Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Raad de plek

Over de rijke historie van de stad.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Arie »

Twekkelerveld schreef: wo apr 12, 2017 7:41 pm Wat erg! Ik heb geen idee. :cry: Ik dacht Enschede wel redelijk te kennen.
Het ligt in ieder geval wel binnen de singels.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Veteraan »

Het lijkt me ergens bij Hoog en Droog te zijn. Maar durf er geen gif op in te nemen.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Raad de plek

Bericht door Hendrik »

Veteraan schreef: ma apr 10, 2017 9:50 am Nu wordt het echt tijd dat Hendrik óf raadplaatjes plaatst óf gewoon de anderen ook eens een kans geeft.
Het is prachtig dat je Enschede zo goed kent, Hendrik, en overal komt. Maar vergeet het spelplezier niet. Je verdient er niets mee. Eeuwige roem heb je allang te pakken. Arie doet enorm zijn best. Het kost meer tijd dan je denkt.
Ik heb hier niets te zeggen, maar vrees dat ik verwoord wat anderen denken.
Ja Veteraan, je hebt gelijk. Ik zal me voorlopig van oplossingen onthouden. Heel vaak, niet altijd, weet ik het al voor dat een ander kan reageren. Maar de veronderstelling dat ik overal kom klopt niet. De laatste tijd komt van foto's maken niets terecht. Ik werk ondanks AOW nog parttime als taxichauffeur bij Luttikhuis. Maar dat wordt fysiek te zwaar. Daar stop ik als de zomervakantie begint mee. Dan hoop ik meer tijd vrij te maken om plaatjes te schieten. Ik mag dan soms een fotografisch geheugen voor plekjes en geveltjes hebben. Maar ik moet toch wat bekennen......ik weet niet hoe ik in de nieuwe situatie (nadat het forum is overgezet op een andere server) foto's moet plaatsen. Zo zie je maar weer: veel weten van het één en een digibeet zijn in het ander. Daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken. Ik heb nog wel wat foto's maar plaatsen is een ander verhaal. Dat ging op de oude server makkelijker.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Arie »

Veteraan schreef: wo apr 12, 2017 9:02 pm Het lijkt me ergens bij Hoog en Droog te zijn. Maar durf er geen gif op in te nemen.
Is ook zonder meer slecht voor je gezondheid :) Maar Hoog en Droog is het niet en je moet het toch dichterbij je vroegere buurt zoeken. Maar wat mij betreft kan Hendrik gewoon blijven meedoen.
@Hendrik er is eigenlijk niets veranderd met de nieuwe server. Gewoon onderaan op Bijlagen klikken en dan op Bestanden toevoegen.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Veteraan »

Natuurlijk blijf je mee doen, Hendrik. Hier wordt niemand buiten gesloten. Ik bedoelde het niet rot.
Maar als elke foto binnen zeer korte tijd door jou opgelost is, heeft niemand de kans om zich erop te werpen en rond te kijken. Het spel is voor meerdere mensen aardig aan mee te doen. Toch? Als je even wacht met jouw oplossing - óf deze via een Pb-tje naar Arie stuurt, dan hebben anderen ook de gelegenheid om een oplossing te vinden. We zijn niet allemaal gezegend met een fotografisch geheugen.... had ik maar een super-mini cameraatje in mijn hoofd, dan was ik al blij.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Veteraan »

En de tip dat het in mijn vroegere buurt was, maakte me helemaal verward. Maar ik heb het gevonden: Mina Kruselaan.
Het gekke is dat ik nog heel vertrouwd was met de oude situatie, dus de Nieuwstraat, Sanders, het veilingterrein, etc. In de periode dat ik in Zeist woonde is daar veel veranderd. Zelfs een stuk van de Nieuwstraat heet nu Mina Kruselaan, terwijl dat een nieuwe straat is met prachtige oude huizen. Dat stuk straat had eigenlijk niet een andere naam moeten krijgen.
Bijlagen
Mina Kruselaan.JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Arie »

Veteraan schreef: wo apr 12, 2017 9:43 pm En de tip dat het in mijn vroegere buurt was, maakte me helemaal verward. Maar ik heb het gevonden: Mina Kruselaan.
Het gekke is dat ik nog heel vertrouwd was met de oude situatie, dus de Nieuwstraat, Sanders, het veilingterrein, etc. In de periode dat ik in Zeist woonde is daar veel veranderd. Zelfs een stuk van de Nieuwstraat heet nu Mina Kruselaan, terwijl dat een nieuwe straat is met prachtige oude huizen. Dat stuk straat had eigenlijk niet een andere naam moeten krijgen.
Goed gevonden Veteraan :okay: Het is inderdaad de Mina Krusemanstraat richting De Ereboog. Het is inderdaad wel verwarrend dat die Mina Krusemanstraat daar in verschillende straten te vinden is en dus rondloopt. Hierbij nog een foto van de Mina Krusemanstraat vanaf de Nieuwstraat.
Bijlagen
Mina Krusemanstraat vanaf Nieuwstraat.JPG
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Veteraan »

Kruseman ...Ja, zo heet het goeie mens niet Kruse. Dat was een slordigheid van mij.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Arie »

Waar te vinden?
Bijlagen
raad de plek.JPG
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Veteraan »

W.H. Scholten, aannemer
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Raad de plek

Bericht door Hendrik »

Door plear ik van daal, mijn vriend woont er tegenover. :-)
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Veteraan »

Hendrik schreef: wo apr 19, 2017 9:34 pm Door plear ik van daal, mijn vriend woont er tegenover. :-)
:lol:
Dat is Twents!
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Raad de plek

Bericht door hans »

t,kan verkeren...
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Arie »

Graag de straatnaam vermelden.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Veteraan »

Nee, anderen mogen nog raden.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Raad de plek

Bericht door Hendrik »

Er zit wel een verborgen boodschap in mijn antwoord. Dit is mijn uitsoraak daar moet u het mee doen :-)
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Arie »

Veteraan schreef: wo apr 19, 2017 10:09 pm Nee, anderen mogen nog raden.
Die anderen reageren niet meer. Dus vertel het maar Veteraan of Hendrik, of toch iemand anders?
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Raad de plek

Bericht door Hendrik »

Brinkstraat, schuin tegenover de T splitsing met de DAALweg :-)
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Arie »

Hendrik schreef: vr apr 21, 2017 9:32 am Brinkstraat, schuin tegenover de T splitsing met de DAALweg :-)
Daar is het Hendrik. Helemaal goed :okay: Veteraan moet nog maar uitleggen wat met aannemer Scholten wordt bedoeld.
Bijlagen
Brinkstraat links De Vrieler.JPG
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Raad de plek

Bericht door Veteraan »

In het Adresboek van 1939 stond aannemer Scholten vermeld als bewoner van dit pand.
Plaats reactie