later zat hierin een kapsalon MartinArie schreef:Kuipersdijk 55 lunchroom cafetaria Luca
Enschede op suikerzakjes
Re: Enschede op suikerzakjes
Bij het raam aan de Spelbergsweg heel wat patatjes gehaald, en aan de overkant bij fotograaf van Ulzen mijn eerste pasfoto's laten maken. Overigens, Luca zat eerst aan de Veenstraat nu Heutinkstraat op de plek waar later slagerij Henk Pauwe werd neergezet. Die is ook al weer weg.
Wat sas as dós was kaans.
Spelbergsweg met fotograaf van Ulzen.Hendrik schreef:Bij het raam aan de Spelbergsweg heel wat patatjes gehaald, en aan de overkant bij fotograaf van Ulzen mijn eerste pasfoto's laten maken. Overigens, Luca zat eerst aan de Veenstraat nu Heutinkstraat op de plek waar later slagerij Henk Pauwe werd neergezet. Die is ook al weer weg.
Thole Enschede
Laatste foto liep vroeger een spoorlijn dacht ikArie schreef:Thole Enschede
Klopt, op deze luchtfoto mooi te zien.Daniela schreef:Laatste foto liep vroeger een spoorlijn dacht ikArie schreef:Thole Enschede
suikerzakjes Mediant locatie Helmerzijde Twents Psychiatrisch Ziekenhuis
- Bijlagen
-
- mediant geestelijkegezondszorg.jpg (30.36 KiB) 6062 keer bekeken
-
- Helmerzijde De Bremmele.jpg (24.19 KiB) 6062 keer bekeken
-
- TWENTS PSYCHIATRISCH ZIEKENHUIS.jpg (39.99 KiB) 6062 keer bekeken
-
- Helmerzijde Twents Psychiatrisch Ziekenhuis telefoonkaart.jpg (47.8 KiB) 6062 keer bekeken
-
- Helmerzijde Helmerhoek.jpg (140.73 KiB) 6062 keer bekeken
suikerzakjes Memphis Hotel M.H. Tromplaan 55. foto bron: http://www.enschedeinansichten.nl/colle ... cts_id=550
- Bijlagen
-
- M.H. Tromplaan 55 Memphis-hotel.jpg (44.88 KiB) 6046 keer bekeken
-
- M.H. Tromplaan 55 Memphis-hotel. (3).jpg (39.92 KiB) 6084 keer bekeken
-
- M.H. Tromplaan 55 Memphis-hotel. (4).jpg (30.48 KiB) 6046 keer bekeken
-
- M.H. Tromplaan 55 Memphis-hotel. (5).jpg (37.13 KiB) 6046 keer bekeken
-
- M.H. Tromplaan 55 Hotel Restaurant Memphis.jpg (130.03 KiB) 6046 keer bekeken
suikerzakje Haaksbergerstraat 9 Chinees Ind. Restaurant Azie. In het pand zit nu een Argentijns Steakhouse Poco Muchu aan de Korte Haaksbergerstraat 9.
- Bijlagen
-
- Haaksbergerstraat 9 CHINEES IND. RESTAURANT AZIË.jpg (31.43 KiB) 6024 keer bekeken
-
- Haaksbergerstraat 9 rechts banketbakker G.W. Vonderhorst (nu Korte Haaksbergerstraat).jpg (52.57 KiB) 6024 keer bekeken
-
- Korte Haaksbergerstraat 9 Argentijns restaurant Poco Mucho..jpg (85.91 KiB) 6024 keer bekeken
suikerzakje Haaksbergerstraat 11a v.d. Lande s Cafetaria Lunchroom Restaurant. In het pand Korte Haaksbergerstraat 11 zit nu een pannenkoekenrestaurant, voorheen een pizzarestaurant.
suikerzakjes Hogere Textielschool De Maere
suikerzakjes Grolsch
suikerzakjes Spinnerij Oosterveld
suikerzakjes van Haaksbergerstraat 90 Lunchroom Tempo P. A. Garritsen, waarin ook cafetaria Kelly heeft gezeten. Dit pand zat vroeger op de foto's van de Haaksbergerstraat dus tegenover de Koningstraat en fabriek Scholten en ongeveer op de hoek van de Emaastraat. zie ook: http://cultuurtijdschriften.nl/download ... cid=514997
Arie had die Cafetaria Kelly ook geen boogschutterbaan achterin het pand. Ik kan me daar nog iets van herinneren..
