Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Twekkelerveld

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door Rene »

Schijnbaar is dat de nieuwe trend. De cuturele stroming van stilte en bezinning is voorbij. Maar was je dat nog niet opgevallen dan dat iedere zichzelf respecterend clubje steeds harder gaat roepen en ook moet om mensen binnen de krijgen. De prikkel tot interesse in door het hoge aanbod schijnbaar verhoogd bij mensen?
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door Spruwel »

Volgens mij is het meer biinnenharken van geld dan mensen. Sportclubs zijn steeds actiever op de verhuurmarkt zodat er een wildgroei aan activiteiten op de terreinen ontstaat.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

Het is weer zover.... zucht.

Carnaval.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door hans »

gezellig he ?
vooral voor de voordeur :-)
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

:silent:
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door Rene »

Ja frappant, in de rest van Enschede is carnaval zowat uitgestorven maar zo niet op Twekkelerveld.
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Rooy »

Leuk toch, een feestje. :beer:
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

Hm.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door Rene »

Er zijn zelfs tijden geweest dat ik zelf lid was van een carnavalsvereniging (Velvekeerlkes), en het hele carnavalsseizoen actief was, druk in optochten meeliep etc etc.
Maar ja, ik denk toch dat je vanaf geboorte meegekregen moet hebben om er echt in op te kunnen gaan. Net als voor de meeste Enschedeers trouwens is mijn inschatting. De katholieke dorpen om ons heen en stad Oldenzaal bestaat dit fenomeen al sinds mensenheugenis, de grotere steden doen het wat zuiniger aan. Die kennen dan weer andere culturele feesten zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Twekkelerveld

Bericht door Daniela »

Ik heb ook niks met carnaval, vroeger vond ik het wel leuk als kind op school. Maar het zal idd zo zijn dat je ermee opgegroeid moet zijn, anders heb je er niet veel mee.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door Hendrik »

Veteraan schreef:Hm.
Hm.

Het is toch een Rooms Katholieke folklore. Als rechtgeaard protestant heb je er niets mee :yes:
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

Ik gun iedereen haar of zijn plezier. En ik stoor me heus niet aan "Mien waar is mijn feestneus" of "Er staat een paard in de gang". Maar dat schijnt allemaal allang verdwenen te zijn. Hier was de verlichte optocht....MET 'geluid'. Nee, dat was géén muziek.
Het voelt als een reanimatiemachine. Die geluidssterkte wordt meer en meer opgeschroefd. Dat moet ook wel, want de meesten hebben een gehoorbeschadiging en horen de helft niet meer.
Dát stoort mij dus wel. Dat je verplicht wordt, zélfs IN je eigen huis, mee te 'genieten' van de festiviteiten.
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Twekkelerveld

Bericht door Pitr de Nerd »

Hendrik schreef:
Veteraan schreef:Hm.
Hm.

Het is toch een Rooms Katholieke folklore. Als rechtgeaard protestant heb je er niets mee :yes:
Hendrik, je moet wel met je tijd meegaan, hoor! Het gaat allang niet meer om de vasten en nog één keer de beest uithangen, het gaat alleen nog maar om dat laatste. En daarvoor hoef je niet Katholiek te zijn. :D

En dat is jammer, want anders zou ik zo de Tachtigjarige Oorlog opnieuw beginnen om de Katholieken uit de Noordelijke Nederlanden te slaan. Waren we voor altijd van die herrie af.

Helaas kan dat niet, maar je mag er tenminste nog van dromen :P Ik heb de schurft aan Carnaval, kan er niks mee, maar ben wel met een Oldenzaalse getrouwd. Nog erger: mijn neef AartJan is graaf van de Overdinkelse vereniging. In deze tijd moet ik op mijn tenen door de familie manoeuvreren en op mijn woorden letten.

Maar misschien komen we nog een keer aan de Tweede Tachtigjarige Oorlog toe…

Veteraan, wat moet ik zeggen over geluidssterkte windkracht 12? De huidige generatie discodoven hoort volgens mij alleen nog maar deuren piepen, hoger komen ze niet. Om door die vereelte trommelvliezen heen te komen heb je de Ouverture 1812 nodig, maar wel in de openlucht versie :D

Pieter
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door hans »

met kanonnen !
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door Rene »

Jullie zijn wel een beetje serieuze mensen hoor! Het is goed voor een mens soms de boel even flink te laten waaien, kan alle opgekropte stress eruit. Die roomse papen hadden dat best goed begrepen. Bij een strak regime van hel en verdoemenis moet je soms even de teugels laten vieren, dit voorkomt maatschappelijke opstanden. Daarnaast vind ik de combinatie best mooi, nog een keer flink feest vieren 'tot den lesten stuuver', dan 40 dagen vasten en dan een mooi Paasfeest vol van bezinning, aan het begin van de lente, het begin van het nieuwe groeizeizoen. Nogmaals, die roomsen waren nog niet zo gek, perfecte timing.
Dat veel van die tradities tegenwoordig zijn verneukt door commercie, daar kunnen de oorspronkelijke bedenkers niets aan doen. In hun pure vorm zijn het gewoon magische culturele verschijnselen, iets wat het waard maakt mens te zijn.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Twekkelerveld

Bericht door Daniela »

Rene schreef:Jullie zijn wel een beetje serieuze mensen hoor! Het is goed voor een mens soms de boel even flink te laten waaien, kan alle opgekropte stress eruit. Die roomse papen hadden dat best goed begrepen. Bij een strak regime van hel en verdoemenis moet je soms even de teugels laten vieren, dit voorkomt maatschappelijke opstanden. Daarnaast vind ik de combinatie best mooi, nog een keer flink feest vieren 'tot den lesten stuuver', dan 40 dagen vasten en dan een mooi Paasfeest vol van bezinning, aan het begin van de lente, het begin van het nieuwe groeizeizoen. Nogmaals, die roomsen waren nog niet zo gek, perfecte timing.
Dat veel van die tradities tegenwoordig zijn verneukt door commercie, daar kunnen de oorspronkelijke bedenkers niets aan doen. In hun pure vorm zijn het gewoon magische culturele verschijnselen, iets wat het waard maakt mens te zijn.
Ik ga liever naar een hip festival of concert :D om de boel even te laten waaien :lol:
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door Rene »

Jij laat je boeltje maar waaien waar je wilt meid, mijn zegen heb je.
Afgelopen zomer nog naar Fields of Joy geweest op het Hulsbeek?
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Twekkelerveld

Bericht door Daniela »

Rene schreef:Jij laat je boeltje maar waaien waar je wilt meid, mijn zegen heb je.
Afgelopen zomer nog naar Fields of Joy geweest op het Hulsbeek?

Nee dat niet hoor :D , maar de afgelopen jaren ben ik wel naar andere festivals in binnen en buitenland geweest. Heb nu een gezin, dus voorlopig even geen tijd voor feestjes :lol: :D
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Twekkelerveld »

De voormalige school aan Plein West-Indië wordt druk verbouwd. De gymzaal is al gesloopt en vandaag is alle groen weggehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Twekkelerveld

Bericht door Daniela »

Twekkelerveld schreef:De voormalige school aan Plein West-Indië wordt druk verbouwd. De gymzaal is al gesloopt en vandaag is alle groen weggehaald.
Wat gaan ze met de oude school doen?
Plaats reactie