Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Carine Naafs sluit vestiging Oldenzaal en richt zich volledig op vestiging Haverstraat (uit papieren versie Tubantia). Ai... Als zelfs zelfstandige ondernemers vertrekken uit Oldenzaal en Hengelo wordt het pas echt problematisch daar.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Uit vacatures blijkt dat ook de modezaak Expresso een winkel opent in het centrum. Geloof ik ook in het duurdere segment.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Zelf ijsjes versieren bij nieuwe ijssalon in Enschede

Gepubliceerd op: 01/04/2017

Zelf ijsjes versieren bij nieuwe ijssalon in Enschede
Yolibri Frozen Yoghurt is zaterdag geopend in Zavor Coffee Experience aan de Langestraat in Enschede. Het gaat om een zogenoemd shop-in-shop concept en het is de eerste vestiging van de franchise in Nederland.

In de ijssalon kunnen klanten hun ijsje zelf ‘versieren’ met verschillende toppings als vers fruit, snoep en sausjes. Naast ijs, staan er ook shakes, wafels en verschillende soorten muesli op het menu.

Yolibri heeft twee vestigingen in Osnabrück.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/zelf-ijsjes- ... tem?954351
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Douglas verhuist naar de overkant: vestigen zich in het hoekpand van de nieuwbouw (oude Hema). Gaan in Mei open.

Zag het vanmorgen op posters aangeplakt toen ik er langs liep, ze zijn druk bezig met het interieur.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Ook dit komt uit de steigers
Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Dat ziet er erg mooi uit.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Nonna verbindt Enschedeërs en Molukkers met nieuwe horecazaak

Gepubliceerd op: 12/04/2017

Nonna verbindt Enschedeërs en Molukkers met nieuwe horecazaak
Enschedeërs en Molukkers met elkaar verbinden, dat is het doel van Nonna Timorason. Zij opent aanstaande dinsdag Meisje Koffie Geschenk aan de Raadhuisstraat 23 in Enschede. De 54-jarige onderneemster uit Goor is erg trots op haar nieuwe horecazaak. “Dit is mijn meisjesdroom. Het is mijn passie om mensen dankzij eten bij elkaar te brengen.” zie verder: http://www.tvenschedefm.nl/video-nonna- ... tem?955924
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

De Langestraat kant van dat Zara pand is veel mooier dan de voorkant vind ik! De zichtlijn richting stadhuis is prachtig nu. Aan de Langestraat is tussen stadhuis en De Heurne nu bijna alles verhuurd. Het Van Loenshof blijft een moeilijk verhaal. Misschien verandert dat als de nieuwe entree van de Zuidmolen af is. Die Zuidmolen zal altijd een gedrocht blijven wat mij betreft, maar de entree gaat er een stuk beter uit zien (in het koningsblauw), Ad Heijne en Piet Zoomers krijgen een sjieke ingang in ieder geval. Is bijna af.

Dat worden drukke maanden in de binnenstad met al die nieuwe winkelopeningen... Ik struikel hier in de binnenstad al maanden over de aannemersbusjes als ik 's morgens naar mijn werk loop, en het eind is nog lang niet in zicht als je al die verhalen mag geloven van winkels die zich hier nieuw willen vestigen. Liep vanochtend door de Haverstraat en daar zijn ook weer drie nieuwe panden verhuurd - dat kleine pandje naast de Delifrance, pand ertegenover (naast Bakker Bart) en het mooie pand naast de Italiaan.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Mooi filmpje met mooie mooie beelden van de binnenstad.

https://www.youtube.com/watch?v=ZeLgUEq0lvw
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Kwam door de Zuiderhagen vanochtend - aan de Marktstraat kant hebben ze die lelijke appartementen verbouwd. Excuus voor de slechte foto's, heb geen beste camera op mobiel.. Hopelijk kun je wel zien dat het er een stuk beter uit ziet nu.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcBrugge
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: do feb 11, 2016 9:36 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door MarcBrugge »

