Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Kuipersdijk

Foto's van Enschede en andere plaatsen.
Plaats reactie
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Kuipersdijk

Bericht door Hendrik »

Spruwel schreef: za nov 24, 2018 12:47 pm
Twekkelerveld schreef: vr nov 23, 2018 7:27 pm Niemand wil die moskee. Gewoon mee stoppen met dat project.
Spreek voor jezelf, zou ik zeggen.

Praxis ziet natuurlijk vooral de komst van Hornbach als overlast. De moskee wordt voor het gemak bijgesleept.
Dat er met argusogen naar de moskee en met name de bezoekers gekeken wordt snap ik helemaal. De gemiddelde bezoeker, de goede uitzonderingen zullen er zeker zijn, staat er niet om bekend dat ze de verkeersregels stipt naleven. En dan met name de parkeerregels. Wel eens gekeken bij supermarkten die door de doelgroep worden bezocht? Ik wel, familie van mij woont er tegenover. Zij hebben een eigen inrit naar hun eigen garage. Menig keer worden er lukraak auto's neergezet pal in of voor de inrit. Dat er volop ruimte is een klein eindje verder is geen optie. Lopen is niet hun favoriete bezigheid. Als de toegangsdeuren van de betreffende winkel breed genoeg zouden zijn werd het een drive-in winkel. Parkeren op de trottior's is eerder regel dan uitzondering. Of het vrijliggende fietspad blokkeren kan er ook bij door. Fietsen is bij de bezoekers een vrijwel onbekend fenomeen, laat staan dat je rekening houdt met fietspaden. In WC zuid gaat een supermarkt die ook bij de groep favoriet is naar de buitenkant van het WC verhuizen. Met voetgangerspaden die in hoogte niet zijn te onderscheiden van parkeervakken. Je kunt er met de bumper aan de etalageruit komen. Kan nog leuk worden.
Dus de Praxis en de Nettorama zien de bui al hangen; de enige toegangsweg, breed genoeg, wordt aan beide zijden volgeplemt. Weg bereikbaarheid.
Wat sas as dós was kaans.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Kuipersdijk

Bericht door Spruwel »

Dan zijn er kennelijk infrastructurele problemen die opgelost moeten worden.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Kuipersdijk

Bericht door hans »

eerder mentaliteits problemen...
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Kuipersdijk

Bericht door Spruwel »

Ook. Dat probleem loopt door alle lagen van de samenleving.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Kuipersdijk

Bericht door Twekkelerveld »

Spruwel schreef: za nov 24, 2018 12:47 pm
Twekkelerveld schreef: vr nov 23, 2018 7:27 pm Niemand wil die moskee. Gewoon mee stoppen met dat project.
Spreek voor jezelf, zou ik zeggen.

Praxis ziet natuurlijk vooral de komst van Hornbach als overlast. De moskee wordt voor het gemak bijgesleept.
Ik spreek niet voor mijzelf. Veel omwonenden willen die haathut niet, bedrijven dus ook niet en veel Enschedeërs ook niet. Ik denk dat jij daar niet om de hoek woont, want dan piep je wel anders. Ik kwam voor mijn werk vaak aan de Veilingstraat, maar dat hoefde ik niet op vrijdagmiddag te proberen. De straat was geblokkeerd met overal dubbel geparkeerde auto's en op de Poolmansweg stonden ze overal op de stoep. Hoe dat nu is nu ze die grond van de villa gebruiken weet ik niet, maar fietsen zie je ze niet in ieder geval zoals Hendrik al zegt. Ik heb trouwens ook nog steeds geen antwoord op de hoe dat ding gefinancierd wordt?
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Kuipersdijk

Bericht door Spruwel »

Ik ken de situatie daar niet, het zal ongetwijfeld op drukke momenten overlast geven. Mijn punt is dat je deze verkeershufterigheid niet aan één cultureel deel van de bevolking kunt toeschrijven. Of zijn die moskeebezoekers dezelfde die in het verleden bij de Action in Glanerbrug voor verkeersoverlast zorgden? En kunnen de oudere bewoners van het Diekman, nu het toch over de Kuipersdijk gaat, zich vast goed herinneren hoe diezelfde moskeebezoekers bij thuiswedstrijden van FC Twente in de omliggende straten voor een parkeerchaos zorgden. Dat creatief parkeren is nog steeds actueel rondom het kennispark als er drukke aktiviteiten zijn.

Dan een concreet voorbeeld die jou, gezien je gebruikersnaam Twekkelerveld, bekend zal voorkomen. Ik heb een tijd op in de wijk gewoond en zag hoe het pleintje op de hoek van Heekstraat/Maanstraat dagelijks als parkeerplaats gebruikt wordt. Soms staat de auto zelfs aan het begin van het zebrapad gesproken. Over mentaliteit gesproken. Mensen van aller allure die even gaan pinnen, bij de chinees wat bestellen of bij de pizzaboer.

