Meubelboulevard
-
- Member
Re: Meubelboulevard
Nieuwbouw Maison Manon Enschede vandaag van start
Emiel Muijderman
ENSCHEDE – Manon en Jan Nijland van Maison Manon ontvingen woensdag de handtekening van de curatoren van de Brabantse vastgoedondernemer Geoffrey Groenewoud. Dat betekent dat de herbouw van de woonwinkel aan de Hengelosestraat doorgaat.
De nieuw te bouwen winkel bestaat straks uit twee verdiepingen, 3.200 vierkante meter winkelruimte en 43 parkeerplaatsen.
Eigen baas
De eigenaren van winkel zijn ontzettend blij dat ze nu helemaal eigen baas zijn. „Wij bebouwen het voorste deel van het terrein. Aprisco gaat zich intensief bemoeien met het achterste deel. We weten nog niet wat daar komt”, aldus Jan Nijland.
Drie jaar geleden verwoestte een brand het pand aan de Hengelosestraat. Door de ondertekening bij de aannemer krijgen de twee de schade van de brand vergoed. Jan en Manon Nijland verwachten hun nieuwe zaak half juli te openen.
Bron: TCT
Emiel Muijderman
ENSCHEDE – Manon en Jan Nijland van Maison Manon ontvingen woensdag de handtekening van de curatoren van de Brabantse vastgoedondernemer Geoffrey Groenewoud. Dat betekent dat de herbouw van de woonwinkel aan de Hengelosestraat doorgaat.
De nieuw te bouwen winkel bestaat straks uit twee verdiepingen, 3.200 vierkante meter winkelruimte en 43 parkeerplaatsen.
Eigen baas
De eigenaren van winkel zijn ontzettend blij dat ze nu helemaal eigen baas zijn. „Wij bebouwen het voorste deel van het terrein. Aprisco gaat zich intensief bemoeien met het achterste deel. We weten nog niet wat daar komt”, aldus Jan Nijland.
Drie jaar geleden verwoestte een brand het pand aan de Hengelosestraat. Door de ondertekening bij de aannemer krijgen de twee de schade van de brand vergoed. Jan en Manon Nijland verwachten hun nieuwe zaak half juli te openen.
Bron: TCT
-
- Member
-
- Member
Mega verbetering! Ja die stenen zien er chique uit.
Inderdaad complimenten! Erg smaakvol gedaan!
Op 14 juli a.s. is de opening van de nieuwe Maison Manon winkel. Filmpje over de nieuwbouw te zien op: https://www.dropbox.com/s/isv5xddu2ruj3 ... 1.mp4?dl=0
Het is echt weer voor een meubelboulevard, óf voor een goeie film.
Gisteren langs het meubelplein aan de Hengelosestraat gefietst en even deze foto's van Maison Manon gemaakt.
is ook veur de kak ...
In elk geval beter dan die duitse prut van hun achterburen....
Wat sas as dós was kaans.
daar zit helaas weinig duits bij....
-
- Member
Ik zou er niet snel heen gaan, maar het pand vind ik heel mooi geworden.
Ik heb het gezien, ziet er goed uit. Zelfde bouwstijl als de rest maar net iets meer allure, grotere ramen, meer met steen gewerkt. In de brand, uit de brand kan dus ook voordelig uitpakken.
dat allure moet zo onderhand wel tegen de stoepranden opklotsen , de gemeent strooit er ook zo kwistig mee als er weer iets op smaak moet worden gebracht voor het stemvee...
Maison Manon moet nieuwe pand deels slopen
Gepubliceerd op: 05/08/2016
Jan en Manon Nijland hebben opnieuw een zware tegenslag te slikken. Zij moeten hun net heropende interieurzaak Maison Manon van de rechter deels weer slopen.
Volgens de rechter hebben de Nijlands een te groot stuk grond bebouwd, waardoor er minder grond - en dus winkelruimte - is overgebleven voor de belangrijkste gegadigde voor het naastgelegen perceel. Dit is de Aldi. Maison Manon brandde in 2012 tot de grond toe af. De nieuwe zaak is pas vorige maand geopend.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/maison-manon ... tem?822454
Gepubliceerd op: 05/08/2016
Jan en Manon Nijland hebben opnieuw een zware tegenslag te slikken. Zij moeten hun net heropende interieurzaak Maison Manon van de rechter deels weer slopen.
Volgens de rechter hebben de Nijlands een te groot stuk grond bebouwd, waardoor er minder grond - en dus winkelruimte - is overgebleven voor de belangrijkste gegadigde voor het naastgelegen perceel. Dit is de Aldi. Maison Manon brandde in 2012 tot de grond toe af. De nieuwe zaak is pas vorige maand geopend.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/maison-manon ... tem?822454
En nu moeten ze weer af gaan breken.... hoe verzin je het om 5 meter extra te bouwen?
Ja, toch wel jammer. Het is een mooie winkel geworden. Ik heb onderstaande foto's nog gemaakt bij de opening op 14-7-2016.Daniela schreef:En nu moeten ze weer af gaan breken.... hoe verzin je het om 5 meter extra te bouwen?
Aan welke kant zou er 5 meter af moeten? Achterkant? Zijkant?
Ziet er netjes uit, maar ook prijzig zo te zien. Ik vind dat stukje buitenkant met witte stenen wel mooi, doet Zuidelijk/Frans aan. Voor de rest vind ik het gebouw aan de buitenkant kil en streng aandoen, ik hou sowieso niet van zwarte/ donkere gebouwen. Beetje een deprimerende donkere blokkendoos, met 1 mooi wit stenen muurtje.