Raad de plek
Re: Raad de plek
groot brunink !
Ik weet het. Foto's in het buitengebied zijn moeilijk te raden en dus m.i. niet zo populair om hierop te reageren. Toch plaats ik hierbij weer een raadfoto van een plek ver buiten het centrum van Enschede, maar wel binnen de gemeentegrenzen. Waar is dit gebouw te vinden?
omgeving vliegveld ?
Blijven plaatsen hoor Arie, want ook het zoeken in het buitengebied is mooi.Arie schreef:Ik weet het. Foto's in het buitengebied zijn moeilijk te raden en dus m.i. niet zo populair om hierop te reageren. Toch plaats ik hierbij weer een raadfoto van een plek ver buiten het centrum van Enschede, maar wel binnen de gemeentegrenzen. Waar is dit gebouw te vinden?
Nou Arie, toevallig een paar weken geleden langs gefietst. Haimersweg Boekelo/Twekkelo.
Wat sas as dós was kaans.
Dat is juist Hendrik Volgens mij was dat de voormalige afluisterpost van Defensie.Hendrik schreef:Nou Arie, toevallig een paar weken geleden langs gefietst. Haimersweg Boekelo/Twekkelo.
Wat zijn dit voor gebouwen geweest?
Het is nu een onderneming van Rob Rolefes is gevestigd op Haimersweg 210 te Enschede en actief in de branche Podiumkunst en -vermaak.Daniela schreef:Wat zijn dit voor gebouwen geweest?
zie: http://www.oozo.nl/bedrijven/enschede/l ... ob-rolefes
Het wordt weer eens tijd voor een raadplaatje. Waar is dit hekwerk te vinden?
haaksbergerstraat ?
Inderdaad, maar waar aan de Haaksbergerstraat?hans schreef:haaksbergerstraat ?
Haaksbergerstraat 501
Dat is juist joepjoris. Het is de poort met toegangsweg naar het Kinderdagverblijf Hebbes aan de Haaksbergerstraat 501 (vroeger een boerderij). Ook het kantoor van Du Gardijn verzekeringen zat daar.joepjoris schreef:Haaksbergerstraat 501
Ik krijg de indruk dat er weer meer bezoekers op dit forum zijn. Misschien dan ook wel weer leuk om weer raadfoto's te gaan plaatsen. Dit keer een plaatje uit de oude doos, waarop gebouwen zijn te zien die er niet meer zijn. Maar oud Enschedeers zullen dit misschien toch wel herkennen. Waar is deze plek?
Volgens mij staat onder de bomen het oude Politieburo aan de Haaksbergerstraat. Daar waar nu ongeveer de rotonde is.
Dat is juist Neckar Het ziet er nu dus zo uit.
De raadfoto is dus van de Haaksbergerstraat Hoek Getfertstraat, pand fam. Scholten(l), drogisterij de Papaver 1926. Het pand van de fam. Scholten werd in 1927 afgebroken voor de verbreding van de Getfertstraat, later werd dit de C.F. Klaarstraat en is dus nu bij de Boulevard 1945 aangetrokken.
Weet je Arie dat ik altijd een vreemd gevoel krijg in mijn maag bij het zien van die oude foto's. Wij weten nog ongeveer waar alles lag en kunnen vergelijken met onze herinneringen. Maar over 20 jaar ???????.