlang leeg.

De opvulling van het pand van Hudson's Bay in Enschede heeft voor de gemeente nu de ‘hoogste prioriteit’, zo liet ze eerder weten.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Frans Nikkels
bron: http://enschede.1twente.nl/hudson-s-bay ... em?1150320
Bijlagen
Hudson's Bay in Enschede is nu écht dicht.jpg
Hudson's Bay in Enschede is nu écht dicht.jpg (129.27 KiB) 10088 keer bekeken
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Arie »

Het oude V en D pand aan de Boulevard, ooit bedoeld als Twentec gebouw voor de textielindustrie, heeft in de loop der jaren al vele veranderingen ondergaan. Wat zal het nu weer worden?
Bijlagen
Boulevard 1945 ITC gebouw in aanbouw.jpg
Boulevard 1945 Twentec.jpg
Boulevard 1945 Twentec.jpg (91.22 KiB) 10137 keer bekeken
Boulevard 1945. Het grote grijze blok is de V&D, tegenwoordig ook weer compleet anders, nu zit de Sting ervoor.jpg
Boulevard Vroom en Dreesmann en The Sting.jpg
Van Heekplein Hudson's Bay 22-2-2018.JPG
Plaats reactie