Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Gezien de locatie en het gebrek aan parkeerruimte (gezinnen of autobezitters gaan daar niet wonen) is dat een mooi plekje voor een gedurfd ontwerp, vind ik.

Ik zat aan zoiets te denken:

http://www.stedebouwarchitectuur.nl/pro ... ter-wereld
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

We krijgen een Superdry brand store. Da's mooi, want daar zijn er nog niet zo heel veel van. Vermoed op de oude hema plek.

https://fashionunited.nl/modevacatures/ ... ede-233581
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Highlander schreef: wo apr 26, 2017 12:04 pm We krijgen een Superdry brand store. Da's mooi, want daar zijn er nog niet zo heel veel van. Vermoed op de oude hema plek.

https://fashionunited.nl/modevacatures/ ... ede-233581
Blijft een interessante ontwikkeling. Enschede kende tot voor kort bijna geen brandstores. En ineens komen ze in grote getalen tegelijk. Vraag me af of Bershka dan nog wel komt. Maar de achterkant van de Zara moet ook nog gevuld worden natuurlijk. Of wordt dat 1 winkelpand?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Achterkant Zara ziet er nu uit als 1 winkelpand, heb maar 1 grote glazen ingang gezien in ieder geval. Kan erop duiden dat ze daar al een huurder voor hebben - kleinere panden zijn makkelijker te verhuren, toch?

In de oude Hema komen volgens mij 5 winkels. Vind het bijna jammer dat de mooiste van die 5 is ingepikt door Douglas...
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Je kunt er in ieder geval niet dwars doorheen kijken, dus dat zullen wel twee aparte panden worden. Zou me wel verbazen als bershka daar in komt. Toch iets te ver van het van heekplein voor zo'n keten denk ik.

Misschien dat zij echter wel in de unit het dichtst bij het van heekplein komen (van het pand op de hema locatie). Die lijkt mij okk nog best wel groot.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Snipes, een sneaker oftewel schoenenwinkel komt ook op de oude Hema locatie.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Claudia Sträter zoekt ook personeel voor winkel in Enschede.

https://fashionunited.nl/modevacatures/ ... n/enschede

Lijkt er inderdaad op dat de grote retail groepen ons stadje nu echt ontdekt hebben!
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Enschede begint toch een beetje volwassen te worden. :D
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Twekkelerveld schreef: ma mei 01, 2017 7:26 pm Enschede begint toch een beetje volwassen te worden. :D
Je kunt ook stellen dat Enschede z'n volwassenheid wat exclusieve winkels aangaat terug krijgt. Wel in een hedendaagse vorm gegoten en dan passend bij de wensen van het hedendaagse publiek. Even een opfrissertje om te laten zien dat onze stad niet altijd heeft volgestaan met Zeeman's en Ter stal's. Aan de Hengelosestraat was ooit een zeer exclusieve dames en herenmode zaak gevestigd in het pand waar nu Beagles en Beans zit nl Hendriks mode (Hofleverancier). Op de plek waar nu de trap naar het City Hotel staat zat ooit Oskam Damesmode, ook geen zaak waar iedereen kwam.. Naast Hendriks zat Kraayenbrink lampen. Ook geen prutzaakje. Oostvogel Herenmode was ook een gerenommeerde zaak. Heb ik ooit een pak gekocht, wel duur maar de de bijbehorende stropdas heb ik nog steeds na 45 jaar. Bij het stadhuis zat in het pand waar nu die sneakerwinkel zit Trautman Menko, een zaak voor de upper ten. Als ze daar de deur voor je openhielden moest je al betalen. En wat denk je van Boll & Scharp, later overgenomen door Pander. Van Pander een Haagse zaak zei men dat daar de houtwormen blauw bloed hebben. En niet te vergeten Rekers Meubelen. Woudstra damesmode sluit hier de rij. Ik ben vast niet compleet, maar Enschede had ooit best allure in het winkelcentrum.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef: wo mei 03, 2017 10:04 pm
Je kunt ook stellen dat Enschede z'n volwassenheid wat exclusieve winkels aangaat terug krijgt. Wel in een hedendaagse vorm gegoten en dan passend bij de wensen van het hedendaagse publiek. Even een opfrissertje om te laten zien dat onze stad niet altijd heeft volgestaan met Zeeman's en Ter stal's. Aan de Hengelosestraat was ooit een zeer exclusieve dames en herenmode zaak gevestigd in het pand waar nu Beagles en Beans zit nl Hendriks mode (Hofleverancier). Op de plek waar nu de trap naar het City Hotel staat zat ooit Oskam Damesmode, ook geen zaak waar iedereen kwam.. Naast Hendriks zat Kraayenbrink lampen. Ook geen prutzaakje. Oostvogel Herenmode was ook een gerenommeerde zaak. Heb ik ooit een pak gekocht, wel duur maar de de bijbehorende stropdas heb ik nog steeds na 45 jaar. Bij het stadhuis zat in het pand waar nu die sneakerwinkel zit Trautman Menko, een zaak voor de upper ten. Als ze daar de deur voor je openhielden moest je al betalen. En wat denk je van Boll & Scharp, later overgenomen door Pander. Van Pander een Haagse zaak zei men dat daar de houtwormen blauw bloed hebben. En niet te vergeten Rekers Meubelen. Woudstra damesmode sluit hier de rij. Ik ben vast niet compleet, maar Enschede had ooit best allure in het winkelcentrum.
Ik herken niet alle winkels die je noemt (denk dat je ouder bent dan ik) maar van de winkels die ik me nog kan herinneren zat volgens mij alleen Hendriks echt in het topsegment - die verkochten bijvoorbeeld Burberry, en dat is nu nergens in Enschede te krijgen. Jan de Lange en Oostvogel waren niet goedkoop, maar zeker ook niet duurder dan bijvoorbeeld de Piet Zoomers en sommige herenzaken aan de Langestraat en Haverstraat die we nu hebben.

