Oude plaatjes van Enschede.
Re: Oude plaatjes van Enschede.
Hengelosestraat Molenstraat villa Kleiboer.schilderij Klaas Bernink.
- Bijlagen
-
- Hengelosestraat Molenstraat villa Kleiboer.schilderij Klaas Bernink.jpg (133.36 KiB) 9373 keer bekeken
Erve De Braker schilderij van mevrouw Ina Scholten-van Heek. bron: facebook Oud Enschede van Gerrit Schorn.
Van Lochemsbleekpark bladerharkende tuinman tussen hoge bomen schilderij A. Jungé-van Heek 1917. bron: http://www.oudheidkamertwente.nl/index. ... &na=1&d=10
- Bijlagen
-
- Van Lochemsbleekpark bladerharkende tuinman tussen hoge bomen schilderij A. Jungé-van Heek 1917..jpg (135.17 KiB) 9342 keer bekeken
Markt marktdag 1905 schilderij Jan Harm Weyns 1864-1945. bron: http://www.oudheidkamertwente.nl/index. ... na=5&d=104
Kwinkelerweg Boerderij Kwinkeler schilderij Klaas Bernink
- Bijlagen
-
- Kwinkelerweg Boerderij Kwinkeler schilderij Klaas Bernink.jpg (92 KiB) 9247 keer bekeken
Het huis met de hoge stoep van de familie Blijdenstein stond toch wel aan de Gronausestraat en wel in het gedeelte tussen de Veenstraat en de Lipperkerkstraat volgens onderstaand krantenbericht van 13-10-1928.Arie schreef: ↑zo jan 21, 2018 6:52 pmIk dacht eerst aan de Gronausestraat nabij de Lipperkerkstraat. Maar nu ik onderstaande foto bekijk is het daar toch niet.
De aquarel behoort tot de collectie van Twentse Welle. zie: http://data.collectienederland.nl/searc ... 1849-1920)
Zie ook onderstaand krantenbericht uit de Tubantia van 17-8-1950.
Even nog weer de afbeelding van de aquarel van het huis Blijdenstein met de hoge stoep aan de Gronausestraat (later De Klomp) in vergelijking met de foto's.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Arie is er een plaatje van een GEB medewerker te vinden, met pet ?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Mooi plaatje maar de pet die ik zoek is ouder.
Gas en water werd geregeld door de gemeente.
Ik kan de afkorting E B niet plaatsen of het moet Elektrisch Bedrijf of Energie Bedrijf zijn.
Ik kan de afkorting E B niet plaatsen of het moet Elektrisch Bedrijf of Energie Bedrijf zijn.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ik dacht eerst op deze Groepsfoto personeel gemeentelijk Gasfabriek Gas- en waterbedrijf Enschede van 1918 iets te hebben gevonden. Maar na uitvergroting blijkt er G & W op de petten te staan. Misschien wel een zelfde soort pet?enschedeinansichten schreef: ↑za jun 02, 2018 12:11 am Arie is er een plaatje van een GEB medewerker te vinden, met pet ?eb enschede.JPG
Ik heb het jaartal van de uniformpet van de Gemeente Enschede nog niet kunnen achterhalen. Ik heb wel ergens gelezen dat er een Energiebedrijf IJsselmij Enschede was.enschedeinansichten schreef: ↑za jun 02, 2018 5:01 pm Mooi plaatje maar de pet die ik zoek is ouder.
Onderstaande foto van een uniformpet van de medewerkers van de Gemeentelijke Reinigingsdienst in van 1923.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Lonneker tekening A.J.M. van Dijk. bron: http://overijssel1880-1930.blogspot.com ... %281925%29
- Bijlagen
-
- Lonneker tekening A.J.M. van Dijk.jpg (170.69 KiB) 8915 keer bekeken
Boddenkampsingel Muziekschool schilderij Klaas Bernink.
- Bijlagen
-
- Boddenkampsingel Muziekschool schilderij Klaas Bernink.jpg (139.78 KiB) 8917 keer bekeken