Wat de financiering van een gebouw er in een discussie parkeerproblemen toe doet is mij een raadsel.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kuipersdijk

Bericht door Highlander »

Twekkelerveld schreef: zo nov 25, 2018 6:47 pm
Ik spreek niet voor mijzelf. Veel omwonenden willen die haathut niet, bedrijven dus ook niet en veel Enschedeërs ook niet. Ik denk dat jij daar niet om de hoek woont, want dan piep je wel anders. Ik kwam voor mijn werk vaak aan de Veilingstraat, maar dat hoefde ik niet op vrijdagmiddag te proberen. De straat was geblokkeerd met overal dubbel geparkeerde auto's en op de Poolmansweg stonden ze overal op de stoep. Hoe dat nu is nu ze die grond van de villa gebruiken weet ik niet, maar fietsen zie je ze niet in ieder geval zoals Hendrik al zegt. Ik heb trouwens ook nog steeds geen antwoord op de hoe dat ding gefinancierd wordt?
Infrastructuurproblemen OK, dat snap ik, en daar moet naar gekeken worden. Maar waarom nou weer 'haathut'? De moskeeën in Enschede zijn uitgebreid onderzocht, en die zijn stuk voor stuk gematigd. We hebben hier geen salafistische moslimgemeenschap. We hebben wel diverse rare christenkerken trouwens. Zevende dags adventisten bijvoorbeeld. Raar dat ik nooit iemand zie klagen over het verkeer bij een christelijke kerk met drie diensten op zondag.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Kuipersdijk

Bericht door Twekkelerveld »

Ok, ik zal er over ophouden. Ik moet die moskee gewoon niet en anderen hier op het forum wel. Ik stem binnenkort wel weer op de PVV ofzo. :D
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Kuipersdijk

Bericht door Spruwel »

Zelfcencuur, dáár gaat het land nog eens aan ten onder.

Even zonder gekheid, je hebt gewoon een valide punt als je verkeersproblemen in de stad noemt.
Het met oogkleppen wijzen naar 'de schuldige' is gewoon jammer, negatief en draagt in geen enkel opzicht bij aan een oplossing.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kuipersdijk

Bericht door Arie »

Deze week nog even deze foto gemaakt van deze open plek tussen de Kuipersdijk en de Weth. Beversstraat waar t.z.t. de moskee zal komen.
Bijlagen
Kuipersdijk plek waar moskee zal komen tussen de Weth.Beversstraat.JPG
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Kuipersdijk

Bericht door hans »

of ook niet....
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kuipersdijk

Bericht door Arie »

Nieuwe Jumbo aan Kuipersdijk in Enschede
Gepubliceerd: Donderdag 07 februari 2019

Nieuwe Jumbo aan Kuipersdijk in Enschede
Jumbo opent woensdag 6 maart de deuren van een nieuwe supermarkt in de omgebouwde EMTÉ winkel aan de Kuipersdijk 118 in Enschede. De huidige medewerkers van de winkel blijven de vertrouwde gezichten voor het winkelend publiek.

Jumbo opent deze nieuwe supermarkt op feestelijke wijze en verwelkomt de inwoners van Enschede en omgeving graag om 09.00 uur. De EMTÉ supermarkt sluit zaterdag 16 februari 13.00 uur tijdelijk de deuren, om vanaf woensdag 6 maart verder te gaan als Jumbo winkel. Tijdens de opening krijgen de eerste 150 klanten een bos bloemen.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Emiel Muijderman
bron: http://enschede.1twente.nl/nieuwe-jumbo ... em?1120053
Bijlagen
Nieuwe Jumbo aan Kuipersdijk in Enschede.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kuipersdijk

Bericht door Arie »

Pas beslissing over bouw moskee Enschede na onderzoek verkeersoverlast
Gepubliceerd: Woensdag 20 maart 2019

Pas beslissing over bouw moskee Enschede na onderzoek verkeersoverlast
De gemeente Enschede moet onderzoeken of de geplande moskee op de hoek van de Kuipersdijk en de Wethouder Beversstraat geen verkeersoverlast zal veroorzaken in de omgeving.

Dat heeft de Raad van State woensdag beslist in een tussenuitspraak over het bestemmingsplan dat de nieuwe moskee mogelijk moet maken. Het onderzoek moet binnen twintig weken zijn afgerond. Daarna beslist de Raad van State of de moskee er mag komen of niet.

Verkeershinder
Het bestemmingsplan Moskee Kuipersdijk werd op 22 november voor de Raad van State aangevochten door Praxis en Nettorama. De twee winkelbedrijven verwachten flinke verkeershinder, ook al omdat de gemeente een vestiging van Hornbach in het stadsdeel heeft toegestaan.

