Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Hendrik schreef:
TA schreef:Bij de zuid ingang van de Van Heek parkeergarage hangt nu een hele grote banner van hoe het pand erachter wat Veldboer(?) heeft aangekocht en gaat verbouwen. Ziet er echt heel erg gaaf uit. Weet niet in welk topic dit hoort, maar dit lijkt mij zeker een project om te volgen. Het gaat dus om dit pand: https://goo.gl/maps/dmdnzWj3uvD2
Dat staat al jaren te verpauperen. Dat was trouwens het allereerste wederopbouwpand na de kaalslag in de jaren 40/50 op het Boulevard gebied. Was ooit garage van de Brandt. Met zij ingang aan de Edo Bergsmalaan.
Dat klopt Hendrik. Mooi te zien op deze foto: garage Van de Brand rechts.
Bijlagen
Kuipersdijk vroeger Mooienhofstraat garage v.d. Brand.jpg
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Rikarchitecten »

Aardig ontwerp. Stukken beter dan het ontwerp wat enkele jaren geleden klaar lag voor deze locatie.
20170117_161931.jpg
ENSCHEDE
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Mooi ontwerp! en wat leuk is; er is rekening gehouden met de architectuur van het postkantoor. Nee niet wat stijl aangaat maar de zijkant heeft 6 cirkels die zichtbaar worden gehouden. Het postkantoor is monumentaal. Dat kun je van die bouwval niet zeggen of het is "monumentaal" omdat het het eerste wederopbouwpand in die omgeving is.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Rikarchitecten »

Het gebrek aan informatie op dit doek is opvallend. Geen ontwikkelaar, geen makelaar niks. Waar moeten geinterresseerden zich hoorbaar maken? En de schop gaat over 2 maand al de grond in. Toch ambitieus.
ENSCHEDE
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Mooi ontwerp! Ook in dat stuk binnensingelgebied wordt flink geïnvesteerd door particuliere projectontwikkelaars. Het voormalige streeklab wordt ook verbouwd tot appartementen, toch?

Ander nieuws: de Blauwe Maan is verhuisd naar een pand iets verderop aan de Korte Hengelosestraat. Mimosa (nu nog aan de Lipperkerkstraat) verhuist naar het voormalige pand van de Blauwe Maan. Mooie locatie voor een bloemenzaak.

Aan de renovatie/verbouwing van het nieuwe Blauwe Maan adres is bijna een jaar gewerkt, ook door een particuliere ontwikkelaar. Heb me via via laten vertellen dat de bovenverdiepingen nog bijna helemaal in originele staat waren, inclusief open haarden, sierlijsten en dergelijke. Hoop dat die het overleefd hebben.. Zitten nu studentenkamers in geloof ik.

Gaat om dit pand:

http://www.fundainbusiness.nl/winkel/ve ... t-8/fotos/
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Highlander schreef:Mooi ontwerp! Ook in dat stuk binnensingelgebied wordt flink geïnvesteerd door particuliere projectontwikkelaars. Het voormalige streeklab wordt ook verbouwd tot appartementen, toch?/
Nog niet zoveel bekend over LAB Smartlofts, zie: http://www.smartlofts.nl/project/lab-smartlofts/
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Rikarchitecten schreef:Het gebrek aan informatie op dit doek is opvallend. Geen ontwikkelaar, geen makelaar niks. Waar moeten geinterresseerden zich hoorbaar maken? En de schop gaat over 2 maand al de grond in. Toch ambitieus.
Volgens mij staat de rest van de informatie wel op het doek, maar staat dat bouwhek met dat zwarte landbouwplastic ervoor.

Maar echt een mooi gebouw voor die locatie.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

De oude V&D, voormalig werkplein is grotendeels verhuurd. Intersport met 1100 vierkante meter. Weer een gat opgevuld.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:De oude V&D, voormalig werkplein is grotendeels verhuurd. Intersport met 1100 vierkante meter. Weer een gat opgevuld.
Las het ook net. Ze willen volgende maand al open - dat betekent denk ik (hoop ik) dat ze niet al teveel gaan verbouwen.

