Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Meubelboulevard

Informatie en vorderingen.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Hendrik »

Ik heb ergens, weet niet meer waar, gezien en gelezen dat daar 3 kantoorgebouwen komen.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Rikarchitecten »

Er waren ooit plannen om hier 3 kantoorgebouwen neer te zetten. Dit plan is echter al weer 15 jaar oud, de impressies hiervan zijn helaas verloren gegaan met de Enschede-Stad projectpagina. De huidige werkzaamheden hebben vermoedelijk te maken met een nieuwe ontsluiting van de busopslag van Connexxion aan de Fortuinstraat.
ENSCHEDE
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Anthony schreef: ma mar 26, 2018 9:49 am
Veteraan schreef: zo mar 25, 2018 8:40 pm Het was lange tijd een verwilderde rommel. Men zei dat er zwervers sliepen.
Ik betwijfel dat omdat het ook erg vochtig is, hier en daar moerassig.
Ik ben er een keer voor een gebiedsverkenning geweest en liep inderdaad langs een kuil in de grond met een mooi dakje met daar in een doorgewinterde guerilla zwerver. Wellicht gaan ze daar bezig voor een verbinding van de fietssnelweg F35?
Ik zag ook dat ze groen hebben weggehaald naast de Volksparktunnel, dus dat zou heel goed kunnen.
Bensel
Member
Member
Berichten: 33
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 10:31 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Bensel »

In het projjectoverzicht topic heb ik een link geplaatst met de impressie van de 3 kantoorgebouwen
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Veteraan »

Ames is wel de opdrachtgever. DCW is de huurder.
Waarom een prachtige rij bomen moest verdwijnen, is me een raadsel.
Bijlagen
2018 03 26 DCW of Ames (c).JPG
2018 03 26 DCW of Ames (b).JPG
2018 03 26 DCW of Ames (a).JPG
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Meubelboulevard

Bericht door enschedeinansichten »

Nieuw filiaal
Aldi betrekt in Enschede niet alleen een nieuwe winkel op de Wesselerbrink: in het Miro Center opent op 23 november een ander nieuw filiaal. De winkel aan de Lipperkerkstraat gaat per 1 januari 2019 dicht. Verder zou de Aldi aan de Deurningerstraat eindelijk kunnen verhuizen naar het Woonplein, zoals al jaren de bedoeling is. De gemeente had als voorwaarde gesteld dat de supermarkt pas zou mogen bouwen op het Woonplein als er een oplossing was voor de ontwikkeling van de locatie-Deurningerstraat. Hiervoor ligt een woningplan en dat is volgens een ingewijde nu op een haar na geveld. Dat betekent dat over enige tijd op het Woonplein met de bouw kan worden begonnen van een nieuwe winkel. Die komt op het braakliggende terrein naast Maison Manon en de Action.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Vandaag in de Huis aan Huis bij de bouwvergunningen:
Schutterveld t.h.v. nr. 15 het bouwen van 3 kantoor verzamelgebouwen (verleend d.d. 29 november 2018)
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Vulkanie »

Gerucht gaat dat Poco Enschede volgend jaar Maart gaat verlaten vanwege tegenvallende cijfers. Tevens zijn er grootste plannen om de MediaMarkt hier zich te laten vestigen.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Hendrik »

Dat Poco weggaat ligt niet aan de klanten of het gebrek er aan, maar aan hun aanbod. 1 keer geweest en direct weer weggevlucht. Alsof je in Duitsland bent. Waarschijnlijk denken de Duitsers dat hun meubelsmaak ons wel bevalt. Als je die pompeuze banken, stoelen en kasten in onze Nederlandse kamers zet kun je er zelf niet meer bij. En de ontwerpen blijven door de jaren heen hetzelfde, en hebben we het nog niet over de design's gehad. Tergend.
Wat sas as dós was kaans.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Spruwel »

Of het een typisch Duitse meubelsmaak is durf ik niet te zeggen. De Poco heeft inderdaad wel de meest lelijke meubels die er te vinden in het assortiment. Een soort van plastic pulp in een noemeenhoutsoort-look. Huishoudelijke spullen heb ik er wel eens gekocht maar de meubels doe ik mijn ogen niet aan.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door TA »

