Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Het oude Irene is 10 x mooier dan wat er nu staat. Ik hoop steeds dat ze met de Irenepromenade het zelfde gaan doen als met de Hofpassage, maar met de Irenepromenade zit je natuurlijk met de parkeergarage.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Ik vind dat nieuwe gebouw aan de Noorderhagen wel goed gelukt, eigenlijk. De straat krijgt er een veel stedelijkere sfeer door omdat je blik omhoog getrokken wordt. Nu nog die 2 spuuglelijke bouwvallen (met zijkant aan Knibbelbrugsteeg) tegen de vlakte. Het schijnt dat iemand dat inderdaad wel doen en er een pension wil neerzetten, maar dat stuit op verzet van de gemeente (want bang voor huisjesmelkers).

De 2 herenhuizen aan de Noorderhagen (schuin t.o. ingang Muziekcentrum) zijn verkocht, die worden samengevoegd en er komt een B&B in, weet ik via via.

Irene zou al een stuk opknappen als ze die spuuglelijke plastic overkappingen bij de ingangen zouden vervangen door iets anders. Verder vind ik dat gebouw wel meevallen, aan de Noorderhagen kant in ieder geval. Wel echt lelijk zijn die woonhuizen tegenover dat nieuwe pand aan de Noorderhagen. Wat is er toch een hoop lelijks neergezet in de jaren 80 en 90.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Een nieuwe wellicht wat historiserende gevel zou al wonderen doen.
Wat sas as dós was kaans.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Ik was even met streetview naar de Noorderhagen aan het kijken en zag Amerikaanse taferelen. Die nieuwbouw is helemaal van hout gemaakt. Dat zie je niet veel.

Afbeelding

@Highlander. Ik denk dat die panden bij de Knibbelbrugsteeg ook niet echt meer op te knappen zijn.

Afbeelding
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door hans »

gauw slopen eer iemand het in oude luister hersteld.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Twekkelerveld schreef: wo mar 27, 2019 8:17 pm Ik was even met streetview naar de Noorderhagen aan het kijken en zag Amerikaanse taferelen. Die nieuwbouw is helemaal van hout gemaakt. Dat zie je niet veel.

Afbeelding

@Highlander. Ik denk dat die panden bij de Knibbelbrugsteeg ook niet echt meer op te knappen zijn.
Zo wordt het pand aan de Walstraat (nr 43, tegenover het Jacobusplein) ook opgetrokken. Stalen frame en de rest hout. Zo zal het nieuwe gebouw t/o de bieb (ook walstraat) ook wel worden opgetrokken, alle panden zijn van Axel Veldboom en Bakker.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

Het is nu officieel https://www.tubantia.nl/enschede/poco-v ... ~a9077e03/

Gerucht gaat dat mediamarkt het pand gaat betrekken,
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Inmiddels zijn op meerdere plaatsen de nieuwe paaltjes bij de toegangen tot de binnenstad geplaats met witte verf op de grond. De oude bollards zullen binnenkort wel weggehaald worden.

Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Wat een treurnis dat stukje van De Heurne zeg. Die nieuwe paaltjes staan ook niet echt recht.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Even een rondje door de stad gemaakt.

Walstraat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zuiderhagen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

La Garage:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Kookstudio Kook & Co in Enschede heeft de deuren gesloten
Gepubliceerd: Dinsdag 30 april 2019

Kookstudio Kook & Co in Enschede heeft de deuren gesloten
Kook & Co is niet meer. Eigenaar René Kolkman heeft onlangs de deuren van zijn kookstudio aan de Noorderhagen noodgedwongen gesloten. Tegenvallende bezoekersaantallen liggen aan zijn besluit ten grondslag.

Kolkman begon samen met zijn compagnon Dolf Hendriks in 2010 met Kook & Co in een riant pand aan de Noorderhagen. Nu bijna tien jaar later zit het grote avontuur er op. Tot teleurstelling van Kolkman zelf. „Het is jammer dat het me niet gelukt is de zaak open te houden, maar het kon echt niet langer doorgaan”, zegt Kolkman aangeslagen.

Wielercafé
Hij zag de laatste maanden de bezoekersaantallen en dus ook de omzet teruglopen. Dat nam dusdanig grote vormen aan dat hij na uitvoerig overleg met het ROZ (Regionale Organisatie Zelfstandigen) de knoop heeft doorgehakt om te stoppen. „Ik geloof zeker dat er een markt is voor kookworkshops, maar niet in het volume zoals ik dat had. Niet voor niets zijn we in 2016 met wielercafé De Koers begonnen. Dat was vooral om vulling voor ons pand te vinden.”

De laatste periode deed Kolkman de zaak alleen, want Hendriks was al eerder van het toneel verdwenen. Kolkman wijst niet naar anderen. „Ik hoor ondernemers waarbij het misgaat wel eens over de omgeving, maar daar verschuil ik me niet achter. Het is me gewoon niet gelukt de loop er in te krijgen. Ik ga gewoon weer 40 uur voor een baas aan het werk en ga dan kijken hoe we de afwikkeling van Kook & Co gestalte kunnen geven.”

