Binnensingelgebied: Coberco-Terrein
-
- Member
-
- Member
Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein
Eind 2020 is de Melkhal al klaar. Dat is best snel. Ik had verwacht dat het nog wel een paar jaar zou duren allemaal.
Dat hele project is echt wel een grote opwaardering van de stad.
Die kavels gaan waarschijnlijk wel als warme broodjes over de toonbank.
Ik vraag me alleen wel af of die melkhal wel een lang leven beschoren is...
Ik heb altijd het idee dat dit soort initiatieven in Enschede niet werken.
Maar dat dacht ik ook van de foodhal....
Die kavels gaan waarschijnlijk wel als warme broodjes over de toonbank.
Ik vraag me alleen wel af of die melkhal wel een lang leven beschoren is...
Ik heb altijd het idee dat dit soort initiatieven in Enschede niet werken.
Maar dat dacht ik ook van de foodhal....
Kwam dit tegen op de site van de melkhal, het grijze vlak is het pand van de rabobank
-
- Member
Bericht van de Melkhal op hun Facebookpagina
‘Een mooie week voor ons project De Melkhal! Na een succesvolle verkaveling van vak B afgelopen maandag met allemaal blije kopers, is gisteravond door de Enschedese gemeenteraad het bestemmingsplan goedgekeurd!’.
‘Een mooie week voor ons project De Melkhal! Na een succesvolle verkaveling van vak B afgelopen maandag met allemaal blije kopers, is gisteravond door de Enschedese gemeenteraad het bestemmingsplan goedgekeurd!’.
-
- Member
Update kruispunt Hengelosestraat-Raiffeisenstraat
(Foto's worden helaas een beetje wazig door verkleinen)
(Foto's worden helaas een beetje wazig door verkleinen)
-
- Member
Dat schiet aardig op. Asfalt erin en klaar.
En dan sta je halverwege de Raiffeissenstraat toch raar te kijken als daar de klinkerhel weer begint.
Kortom; de andere helft van de straat moet nog helemaal beginnen.

Kortom; de andere helft van de straat moet nog helemaal beginnen.
Inderdaad... het kruispunt wordt als het goed is rondom 28/29 juli weer vrijgegeven, maar de rest van de Raiffeisenstraat (en de Deurningerstraat) zal vermoedelijk kort daarna weer afgesloten worden
De andere kant 

Ik ben benieuwd wanneer ze daar gaan slopen; Welkoop pand, de appartementen en het Mystiek theater.
Voor 1 september móeten wij (Mystiek) er uit zijn. Gelukkig gaat ons dat wel lukken, maar even ter indicatie. Men gaat als het goed is sept/okt met sloopwerk beginnen.
Het lijkt best een smalle straat te worden voor een doorgaande weg (of dit lijkt maar zo?)
- Bijlagen
-
- 20190720_153558.jpg (193.35 KiB) 9842 keer bekeken
-
- Member
Het lijkt inderdaad smal, maar er gaan geen fietsers overheen als het goed is. Die krijgen hun eigen straat aan de linker kant. Ik vind wel jammer dat de straat straks helemaal klaar is en dat er ze dan met zware sloop en bouwmachines op moeten. Daar wordt een straat nooit beter van.
Klopt inderdaad. Maar kijkend naar de 3e foto die ik afgelopen woensdag heb geplaatst, zie je hoe smal de weg (vooralsnog) lijkt als er iets zoals een graafmachine nadert
-
- Member
Ik heb die foto's nog eens bekeken en ik denk dat die lichtmast die in het midden staat binnen de kortste keren om ligt. Als een vrachtwagen komende vanaf de Prinsessetunnel straks rechtsaf moet slaan richting Molenstraat, dan gaat dat niet goed denk ik. Dat is een bijzonder vervelende bocht geworden.
OK. Ik dacht dat het Mystiek theater al helemaal naar de nieuwe locatie was gegaan. Maar september/oktober is het zo.
Met een fatsoenlijke vrachtwagenchauffeur zal dat vast meevallen. Er zal meer angst moeten zijn voor de 'boy-racer'.....Twekkelerveld schreef: ↑za jul 20, 2019 10:03 pm Ik heb die foto's nog eens bekeken en ik denk dat die lichtmast die in het midden staat binnen de kortste keren om ligt. Als een vrachtwagen komende vanaf de Prinsessetunnel straks rechtsaf moet slaan richting Molenstraat, dan gaat dat niet goed denk ik. Dat is een bijzonder vervelende bocht geworden.