Inderdaad. Ongelooflijke goedkope kitchbende. In Duitsland heb je of cheap en awfull, of juist trendy maar dan ook echt duur. Dat zie je in het aanbod van keukens bijvoorbeeld terug in Duitsland. Weinig middensegment met acceptabel design.
De poco is wel handig voor klein grut. Glazen, huishoudelijk spul, etc. Maar goed, daar is ook tal van ander aanbod voor beschikbaar.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Hendrik »

Poco werd in de krant ooit aangekondigd als een concurrent van IKEA. Lijkt me een belediging voor IKEA :lol:
Wat sas as dós was kaans.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Sunny »

De 'typisch' Duitse bedrijven die in Enschede kwamen doen het kennelijk niet zo goed.
Ah. Enschede, veel Duitsers die daar winkelen dus dan is het verstandig om daar ook Duitse formules te plaatsen.
Jack Wolfskin; weg.
Extrablatt; weg.
Poco; kennelijk ook weg.

Ok, Aldi en Lidl doen het goed........ :cheer:
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Hendrik »

Sunny schreef: wo mar 13, 2019 1:03 pm De 'typisch' Duitse bedrijven die in Enschede kwamen doen het kennelijk niet zo goed.
Ah. Enschede, veel Duitsers die daar winkelen dus dan is het verstandig om daar ook Duitse formules te plaatsen.
Jack Wolfskin; weg.
Extrablatt; weg.
Poco; kennelijk ook weg.

Ok, Aldi en Lidl doen het goed........ :cheer:
Aldi en Lidl hebben het richting consumenten goed begrepen, hun personeel is het met de Duitse dril methoden wat minder eens.Er was een horecabedrijf in de Klanderij met Duitse gerechten. Slagroom op de torte, zonder suiker! Kun je net zo goed scheerzeep serveren.
Wat sas as dós was kaans.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Vulkanie »

Het is nu officieel https://www.tubantia.nl/enschede/poco-v ... ~a9077e03/

Gerucht gaat dat mediamarkt het pand gaat betrekken,
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Boriq »

Ja, was dus te verwachten.

"Een van de gegadigden is een internationale keten die wil vertrekken uit de binnenstad, vanwege de hoge huurprijs van haar huidige pand en de gratis parkeergelegenheid bij het Woonplein."
Haha, veel specifieker zonder MediaMarkt te noemen kunnen ze het bijna niet maken
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Ik denk dat men nog parkeergelegenheid te kort komt als de Aldi en Mediamarkt naar de Woonboulevard komen. Het is er nu al heel druk op een zaterdag.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Meubelboulevard

Bericht door Vincent1971 »

Zat zelf te denken aan de Primark. Nou als de Mediamarkt daadwerkelijk vertrekt vraag me af wat er dan met de Klanderij gaat gebeuren. Persoonlijk denk ik dat de echte reden is dat er tegenwoordig erg veel elektronica cq computer spul online gekocht wordt.
Een goed begin heeft geen einde
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Sunny »

De Primark? Dat lijkt me niet. Daar kan ik me echt niets bij voorstellen...
De Mediamarkt wel, die is wel vaker op woonpleinen te vinden.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Meubelboulevard

Bericht door Vulkanie »

Vincent1971 schreef: vr apr 05, 2019 4:08 pm Zat zelf te denken aan de Primark. Nou als de Mediamarkt daadwerkelijk vertrekt vraag me af wat er dan met de Klanderij gaat gebeuren. Persoonlijk denk ik dat de echte reden is dat er tegenwoordig erg veel elektronica cq computer spul online gekocht wordt.
Geloof me maar, het wordt de Mediamarkt. Zoals ik weken geleden al zei dat de Poco zou vertrekken, heb ik op dat zelfde bericht ook vernomen dat de Mediamarkt erg graag naar het pand van de Poco wil en de verwachting is Maart 2020. Het contract in klanderij loopt ook af.
Plaats reactie