Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Las in de Tubantia dat Die Grenze tijdelijk de benedenverdieping (3800 m2) van de V&D huurt totdat Hudson's Bay begint aan de verbouwing. Goeie ontwikkeling lijkt me. Staat het pand in ieder geval in de drukke maanden niet leeg.
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bjorn Keizers »

De Fotoprintshop aan De Heurne is per vandaag gesloten. Het ging klaarblijkelijk snel; zondag aankondiging, gisteren sleutels ingeleverd van de zaak volgens Twitter. Vanmiddag waren de ramen al afgeplakt.

Fotoprintshop maakte onder meer pasfoto's, verzorgde drukwerk, fotobewerking en in zeer beperkte mate ontwikkeling van analoge fotorollen. Hiermee verdwijnt dus ook de laatste, 'echte' fotowinkel uit het centrum.

Volgens eigenaren Hans en Liesbeth via Facebook was het een zakelijk besluit. Helaas werd de zaak 'niet wat ze er van verwacht hadden'.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... _tn__=%2As

Persoonlijk kwam ik er alleen voor de pasfoto's die gunstig geprijsd waren. Hoewel ik ook nog analoog schiet, ontwikkelden zij geen diafilm of zwart-wit wat mijn favorieten zijn. Verder was er ook geen verkoop van apparatuur of dergelijke. Tsja, dan is de spoeling dun in het digitale tijdperk.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door hans »

dat zuigt , daar laat ik al meer dan 25 jaar mijn kerstkaarten maken.
eerst bij mac , later bij hans.....
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Bjorn Keizers schreef:De Fotoprintshop aan De Heurne is per vandaag gesloten. Het ging klaarblijkelijk snel; zondag aankondiging, gisteren sleutels ingeleverd van de zaak volgens Twitter. Vanmiddag waren de ramen al afgeplakt.

Fotoprintshop maakte onder meer pasfoto's, verzorgde drukwerk, fotobewerking en in zeer beperkte mate ontwikkeling van analoge fotorollen. Hiermee verdwijnt dus ook de laatste, 'echte' fotowinkel uit het centrum.

Volgens eigenaren Hans en Liesbeth via Facebook was het een zakelijk besluit. Helaas werd de zaak 'niet wat ze er van verwacht hadden'.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... _tn__=%2As

Persoonlijk kwam ik er alleen voor de pasfoto's die gunstig geprijsd waren. Hoewel ik ook nog analoog schiet, ontwikkelden zij geen diafilm of zwart-wit wat mijn favorieten zijn. Verder was er ook geen verkoop van apparatuur of dergelijke. Tsja, dan is de spoeling dun in het digitale tijdperk.
Jammer voor zo'n zelfstandige zaak maar inderdaad, je moet wel iets heel speciaals bieden wil je als fotozaak overleven in deze tijd. Volgens mij gaan de meeste fotografie fans in Twente naar Konijnenberg in Den Ham.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Ander nieuws: Sostrene Grene opent op 25 November aan het Van Heekplein - kwam er net langs. Zijn nog druk aan het verbouwen.

En dit over het gerestaureerde glas in lood van het Menistenkerkje (inclusief video):

http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.6598823

Er is blijkbaar serieuze belangstelling van potentiële huurders voor het kerkje. Mag toch hopen dat het niet weer zo'n ordinaire skihut wordt maar iets met een beetje klasse. Was er niet eerst sprake van een stadsbrouwerij met proeflokaal, of zoiets?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Ik kwam vanochtend door de Langestraat (het deel naast de Zara nieuwbouw) en daar staat op drie van de vier leegstaande panden nu een verhuurd bord. Ben benieuwd wat daar komt - weet dat Downies & Brownies actief op zoek was naar een pand in Enschede, in ieder geval, dus misschien die franchise, maar verder geen idee.