Heeft dat pand monumentale status, vraag ik me af?
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Highlander schreef:
Hendrik schreef:De oude V&D, voormalig werkplein is grotendeels verhuurd. Intersport met 1100 vierkante meter. Weer een gat opgevuld.
Las het ook net. Ze willen volgende maand al open - dat betekent denk ik (hoop ik) dat ze niet al teveel gaan verbouwen.

Heeft dat pand monumentale status, vraag ik me af?
Is volgens mij zelfs een rijksmonument.
Wat sas as dós was kaans.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Spruwel »

Voor het werkplein erin trok is er al veel verbouwd, ik vraag me af in welke mate het interieur nog origineel is. De monumentale status zal wel de buitenkant en straatbeeld dat daardoor ontstaat betreffen.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

De buienkant is erg goed in de (vrijwel) orginele staat van 1939 teruggebracht. Het trappenhuis is ook redelijk goed bewaard gebleven. Maar de oude nostalgische lift is vervangen. Er is een atrium dat oorspronkelijk is maar de glas in lood dakkoepel is er niet meer. De verdiepingen op de 1e en 2e etage zijn ook niet open in het atrium maar dichtgemaakt met glas. Er zijn kantoren.
Wat sas as dós was kaans.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

De steigers zijn weg. C&A valt in het niet bij deze kolos.
Bijlagen
IMG-20170120-WA0000.jpg
Wat sas as dós was kaans.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Het merk Nikkie Plessen opent een brandstore in Enschede, blijkt uit vacatures. Aangezien dit een winkel is in het hoge segment, lijkt me dit een prima ontwikkeling. Heeft ook alleen eigen winkels in steden als Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Den Bosch.

Toch wel tekenend dat dit soort opkomende merken eigen winkels openen, ook al het merk New Zealand Auckland in de Haverstraatpassage. Dan zouden er nog meer moeten volgen lijkt me, deze winkels zullen heus niet random winkels openen.

Website: www.nikkie.com
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

enschede053 schreef: vr feb 03, 2017 12:07 pm Het merk Nikkie Plessen opent een brandstore in Enschede, blijkt uit vacatures. Aangezien dit een winkel is in het hoge segment, lijkt me dit een prima ontwikkeling. Heeft ook alleen eigen winkels in steden als Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Den Bosch.

Toch wel tekenend dat dit soort opkomende merken eigen winkels openen, ook al het merk New Zealand Auckland in de Haverstraatpassage. Dan zouden er nog meer moeten volgen lijkt me, deze winkels zullen heus niet random winkels openen.

Website: www.nikkie.com
Mooi dat Enschede ook een brandstore krijgt. De eerste naar mijn weten. En dit merk is flink populair onder vrouwen tussen de 18-30 jaar.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef: vr feb 03, 2017 12:07 pm Het merk Nikkie Plessen opent een brandstore in Enschede, blijkt uit vacatures. Aangezien dit een winkel is in het hoge segment, lijkt me dit een prima ontwikkeling. Heeft ook alleen eigen winkels in steden als Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Den Bosch.

Toch wel tekenend dat dit soort opkomende merken eigen winkels openen, ook al het merk New Zealand Auckland in de Haverstraatpassage. Dan zouden er nog meer moeten volgen lijkt me, deze winkels zullen heus niet random winkels openen.

Website: www.nikkie.com
Mooi nieuws - waar precies in Enschede willen ze dus nog niet bekend maken? Klanderij gok ik.

Aan de Langestraat opent binnenkort ook een nieuwe brandstore (waar eerst Biblos in zat). Merk kan ik nu even niet op komen maar het is een herenmode merk, uit het hogere segment.

Op het Bart Smit pand staat inmiddels alweer een verhuurd bord, zag ik gisteren.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

In Byblos komt State of Art
Wat sas as dós was kaans.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

G-star RAW opent in mei een winkel in Enschede! Zal mij niks verbazen als dit in de Kalanderstraat komt, of wellicht aan de achterkant van de Hofpassage.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

G-Star komt inderdaad aan de kalanderstraat volgens het adres op hun Facebook pagina; https://www.facebook.com/G-Star-Store-E ... 0/?fref=ts
Daarnaast is vanochtend de Intersport in de oude oude V&D aan kruispunt de Graaf geopend door wethouder Eelco Eerenberg en oud-schaatser Jan Bols. Ze waren gisteravond na 24:00 zelfs nog bezig in de winkel om alles op tijd af te krijgen.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Plaats reactie