Hij sluit daarbij een faillissement ook niet uit. „Ik hoop dat we dat kunnen voorkomen, maar mocht het wel zover komen, dan handelen we de zaken af zoals dat hoort. Alle reserveringen van Kook & Co zijn overgenomen door De Verrassende Tafel, dat vanuit de Twentsche Foodhal in de Performance Factory workshops gaat geven.
bron: http://enschede.1twente.nl/kookstudio-k ... em?1130445
Bijlagen
Noorderhagen 14 Kookstudio Kook & Co heeft de deuren gesloten 30-4-2019.jpg
Noorderhagen 14 Kookstudio Kook & Co heeft de deuren gesloten 30-4-2019.jpg (43.83 KiB) 9942 keer bekeken
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Beetje laat, maar mooie foto's Twekkelerveld!

Geweldig toch, hoezeer met name de Walstraat en Zuiderhagen erop vooruit gegaan zijn de afgelopen jaren. Van gribusstraatjes naar mooiste straatjes van de binnenstad.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Voormalig bankgebouw in Enschede klaar voor eerste bewoners
Gepubliceerd: Woensdag 01 mei 2019

Voormalig bankgebouw in Enschede klaar voor eerste bewoners
Het voormalige ABN Amro-complex aan de Oldenzaalsestraat is klaar om zijn nieuwe bewoners te ontvangen.

De laatste sleutel van Bank72, het wooncomplex met 27 luxe appartementen, is vrijdag overhandigd. Met de oplevering aan de toekomstige bewoners, heeft het voormalige bankgebouw definitief een tweede leven gekregen.

Investeerder en ontwikkelaar Koopman Vastgoed uit Tubbergen kocht het typische jaren 70-gebouw tegenover De Klanderij in 2015. Dat stond toen al vele jaren leeg. De oplevering heeft al met al dus bijna vier jaar geduurd. De vertraging kwam doordat Koopman bijna anderhalf jaar onderhandelingen heeft gevoerd met de beoogde exploitant, zorgorganisatie InteraktContour. Die wilde hier zorgappartementen. De onderhandelingen liepen in december 2016 om financiële redenen stuk.

Transformatie
Daarop werd het oorspronkelijke plan van koopappartementen voor particulieren weer opgepakt. De gemeente stond daar achter, de buurt was blij met de transformatie van leegstaand kantoorpand tot luxe en duurzaam wooncomplex, dat is aangesloten op de restwarmte van afvalverwerker Twence. Het wooncomplex is gebaseerd op de bestaande fundatie, casco, gevels en trappenhuizen.

Hugo Koopman kijkt tevreden terug op het project. Het heeft het rendement opgeleverd waar de projectontwikkelaar op had gehoopt. "We hebben het in een goede tijd gekocht, toen de markt slap was en het gebouw al vele jaren leeg stond. En toen we de appartementen in maart vorig jaar in de verkoop deden, was de woningmarkt juist heel goed.

De appartementen in hartje binnenstad, met parkeergelegenheid op eigen terrein, zijn in een mum van tijd verkocht. De prijzen lagen tussen de 250.000 en 320.000 euro.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Koopman Vastgoed
bron: http://enschede.1twente.nl/voormalig-ba ... em?1130541
Bijlagen
Voormalig bankgebouw in Enschede klaar voor eerste bewoners.jpg
Voormalig bankgebouw in Enschede klaar voor eerste bewoners.jpg (62.51 KiB) 9968 keer bekeken
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Kan niet anders zeggen, dan dat het erg mooi is geworden!
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Inmiddels is de vestiging van Mrs. Brown aan de Zuiderhagen al grotendeels ingericht met meubilair, zal wel spoedig openen. Voor het gedeelte aan de Pijpenstraat hangen nog plastic doeken, daar is nog niet veel op te maken.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Intersport aan de korte Hengelosestraat/Brammelerstraat heeft opheffingsuitverkoop.
Wat sas as dós was kaans.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Nu al benieuwd wat er in komt 😁
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Kleine update Walstraat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Halfords in Enschede sluit binnenkort de deuren
Door Rebecca de Graaf 25 juni 2019

Het Halfords filiaal aan de Korte Hengelosestraat in Enschede sluit binnenkort definitief de deuren. Het pand staat te huur en op dit moment is de opheffingsuitverkoop nog in volle gang.

Totale leegverkoop
Zaterdag 29 juni is de laatste verkoopdag van dit filiaal, dus je hebt nog maar een paar dagen om te profiteren van aantrekkelijke kortingen. Zo krijg je bijvoorbeeld 50% korting op alle autoaccessoires en onderdelen. Gehele fietsen mogen met 20% korting de deur uit en op fietsaccessoires en onderdelen krijg je korting vanaf 10%. Deze korting geldt overigens alleen voor de winkel en niet voor de webshop van Halfords.
bron: https://indebuurt.nl/enschede/nieuws/ja ... nt=150x694
Bijlagen
Korte Hengelosestraat Halfords.jpg
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Update van de Walstraat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie