Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Tattersall

Informatie en vorderingen.
Dimitri91
Member
Member
Berichten: 118
Lid geworden op: ma feb 26, 2018 8:13 pm

Re: Tattersall

Bericht door Dimitri91 »

Ik zou het toejuichen! Mooi ingepast :D
bartg
Member
Member
Berichten: 1266
Lid geworden op: zo aug 29, 2010 7:09 pm
Locatie: enschede

Re: Tattersall

Bericht door bartg »

Een verschrikking .Ik krijg er kippenvel van .Bah.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Veteraan »

Toelaatbaar.. :ohno: ..maar dan op een andere plek. Zeker niet bij zo'n prachtige kerk. Het vernield het uitzicht. Horizonvervuiling.
Kwak hoogbouw bij elkaar zonder historische panden en monumenten geweld aan te doen.
Denk niet alleen aan eigen hoogstandjes, maar heb respect voor andermans gevoelens.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Rikarchitecten »

Dat stuk Oldenzaalsestraat is écht een onbevredigend stuk stad. Een zwaar inconsistent straatprofiel met vreemde ruimtes.In de jaren 80 is besloten een stuk stedelijk weefsel door te snijden voor deze straat, maar 40 jaar na dato heeft het de residuale ruimtes nog steeds niet goed opgevuld. Het is echt pijnlijk hoeveel verkeerde stedenbouwkundige keuzes hier gemaakt zijn. De herinrichting van de straat is een stap in de goede richting, maar dit gebied vraagt om stevigere ingrepen.
ENSCHEDE
Dimitri91
Member
Member
Berichten: 118
Lid geworden op: ma feb 26, 2018 8:13 pm

Re: Tattersall

Bericht door Dimitri91 »

De locatie is logisch voor hoogbouw, hoe het hier is geschetst is het uiteraard wat uit verhouding.

Ik ben het er mee eens, dat hoogbouw bij ander hoogbouw moet staan. of in ieder geval in de buurt.
@Rickarchitecten, jij hebt net jou opleiding voltooid. Hoe zou jij op andere plaatsen in de stad invulling geven, qua hoogbouw?
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Rikarchitecten »

Dimitri91 schreef: ma aug 26, 2019 1:09 pm De locatie is logisch voor hoogbouw, hoe het hier is geschetst is het uiteraard wat uit verhouding.

Ik ben het er mee eens, dat hoogbouw bij ander hoogbouw moet staan. of in ieder geval in de buurt.
@Rickarchitecten, jij hebt net jou opleiding voltooid. Hoe zou jij op andere plaatsen in de stad invulling geven, qua hoogbouw?
In mijn nederige mening: Ik denk dat hoogbouw vooral de invalswegen en de centrumring moeten versterken. Op deze manier bescherm je de wijken ingeklemd tussen de invalswegen en de kenmerkende ei-vormige binnenstad. De gebieden ten westen en noorden van het centrum hebben een hoge architectonische kwaliteit (resp. Stadsmaten, Zeggelt), hier zou hoogbouw misstaan. Het gebied ten oosten en zuiden (Zuiderval, Boulevard) zijn erg belangrijk als visitekaartje en verdienen een stedelijke versteviging d.m.v. meer hoogbouw.
ENSCHEDE
Gebruikersavatar
MarcBrugge
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: do feb 11, 2016 9:36 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door MarcBrugge »

Het was maar een concept hé! om een beeld te krijgen van hoe dat zou staan. Zelf zou ik die plek ook niet kiezen, meer rond de Boulevard en de Zuiderval (zoals Rik al zegt) zou het niet misstaan.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Veteraan »

Zucht, dat is een opluchting Marc.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Twekkelerveld »

Het mag wel iets lager. Ik dacht meer aan iets van 10 verdiepingen. Ik vind de Ledeboerstraat wel een mooie locatie voor die hoogte.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Rikarchitecten »

Twekkelerveld schreef: ma aug 26, 2019 6:44 pm Het mag wel iets lager. Ik dacht meer aan iets van 10 verdiepingen. Ik vind de Ledeboerstraat wel een mooie locatie voor die hoogte.
Laat dat nou nét de bedoelde locatie zijn geweest voor die specifieke toren ;)
ENSCHEDE
Dimitri91
Member
Member
Berichten: 118
Lid geworden op: ma feb 26, 2018 8:13 pm

Re: Tattersall

Bericht door Dimitri91 »

Er waren in 2008 al inderdaad impressies te vinden over het project aan de Ledeboer.

Toen ging het om twee woontorens. Geschikte locatie, hopelijk dat het uiteindelijk nog op de zelfde manier ingevuld.
@Rik, inderdaad de logische plaatsen. Al is op het moment bijna elk stukje aan de Zuiderval gereserveerd voor woningbouw.
Niet erg logisch en zeker niet met de ambities.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Tattersall

Bericht door hans »

welke logica ligt er aan deze openbaringen ten grondslag ?
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Twekkelerveld »

@Hans. Je gaat geen rijtjeshuizen bouwen aan DE invalsweg van de stad. Nieuwe rijtjeshuizen kunnen prima in een Vinex wijk, of een stuk grond zoals aan de Hengelosestraat waar het ROC stond. Aan de Zuiderval moet gewoon hoogbouw. Maar dat is mijn mening.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Tattersall

Bericht door hans »

echte hoogbouw vind ik persoonlijk asociaal , anonieme woonbunkers met veelal nul positieve uitstraling...
vinexwijken zijn een abominatie.
mijn mening en gevoel...
Dimitri91
Member
Member
Berichten: 118
Lid geworden op: ma feb 26, 2018 8:13 pm

Re: Tattersall

Bericht door Dimitri91 »

Zo iets wat gebouwd is in de zuidwijken? Bijlmer flatgebouwen?

Dan zou ik zeggen ja, maar tegenwoordig kan hoogbouw ook mooi zijn. Maar ook functioneel. Als men weinig grond hebt, dan is hoogbouw de uitkomst.
Dat is mijn mening..

De suburbs, mooie grote huizen, twee onder 1 kappers, noem maar op. Dat hoort niet in een centrum.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Rikarchitecten »

MarcBrugge schreef: ma aug 26, 2019 6:01 pm Het was maar een concept hé! om een beeld te krijgen van hoe dat zou staan. Zelf zou ik die plek ook niet kiezen, meer rond de Boulevard en de Zuiderval (zoals Rik al zegt) zou het niet misstaan.
De door jou aangegeven locatie is vaker als "landmark" locatie aangewezen. Dit is een stedenbouwkundige studie van Beltman architecten met een 80 meter hoge toren op de hoek van de straat.
Afbeelding
Afbeelding

De beelden zijn erg gedateerd. We mogen blij zijn dat de industriele hallen op deze locatie gehandhaafd zijn. Maar het stuk parkeerplaats wat grenst aan de Oldenzaalsestraat mag best een nieuwe en hoge invulling krijgen.
ENSCHEDE
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Rikarchitecten »

Rikarchitecten schreef: wo aug 28, 2019 5:58 pm
MarcBrugge schreef: ma aug 26, 2019 6:01 pm Het was maar een concept hé! om een beeld te krijgen van hoe dat zou staan. Zelf zou ik die plek ook niet kiezen, meer rond de Boulevard en de Zuiderval (zoals Rik al zegt) zou het niet misstaan.
De door jou aangegeven locatie is vaker als "landmark" locatie aangewezen. Dit is een stedenbouwkundige studie van Beltman architecten met een 80 meter hoge toren op de hoek van de straat.
Afbeelding
Afbeelding

De beelden zijn erg gedateerd. We mogen blij zijn dat de industriele hallen op deze locatie gehandhaafd zijn. Maar het stuk parkeerplaats wat grenst aan de Oldenzaalsestraat mag best een nieuwe en hoge invulling krijgen.
Dittmar Architecten
Afbeelding
ENSCHEDE
Dimitri91
Member
Member
Berichten: 118
Lid geworden op: ma feb 26, 2018 8:13 pm

Re: Tattersall

Bericht door Dimitri91 »

Deze kende ik nog niet. Hoe ken ij deze?

Masterplan dateert al vanaf 2005. Word er erg veel aandacht aan zo'n studie gegeven, maar word er uiteindelijk weinig mee gedaan.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Tattersall

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Twekkelerveld »

Ik vind het best mooi worden. Alleen is het wel jammer dat ze die appartementen (op de eerste 2 foto's rechts) niet mee gerenoveerd hebben. Dat is nu echt een lelijke puist vergeleken met de rest.
Plaats reactie