De Raad van State vindt dat de gemeente te licht heeft gedacht over de verkeerseffecten op de kruispunten Kuipersdijk-Wethouder Beverstraat en Zuiderwal-Wethouder Beverstraat.
bron: http://enschede.1twente.nl/pas-beslissi ... em?1125538
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kuipersdijk

Bericht door enschedeinansichten »

Treitergedrag. :(
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Kuipersdijk

Bericht door Vincent1971 »

Ben zelf erg benieuwd of er een onderzoek gaat plaatsvinden omtrent de financiering. Heb daar nog niets duidelijks over gehoord.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kuipersdijk

Bericht door Arie »

Geen sprake van verkeersoverlast bij nieuwe moskee in Enschede
Gepubliceerd: Donderdag 13 juni 2019 11:15

Geen sprake van verkeersoverlast bij nieuwe moskee in Enschede
Er is geen sprake van mogelijke verkeersoverlast door de komst van de moskee op de hoek van de Kuipersdijk en de Wethouder Beverststraat in Enschede. Dat bevestigt nieuw verkeersonderzoek.

De Raad van State beveelde bijna drie maanden geleden aanvullend onderzoek naar de mogelijke verkeersoverlast door de komst van het gebedshuis op de hoek van de Kuipersdijk en de Wethouder Beverststraat. Ook was een nieuwe milieutoets nodig, oordeelde de Raad van State in de zaak die door Praxis, Nettorama en een omwonende was aangespannen.

Geen nader onderzoek
De uitkomsten van het nieuwe verkeersonderzoek onderbouwen en bevestigen volgens de gemeente de eerdere gegevens. Daarmee is er volgens de gemeente ook geen reden nader onderzoek te doen naar eventuele nadelige gevolgen voor het milieu, zoals de Raad van State had opgedragen.

Het college van burgemeester en wethouders heeft het bestemmingsplan met een nieuw verkeersonderzoek naar de gemeenteraad gestuurd. De stedelijke commissie van de raad buigt zich op dinsdag 25 juni over het aangepaste raadsvoorstel. Volgende maand wordt het aangepaste bestemmingsplan in de gemeenteraad behandeld.

Tijdverlies
Hoewel bij de procedure rond de totstandkoming van de moskee sprake is geweest van vertraging door de tussenuitspraak van de Raad van State, gaat de gemeente na het aanvullende verkeersonderzoek niet uit van veel meer tijdverlies. Dat heeft ook te maken met het feit dat er niet opnieuw een ontwerp-bestemmingsplan ter inzage hoeft te worden gelegd.
bron: http://enschede.1twente.nl/geen-sprake- ... em?1135014
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kuipersdijk

Bericht door Arie »

Raad van State zet streep door plan nieuwe moskee in Enschede
Gepubliceerd: Woensdag 18 december 2019 14:03
Bert Hellegers | Tubantia

Raad van State zet streep door plan nieuwe moskee in Enschede
De Raad van State heeft woensdag een streep gezet door het bestemmingsplan voor de bouw van een moskee aan de Kuipersdijk in Enschede. Volgens de Raad van State heeft de gemeenteraad nog steeds niet duidelijk gemaakt hoeveel verkeer er op het gebedshuis afkomt en wat de gevolgen daarvan zijn voor de omgeving.

Als de gemeenteraad blijft vasthouden aan de moskee dan moet er eerst een zogeheten herbeoordelingsbesluit komen, zegt de Raad van State. Daarin moet de gemeenteraad aangeven of een milieu effect rapport (mer) moet worden gemaakt. Verder moet er sowieso een nieuw verkeersonderzoek komen, omdat het ingediende verkeersonderzoek niet deugt. Daarin heeft de gemeente de verkeersdrukte van een gewone werkdag genomen.

Verkeershinder
Voor een moskee is echter de vrijdagmiddag maatgevend, omdat dan de wekelijkse gebedsdienst is. De Stichting Selimeye probeert al sinds 2012 de moskee van de grond te krijgen. Het bestemmingsplan werd in november 2018 aangevochten door Praxis en Nettorama. De twee winkelbedrijven verwachten flinke verkeershinder, ook omdat de gemeente een vestiging van Hornbach in dit stadsdeel heeft toegestaan.

Niet in orde
In maart dit jaar besliste de Raad van State in een eerste uitspraak dat de gemeente te licht heeft gedacht over de verkeerseffecten op de kruispunten Kuipersdijk-Wethouder Beverstraat en Zuiderval-Wethouder Beverstraat. Er moest een herstelbesluit komen. Dat nam de gemeente in juli, maar de Raad van State vindt het nog steeds niet in orde, zo blijkt uit de uitspraak van woensdag.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, Artist impression: Erdal Onder, ENA Architecten Bergen op Zoom
bron: http://enschede.1twente.nl/raad-van-sta ... em?1149709
Bijlagen
Raad van State zet streep door plan nieuwe moskee in Enschede.jpg
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Kuipersdijk

Bericht door Twekkelerveld »

:banaan:
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Kuipersdijk

Bericht door hans »

it aint over untill the fat lady sings...
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kuipersdijk

Bericht door enschedeinansichten »

:cry: Geeft de competentie aan van de ambtenaren of waarschijnlijk het door ingehuurde bureau.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Plaats reactie