Dat hebben ze zeer netjes gedaan!
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Pico kinderkleding stopt maar wordt overgenomen door snel groeiende Nederlandse keten Amazingkids:

http://www.bengels.nl/Nieuws/Nieuwe_win ... 0420080000

Pico damesmode was al overgenomen en zit nu in een hele mooie zaak aan De Heurne (waar eerst Intersport zat). Daar verkopen ze topmerken trouwens, had ze wel een prominenter plekje in de binnenstad gegund.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Ik was vanmorgen even op het Van Heekplein. Volgens mij zijn de spaanse interieurbouwers voor de ZARA gearriveerd. Ze waren bezig de inkijk aan het dichtplakken maar kon nog wel even een glimpje van ze zien.
Wat sas as dós was kaans.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Hendrik schreef: do apr 20, 2017 5:29 pm Ik was vanmorgen even op het Van Heekplein. Volgens mij zijn de spaanse interieurbouwers voor de ZARA gearriveerd. Ze waren bezig de inkijk aan het dichtplakken maar kon nog wel even een glimpje van ze zien.
Goed nieuws! Wellicht dat ie in mei dan nog open gaat.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Dat wordt nog een hele klus voor zo'n enorme oppervlakte
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Tubantia vandaag over bestemmingsplan binnenstad. Goed nieuws wat betreft dat stukje grond naast 't Bölke.


ENSCHEDE - Het nog onbebouwde stuk grond op de hoek van de Korte Hengelosestraat en de Molenstraat mag worden gebruikt voor de bouw van een zeven verdiepingen hoog appartementencomplex. Althans, dat wil de gemeente in het nieuwe bestemmingsplan voor de binnenstad mogelijk maken.

Newsroom Enschede 25-04-17, 10:27

De mogelijkheid om het stuk grond direct aan de spoorlijn, naast 't Bölke, te bebouwen was er al veel langer. De locatie maakt deel uit van het project Spoorzone, waarbij de omgeving van de spoorlijn Enschede-Gronau wordt opgewaardeerd. In de betere economische tijden hield de gemeente rekening met de komst van een kantoorflat van 21 meter hoog. Dat zijn zeven verdiepingen. Maar de vraag naar kantoorruimte is drastisch afgenomen en ook in Enschede moet eerder worden gedacht aan het schrappen van kantoorruimte dan aan toevoeging.


Omdat het verloren hoekje naast de spoorwegovergang, dat nu wordt gebruikt als een veredelde fietsstalplaats, de bestemming kantoren heeft gekregen, moet er voor woningbouw een wijziging worden doorgevoerd. In het nieuwe bestemmingsplan voor de binnenstad houdt de gemeente de optie open voor woningbouw. De voorkeur van de gemeente gaat nu uit naar een appartementencomplex van zeven verdiepingen hoog, met commerciële ruimte op de begane grond.


Thema-shoppen


De mogelijkheid van woningbouw op de hoek Korte Hengelosestraat/ Molenstraat is een van de belangrijkste wijzigingen in het nieuwe bestemmingsplan. Een andere grote verandering is de intrede van de centrumfunctie.


De gemeente wil de binnenstad van Enschede aantrekkelijker maken door verschillende gebieden aan te wijzen voor specifieke ontwikkelingen: thema-shoppen. De Oude Markt en omgeving is vooral bedoeld voor horeca en cultuur. Het Van Heekplein en aanliggende winkelstraten zijn aangewezen voor 'recreatief winkelen', waar de bekende internationale ketens zich kunnen vestigen. Het tussenliggende gebied (Haverstraatpassage en Van Loenshof) is bedoeld voor speciaalzaken in het thema 'verrassend winkelen'.


Ten slotte is er het winkelthema 'gemengd creatief'. De Zuiderhagen, Walstraat, Korte Hengelosestraat, Korte Haaksbergerstraat en het noordelijke deel van De Heurne moeten broedplaatsen worden voor detailhandel, kantoren, horeca, ambachtelijke bedrijvigheid en een combinatie van dat alles. Dat vraagt om een flexibele bestemming; die wordt mogelijk gemaakt met de centrumfunctie.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef: do apr 20, 2017 5:31 pm Goed nieuws! Wellicht dat ie in mei dan nog open gaat.
Ga ik niet geloven! Waar ze nu in zitten duurde ook twee maanden langer dan gepland.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Ik ben benieuwd naar een mogelijk ontwerp. Deze locatie verdient toch wel echt een blikvanger.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Dat zou wel heel mooi zijn op die hoek een gebouw van 7 verdiepingen en dan misschien aan de overkant ook nog iets van die hoogte.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door rr1991 »

Zeven verdiepingen is meer van hetzelfde en ongeveer gelijk aan het nieuwe appartementencomplex aan de overzijde van het spoor. Met zo'n klein oppervlak is het een ideale plek voor een torentje die tegen de maximale bouwhoogte aanschuurt. Een torentje dat de kroon is op de stedelijkheid rond het station en tevens oriëntatiepunt in de stad. Even hoog als de eendracht, maar met een mooie spits.
Plaats reactie