Ik kom regelmatig in Münster (dat overigens ook veel armoede kent) en daar hebben ze winkels die daar ver bovenuit steken, in het topsegment, als in kleding vanaf duizend Euro. Vind het eigenlijk niet zo erg dat Enschede dat niet heeft.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Mijn oom ging voor Burberry naar Londen. Pall Mall als ik mij niet vergis.
Wat sas as dós was kaans.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Hendrik schreef: do mei 04, 2017 12:45 pm Mijn oom ging voor Burberry naar Londen. Regent street als ik mij niet vergis.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

https://propertynl.com/Nieuws/6f41f68f- ... n-verhuurd

Bevestiging dat alle 5 units van 'de oude Hema' verhuurd zijn. Aan Douglas, Snipes, G Star Raw, Superdry en Costes. Costes zit nu in het pand van The Sting aan het Van Heek - dan zal The Sting waarschijnlijk die ruimte terugkrijgen. Wel beetje jammer van Douglas en Costes, vind ik eigenlijk, had daar liever nieuwe namen voor gezien.

Nu weten we alleen nog niet op welke plek Claudia Sträter en Expresso komen. 1 van die 2 naar de overkant (waar Douglas nu in zit) vermoed ik.

Nieuwe Douglas gaat morgen al open. Zag dat ze de plafonds verlaagd hebben en de zijkant (de De Klomp kant) helemaal dichtgeplakt hebben. Onbegrijpelijk. Waarom trek je in een pand met veel glas en hoogte als je dat ermee gaat doen?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Claudia Sträter en Expresso dus naar oude Douglas pand.

Aan de achterkant van het nieuwe Zara pand (Langestraat kant) komen drie nieuwe winkels. Wie is nog niet bekend maar het lijkt erop dat ze met verschillende partijen in onderhandeling zijn. Zie dit gemeentebericht:

https://www.enschede.nl/centrum/nieuws/ ... binnenstad

Ander nieuwtje daarin is dat de Costes winkel op plek oude Hema Costes Men wordt - Costes dames blijft dan neem ik aan waar ze nu zitten. Vind het opvallend hoe ontzettend veel nieuwe herenmode zaken er bij zijn gekomen de laatste tijd.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Ongelooflijk inderdaad. Maar alleen maar goed trouwens, want het aanbod was echt heel mager. Ben benieuwd naar die Costes Men, al zou een Massimo Dutti toch wel de meest gewilde en logische toevoeging zijn aan het Enschedese winkelbestand.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

Highlander schreef: wo mei 10, 2017 12:57 pm Claudia Sträter en Expresso dus naar oude Douglas pand.

Aan de achterkant van het nieuwe Zara pand (Langestraat kant) komen drie nieuwe winkels. Wie is nog niet bekend maar het lijkt erop dat ze met verschillende partijen in onderhandeling zijn. Zie dit gemeentebericht:

https://www.enschede.nl/centrum/nieuws/ ... binnenstad

Ander nieuwtje daarin is dat de Costes winkel op plek oude Hema Costes Men wordt - Costes dames blijft dan neem ik aan waar ze nu zitten. Vind het opvallend hoe ontzettend veel nieuwe herenmode zaken er bij zijn gekomen de laatste tijd.
Fout, Costes gaat verhuizen naar het oude hemapand en Costes Men komt hierbij in, de vrijgekomen ruimte onder the Sting wordt vervuld door The Sting zelf.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Vanmorgen liep ik even langs het nieuwe ZARA pand. Er wordt met man en macht gewerkt aan..... het wegwerken van het hoge plafond achter systeemplafonds. Bijna de helft lager! En bij de nieuwe Douglas, van hetzelfde. Best een mooie winkel maar de helft van de volumineuze inhoud weggewerkt achter plafonds. Nee, dan Costes en G Star, gewoon de volle hoogte gebruiken.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef: di mei 30, 2017 2:13 pm Vanmorgen liep ik even langs het nieuwe ZARA pand. Er wordt met man en macht gewerkt aan..... het wegwerken van het hoge plafond achter systeemplafonds. Bijna de helft lager! En bij de nieuwe Douglas, van hetzelfde. Best een mooie winkel maar de helft van de volumineuze inhoud weggewerkt achter plafonds. Nee, dan Costes en G Star, gewoon de volle hoogte gebruiken.
Ben het helemaal met je eens, vooral G Star heeft er een stoer interieur van gemaakt, waarvoor hulde. Laag plafond zal wel goedkoper zijn om te verwarmen, vermoed ik, maar dan nog. Blijf dan gewoon in je oude pand als je daar geen zin in hebt.

Bij Douglas vind ik het ook zo zonde dat ze niks hebben gedaan met de zijkant (de De Klomp kant). Behalve dan dat ze het met lelijk bruin plakplastic hebben afgeplakt. Het zou verboden moeten worden...
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Duitse koffie-keten Coffee Fellows in pand van Picasso aan Kruispunt de Graaff. Heb dat altijd al een ideale horecaplek gevonden, hopelijk krijgen ze ook een mooi terras.

http://www.tubantia.nl/enschede/duitse- ... ~a51d5337/

Ik las vanochtend in de Volkskrant een artikel over de opmars van horeca in binnensteden, dat sluit hier wel bij aan. Vooral middelgrote steden als Hilversum hebben te maken met een horeca-overkill, schijnbaar - dat gaat ten koste van winkels. Hebben wij gelukkig (nog) geen last van.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Eindhoven Utrecht Den Haag Amsterdam Breda, we passen er naadloos tussen kennelijk :-)
Wat sas as dós was kaans.
Plaats reactie