Raad de plek
Re: Raad de plek
Ik gok op De Waarbeek.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ik heb er mijn vrouw leren kennen. Kan dat nog wel "mijn vrouw" ?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
mijn man , mijn vrouw , mijn het , alles mag.
Je bedoeld als bezittelijk voornaamwoord? Ja, hoor, mag ook. 

- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ik dacht in verband met de huidige emancipatie een vrouw geen bezit meer van een man mag zijn.
Kom jongens het is een uitspanning. Oei dat ook niet gender neutraal.

Laten we afspreken dat wij onszelf blijven en ons niet zo geforceerd gaan gedragen. Anders trakteer ik niet meer op negerzoenen! 

Uitspanning het Lindenhof?enschedeinansichten schreef: ↑wo jan 09, 2019 4:50 pm Ik dacht in verband met de huidige emancipatie een vrouw geen bezit meer van een man mag zijn.![]()
Volgens mij geeft het in dit geval een relatie aan en geen bezit.enschedeinansichten schreef: ↑wo jan 09, 2019 4:50 pm Ik dacht in verband met de huidige emancipatie een vrouw geen bezit meer van een man mag zijn.![]()
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Moeilijk ? Aan een grote weg, Vroeger Lonneker nu Enschede. Had ook iets te maken met tol.
Dan gok ik op de Broeierd aan de Hengelosestraatenschedeinansichten schreef: ↑wo jan 09, 2019 11:39 pm Moeilijk ? Aan een grote weg, Vroeger Lonneker nu Enschede. Had ook iets te maken met tol.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Arie dat klopt. De Broeierd.
Hengelosestraat Cafe de Broeierd rechts en links het Tolhuus gezien vanaf de richting Hengelo naar Enschede.
Overmorgen mag ook....
Nog niet geraden. Dan hierbij nog maar een foto van deze straat. En nog een tip erbij: in het verleden was het hier een broeikast.
celciusstraat ?
Nee Hans daar is het niet. Ik wil er ook nog even bij vermelden dat de afgebeelde straat niet meer bestaat en ongeveer op die plek een andere straat is ontstaan met een straatnaam van een straat die elders in Enschede was gelegen. Pff wel erg cryptisch niet?
Dat is juist Bart

Toelichting
Vervallen straatnaam
Beschrijving
Van de Gronausestraat in z.-richting tot de Boulevard 1945 (4 april 1921 voormalig Enschede, gewijzigd 16 maart 1959).
Geschiedenis
Bij besluit van de raad van voormalig Enschede van 27 april 1899 was voor deze straat de naam "1e Gronausedwarsstraat" vastgesteld. Daarvóór luidde de oude benaming "Broeikast", zie aldaar. Bij besluit van 16 maart 1959 is de omschrijving van het beloop luidende: "van de Gronausestraat eerst in z.-, daarna in w.-richting tot de Veenstraat" gewijzigd. Het in w.-richting lopende gedeelte is aan de Veenstraat toegevoegd. Bij besluit van 8 mei 1972 is deze straat vervallen; voor de op ongeveer dezelfde plaats nieuw aangelegde straat is bij hetzelfde besluit de naam "C.F. Klaarstraat" vastgesteld (zie aldaar).