Groet Neckar.
Groet Neckar.
Zou best kunnen Neckar. Ik herinner mij cafetaria Kelly nog dat we wel eens daar naar de TV keken voor voetbaluitzendingen en ik dacht ook daar de eerste maanlanding op TV te hebben gezien.Neckar schreef:Arie had die Cafetaria Kelly ook geen boogschutterbaan achterin het pand. Ik kan me daar nog iets van herinneren..
Groet Neckar.
suikerzakjes Hotel De Graaff
- Bijlagen
-
- Haaksbergerstraat Hotel De Graaff suikerzakje.jpg (27.56 KiB) 5929 keer bekeken
-
- Haaksbergerstraat Hotel De Graaff (2).jpg (33.24 KiB) 5969 keer bekeken
-
- Haaksbergerstraat Hotel De Graaff (3).jpg (38.31 KiB) 5929 keer bekeken
-
- Haaksbergerstraat Hotel de Graaff (4).jpg (33.94 KiB) 5929 keer bekeken
Hendrik ter Kuilestraat 175 Hout en moderne bouwmaterialen Kramer, nu Grando keukens.
Nu Houthandel de Bruin..
Ik weet nog dat houthandel Kramer aan de Hengeloschenstraatweg zat. Ze verkochten kisten van oude textielmachine,s die kon je dan kopen en slopen voor het hout. Ik weet nog dat we in de 50er jaren een duivenhok gingen timmeren van dit hout. We moesten de oude spijkers weer recht slaan op een stuk spoorstaaf in de 50er jaren gebruikten we alles weer.. Mijn geboortehuis heeft de vuurwerkramp overleefd en ik fiets er wel eens langs. Denk dan ook aan de schuur achter het huis, het kleine schuurtje waar de bonen hingen te drogen op de kop aan een spijker. Het duivenhok en het kippenhok allemaal gemaakt met hout van Kramer.. Oh ja als je veel hout kocht mocht je ook kromme spijkers meenemen in de fietstas..
Denk er nog vaak aan ook aan de zwarte, rode en kruisbessen en de uien en rode bieten en natuurlijk alle soorten bonen..
Kon ik maar een weekje terug.. Een ode aan mijn grootouders die vanuit Erica naar Enschede kwamen voor een beter bestaan in de textiel en ons kleinkinderen een prachtige jeugd gaf.. De herinneringen en de foto,s geven mij nog geregeld een heel lekker gevoel.. Neckar..
Ik weet nog dat houthandel Kramer aan de Hengeloschenstraatweg zat. Ze verkochten kisten van oude textielmachine,s die kon je dan kopen en slopen voor het hout. Ik weet nog dat we in de 50er jaren een duivenhok gingen timmeren van dit hout. We moesten de oude spijkers weer recht slaan op een stuk spoorstaaf in de 50er jaren gebruikten we alles weer.. Mijn geboortehuis heeft de vuurwerkramp overleefd en ik fiets er wel eens langs. Denk dan ook aan de schuur achter het huis, het kleine schuurtje waar de bonen hingen te drogen op de kop aan een spijker. Het duivenhok en het kippenhok allemaal gemaakt met hout van Kramer.. Oh ja als je veel hout kocht mocht je ook kromme spijkers meenemen in de fietstas..
Denk er nog vaak aan ook aan de zwarte, rode en kruisbessen en de uien en rode bieten en natuurlijk alle soorten bonen..
Kon ik maar een weekje terug.. Een ode aan mijn grootouders die vanuit Erica naar Enschede kwamen voor een beter bestaan in de textiel en ons kleinkinderen een prachtige jeugd gaf.. De herinneringen en de foto,s geven mij nog geregeld een heel lekker gevoel.. Neckar..
Mooi verhaal.