Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Nu de andere helft
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Ik weet tot nu toe nog niet wat ik er van moet vinden.
Vond de tekeningen er beter uitzien dan wat ik hier nu zie. Dan vind ik voorlopig de J&J gevel beter geslaagd.
Maar misschien wordt het nog een stuk beter wanneer alles klaar is
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Vanochtend door de binnenstad gewandeld. De C&A gevel ziet er echt duizend keer beter uit nu (en het is nog niet eens af).

Naast de Sostrene Grene is een nieuwe interieur en cadeau winkel geopend. Aan de Raadhuisstraat komt ook een nieuwe interieurwinkel, naast Gabor (daar is een naar mijn mening verschrikkelijke kledingwinkel vertrokken, dus goed nieuws). Aan de Langestraat opent binnenkort 'Fres' wederom een herenmodezaak in het hogere (en hippe) segment. Dat deel van de Langestraat lijkt een concentratie te krijgen van mannenmode boven het maaiveld. Opvallend hoe mannenmodemerken Enschede ontdekt hebben de laatste tijd.

Daarnaast zijn ze bij de Zuidmolen eindelijk aan de verbouwing begonnen. Ze zijn vooral met de entree bezig, lijkt het. Die wordt hoger en groter.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Gisteren vergeten: voormalig pand MAC Berlijn (hoek Stationsplein/K. Hengelosestraat) staat ook in de steigers, wordt helemaal opgeknapt schijnbaar.

Er komt een totaal nieuw horeca concept in , the Mad Hatter.

Zie hier:

https://www.indeed.nl/cmp/Immensus/jobs ... f4027cac32
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Nikki Plessen naar de Langestraat 5 dus, waar net Bart Smit is vertrokken.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Gaat aan de Kuipersdijk ook snel.
Onderstaande foto is een print screen van Enschede FM Nieuws.

Afbeeldingkuipersdijk2

https://www.youtube.com/watch?v=qDvpeuSwSaw
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Twekkelerveld schreef: ma feb 27, 2017 8:20 pm Gaat aan de Kuipersdijk ook snel.
Bij de sloop van het pand aan de Mooienhof vroeger Kuipersdijk kwamen ook de letters van v.d. Brand zichtbaar, die in dit gebouw vroeger een garage had.
Bijlagen
Mooienhof vroeger Kuipersdijk vm garage v.d. Brand sloop 16-2-2017 .JPG
Mooienhof vroeger Kuipersdijk vm garage v.d. Brand sloop 16-2-2017  (2).JPG
Mooienhof vroeger Kuipersdijk vm garage v.d. Brand sloop 16-2-2017  (3).JPG
Mooienhof vroeger Kuipersdijk vm garage v.d. Brand sloop 16-2-2017  (4).JPG
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

An de Edo Bergsmalaan is nog steeds de onderdoorgang bij de daar staande flat. Bedoeld als achter/zij-ingang voor het voormalige garagebedrijf. Deze doorgang zal waarschijnlijk ook de ingang voor de parkeerplekken voor de bewoners van het nieuwe appartementencomplex worden. Naar mijn inschatting kunnen daar meer dan 14 auto's staan. 14 het aantal appeartementen.
Wat sas as dós was kaans.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Na Nikkie, G-Star en andere winkels zal ook Snipes een nieuwe winkel openen in het centrum van Enschede. Snipes is een van oorsprong Duitse keten van schoenenwinkels gericht op sneakers en aanverwante kleding. Het is nog onduidelijk waar de winkel zal komen, al wordt er al personeel geworven via Facebook en bij een 'recruiting day'.
https://www.facebook.com/Snipes-Ensched ... 1/?fref=ts
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Snipes heeft doorgaans grote panden van 500 m2 plus dus ik vermoed dat ze in 1 van de 3 nieuwe winkelpanden op de oude Hema plek trekken. Daar is overigens gisteren dat tijdelijke hout weggehaald in de ronde hoek - er zit nu glas in. Ziet er nu nog mooier uit.

Aan de overkant daarvan is vorige week La Bamba geopend, een frietzaak maar ze hebben wel heel bijzondere frietzakjes met getekende Enschede skyline :)

In April openen drie nieuwe winkels aan de Langestraat: Nikie, Fres, en State of Art.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

http://kalander.timeboxview.com/

Dat zal geen goedkoop glas zijn. Zo te zien is de bestrating ook weer veranderd.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Ze hebben dat boompje weer teruggezet. Glas ziet er inderdaad duur uit! In de middelste winkelruimte zijn ze al begonnen aan het interieur zag ik van de week.

In die Nikkie winkel zijn ze ook serieus aan het verbouwen. Volgens mij hebben ze de hele binnenkant eruit gesloopt.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Ik heb vanochtend maar even een foto gemaakt van het gedraaide glas op de hoek van de Kalanderstraat, ziet er heel netjes afgewerkt uit!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Ik kwam er vanmiddag ook langs... even snel met mijn telefoon een paar shotjes gemaakt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Dank voor de beelden heren. Wat knap Enschede ongelooflijk hiervan op zeg.
Gebruikersavatar
Dimitri
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 1:11 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Dimitri »

Zeker weten! En mijn gevoel zegt dat wij er nog lang niet zijn. Ik vind het alleen jammer, dat er qua (grote)bouwprojecten vrij weinig informatie te vinden is. Op het forum van bijvoorbeeld Skyscrapercity, is van elke grote stad veel meer te vinden. Is het dan echt zo stil hier, of laat de gemeente weinig los?
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Gerard schreef: do mar 23, 2017 8:35 pm Ik kwam er vanmiddag ook langs... even snel met mijn telefoon een paar shotjes gemaakt!
Afbeelding
Vooral vanaf de Langestraat is goed te zien hoe groot de zara eigenlijk wordt en hoe hoog het plafond is. Ook zijn er net extra vacatures voor de Zara en Zara Home (!) online gegaan bij Inditex. Dit bevestigt dus de komst van Zara Home naar Enschede.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Mooiste van dat nieuwe pand vind ik is dat je het al van veraf ziet (vooral vanaf De Heurne). De Kalanderstraat ziet er opeens veel stedelijker uit.

Nieuwe Zara pand vind ik een beetje tegenvallen (is nog niet af, ik weet het). Beetje fantasieloos. De C&A ziet er wel een miljard keer beter uit nu.

Ben erg benieuwd wat Hudson's Bay met de gevel gaat doen.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Was het niet zo dat de Zara aan de kant van het Van Heeplein kwam en dat de Langestraat kant iets anders wordt? Volgens mij loopt de ruimte binnen ook niet door.

Ik ben ook benieuwd naar Hudson's Bay. De gevel daar kan ook wel beter dan het nu is
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Het zou mij niets verbazen als er dan in dat stuk de Zara Home komt, die vaak wat kleiner zijn, en dan in de oude Zara een Bershka, Pull & Bear of Massimo Dutti, één van de andere merken van Inditex (moederbedrijf van Zara)
Plaats reactie