Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Informatie en vorderingen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Highlander »

Twekkelerveld schreef:Het is zo jammer dat er niet echt hoog gebouwd mag worden, want de Kop Boulevard is daar echt de plek voor. Van het oude ziekenhuis kun je inderdaad mooi appartementen van maken. Er mag van mij dan wel wat nieuws worden gebouwd op/aan het Ariensplein zelf, zodat ik dan niet meer dat lelijke gebouw zie als ik over het Ariensplein en de Rippedastraat rijd. :D
Zou mooi zijn als het geen plein meer was - gewoon een rij vlak aan de straat bijbouwen als voortzetting van die mooie Jugendstil herenhuizen. Dat Alphons Ariens beeld mag van mij wel ergens prominent in het centrum worden neergezet.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Daniela »

@Highlander, ja absurd hoeveel mensen er op woningen reageren, op een doorsnee (wel vrij nieuw) rijtjeshuis al gauw tegen de 400 mensen aan (uit eigen ervaring, maar wel meteen eerste geworden)
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Twekkelerveld »

Highlander schreef:
Twekkelerveld schreef:Het is zo jammer dat er niet echt hoog gebouwd mag worden, want de Kop Boulevard is daar echt de plek voor. Van het oude ziekenhuis kun je inderdaad mooi appartementen van maken. Er mag van mij dan wel wat nieuws worden gebouwd op/aan het Ariensplein zelf, zodat ik dan niet meer dat lelijke gebouw zie als ik over het Ariensplein en de Rippedastraat rijd. :D
Zou mooi zijn als het geen plein meer was - gewoon een rij vlak aan de straat bijbouwen als voortzetting van die mooie Jugendstil herenhuizen. Dat Alphons Ariens beeld mag van mij wel ergens prominent in het centrum worden neergezet.
Precies, met jou kan ik praten. :) Hoe gaan we zorgen dat het uitgevoerd gaat worden?
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Rooy »

Inderdaad, het hoeft van mij eigenlijk ook helemaal geen plein te worden. Het gebied is een mooi stukje in de stad. Er staan grote, kleine, moderne en oude gebouwen in de nabije omgeving. Je kan er alle kanten mee op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Daniela »

Ach een met veel groen stadsparkje op die plek zeg ik ook geen nee tegen, gaan vast heel veel (Saxion/ De Mare) studenten gebruik van maken 8)
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Highlander »

Twekkelerveld schreef: Precies, met jou kan ik praten. :) Hoe gaan we zorgen dat het uitgevoerd gaat worden?
Grond is van de gemeente neem ik aan? Die staan er vast wel open voor. Moeten we alleen nog een projectontwikkelaar vinden die er een miljoen of twintig in wil steken :)
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Highlander »

Daniela schreef:Ach een met veel groen stadsparkje op die plek zeg ik ook geen nee tegen, gaan vast heel veel (Saxion/ De Mare) studenten gebruik van maken 8)
Ja, maar Volkspark is daar ook om de hoek..
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Daniela »

Ja dat is waar, :D of een mooie binnenplaats met daar omheen mooie gebouwen( in stijl van die rij herenhuizen die er al staan)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Arie »

Daniela schreef:Ja dat is waar, :D of een mooie binnenplaats met daar omheen mooie gebouwen( in stijl van die rij herenhuizen die er al staan)
Ja er moet wel zicht blijven op de de villa Sonnevanck (vroeger burgemeestershuis)
Bijlagen
Ariensplein Huize Sonnevanck.jpg
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Hendrik »

Als die nietszeggende gevel van de Het MST nu eens plaats maakt voor een herbouw van het oude Stadsmaten, nog vroeger het St. Jozefziekenhuis. Het achterliggende gebouw is in beginsel nog aanwezig.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Veteraan »

Arie schreef:
Daniela schreef:Ja dat is waar, :D of een mooie binnenplaats met daar omheen mooie gebouwen( in stijl van die rij herenhuizen die er al staan)
Ja er moet wel zicht blijven op de de villa Sonnevanck (vroeger burgemeestershuis)
Waar vroeger Sinterklaas, na de spannende intocht, op het balkon stond naast de burgemeester. Wij zongen daar een massa liedjes terwijl de Pieten (toen nog zwart, mét rode lippen én gouden oorringen) halsbrekende toeren uithaalden.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Daniela »

Hendrik schreef:Als die nietszeggende gevel van de Het MST nu eens plaats maakt voor een herbouw van het oude Stadsmaten, nog vroeger het St. Jozefziekenhuis. Het achterliggende gebouw is in beginsel nog aanwezig.
Daar ben ik het mee eens :okay:
Bijlagen
ziekenhuis.jpg
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Hendrik »

Ziet er toch verpletterend uit :-)
Wat sas as dós was kaans.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Spruwel »

Ik vraag me af hoeveel van de originele gevel nog aanwezig is. Na alle verherontbouwingen verwacht ik daar niet zo heel veel mee van. Opnieuw in de stijl optrekken zou wel mooi zijn.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Arie »

Ariënsplein het vroegere ST. Josefziekenhuis luchtfoto
Bijlagen
Ariënsplein het vroegere ST. Josefziekenhuis luchtfoto.jpg
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Veteraan »

Prachtige foto! Zo chique. En ook nog bomen op de Ripperdastraat.
Het ziekenhuis Ziekenzorg de De Ruyterlaan is ook voor een flink deel opgenomen in Saxion. Is daar ook zo'n luchtfoto van?

Welke fabriek stond daar tussen de Waldeckstraat en Piermontstraat?
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Hendrik »

Spruwel schreef:Ik vraag me af hoeveel van de originele gevel nog aanwezig is. Na alle verherontbouwingen verwacht ik daar niet zo heel veel mee van. Opnieuw in de stijl optrekken zou wel mooi zijn.
De orginele gevel is weg, ga daar maar vanuit. Maar het skelet van de oudbouw is er nog. Ik wilde eerst schrijven het skelet van de oude St. Jozef :D :lol:
Maar het zal wel een illusie blijven :(
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Arie »

Veteraan schreef:Prachtige foto! Zo chique. En ook nog bomen op de Ripperdastraat.
Het ziekenhuis Ziekenzorg de De Ruyterlaan is ook voor een flink deel opgenomen in Saxion. Is daar ook zo'n luchtfoto van?

Welke fabriek stond daar tussen de Waldeckstraat en Piermontstraat?
De luchtfoto's van Ziekenzorg en Saxion.
Bijlagen
M.H. Tromplaan 28 Saxion Hogeschool vanuit GoogleEarth_Image.jpg
de Ruyterlaan Ziekenzorg nu Saxion (2).jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Arie »

Veteraan schreef: Welke fabriek stond daar tussen de Waldeckstraat en Piermontstraat?
Misschien de destillerderij van de Firma Wezo (dranken)?
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion

Bericht door Daniela »

Zonde dat die oude herenhuizen aan het spoor moesten wijken voor dat Saxion :down:
Plaats reactie