Overigens gaat het met de nieuwbouw van de Zara nu ook hard.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Meen me te herinneren dat in het ene stuk een vestiging komt van de Turkse broodjesketen Simit Sarayi. Ken het uit Amsterdam, en is best een goede aanvulling. Maar aangezien ze het hele blok eerst gaan renoveren, zullen er nog wel 1 of 2 winkels bij komen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Meen me te herinneren dat in het ene stuk een vestiging komt van de Turkse broodjesketen Simit Sarayi. Ken het uit Amsterdam, en is best een goede aanvulling. Maar aangezien ze het hele blok eerst gaan renoveren, zullen er nog wel 1 of 2 winkels bij komen.
Zou wel een goed idee zijn om daar daghoreca te concentreren - winkels hebben het in die hoek traditioneel moeilijk.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Het gaat hard met het bouwen. Over een paart maanden ziet het centrum er heel anders uit. Bij de hofpassage gaat het hard aan beide kanten nu en ik zag dat ze begonnen zijn met de gevel van de C&A.
Ook bij de oude HEMA een groot deel van het glas er in en een begin gemaakt met de gevelbekleding. Gaat mooi worden!
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door rr1991 »

Foto's? ;)
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Gerard schreef:Het gaat hard met het bouwen. Over een paart maanden ziet het centrum er heel anders uit. Bij de hofpassage gaat het hard aan beide kanten nu en ik zag dat ze begonnen zijn met de gevel van de C&A.
Ook bij de oude HEMA een groot deel van het glas er in en een begin gemaakt met de gevelbekleding. Gaat mooi worden!
Die gevelbekleding is mooier dan ik verwacht had!

Ben ook benieuwd wat ze met de Zuidmolen gaan doen. Neem aan dat die verbouwing snel begint aangezien Ad Heijne er binnenkort naartoe verhuist.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

rr1991 schreef:Foto's? ;)
Had je deze link al gezien? Was in het onderwerp Bouwplannen geplaatst. Elke dag een nieuwe foto.

http://kalander.timeboxview.com/
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

rr1991 schreef:Foto's? ;)
Helaas geen tijd gehad om foto's te maken. Misschien als ik er binnenkort nog een keer langs kom
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Tijd voor een update:

Afbeeldinghofpassage

Afbeeldingjackandjones
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Vrijdagavond In het voorbijgaan deze nog gemaakt. Geen mooie foto, maar het laat een beetje zien hoe imposant het gebouw bij de oude hema wordt.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gerard op wo dec 14, 2016 11:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Vanavond in Huis aan Huis: Personeel gevraagd in nieuw te openen State Of Art Shop aan de Langestraat 9. I s oude Byblos locatie.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:Vanavond in Huis aan Huis: Personeel gevraagd in nieuw te openen State Of Art Shop aan de Langestraat 9. I s oude Byblos locatie.
Dat is dus al 1 raadsel opgelost..

Bij de oude Hema zijn ze vandaag begonnen met het plaatsen van die dingen met die gaatjes over de gevel - dat vind ik dan weer minder, beetje jaren zeventig-achtig. Waarom laten ze het niet gewoon zo?

Wederom hier te volgen

http://kalander.timeboxview.com/
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

Dominos pizza zal een vestiging openen aan de Boulevard 1945, naast de Prijsmepper.

Verder nieuw in het centrum;
Saladebar Etn (Havenstraatpassage)
Sostrene Grene (Van heekplein)

Bart Smit gaat sluiten in het centrum, momenteel uitverkoop.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Bij de zuid ingang van de Van Heek parkeergarage hangt nu een hele grote banner van hoe het pand erachter wat Veldboer(?) heeft aangekocht en gaat verbouwen. Ziet er echt heel erg gaaf uit. Weet niet in welk topic dit hoort, maar dit lijkt mij zeker een project om te volgen. Het gaat dus om dit pand: https://goo.gl/maps/dmdnzWj3uvD2
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

TA schreef:Bij de zuid ingang van de Van Heek parkeergarage hangt nu een hele grote banner van hoe het pand erachter wat Veldboer(?) heeft aangekocht en gaat verbouwen. Ziet er echt heel erg gaaf uit. Weet niet in welk topic dit hoort, maar dit lijkt mij zeker een project om te volgen. Het gaat dus om dit pand: https://goo.gl/maps/dmdnzWj3uvD2
Dat staat al jaren te verpauperen. Dat was trouwens het allereerste wederopbouwpand na de kaalslag in de jaren 40/50 op het Boulevard gebied. Was ooit garage van de Brandt. Met zij ingang aan de Edo Bergsmalaan.
Wat sas as dós was kaans.
Plaats reactie