Zou mooi zijn als het geen plein meer was - gewoon een rij vlak aan de straat bijbouwen als voortzetting van die mooie Jugendstil herenhuizen. Dat Alphons Ariens beeld mag van mij wel ergens prominent in het centrum worden neergezet.Twekkelerveld schreef:Het is zo jammer dat er niet echt hoog gebouwd mag worden, want de Kop Boulevard is daar echt de plek voor. Van het oude ziekenhuis kun je inderdaad mooi appartementen van maken. Er mag van mij dan wel wat nieuws worden gebouwd op/aan het Ariensplein zelf, zodat ik dan niet meer dat lelijke gebouw zie als ik over het Ariensplein en de Rippedastraat rijd.
Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion
-
- Member
Re: Binnensingelgebied > Uitbreiding Saxion
@Highlander, ja absurd hoeveel mensen er op woningen reageren, op een doorsnee (wel vrij nieuw) rijtjeshuis al gauw tegen de 400 mensen aan (uit eigen ervaring, maar wel meteen eerste geworden)
-
- Member
Precies, met jou kan ik praten.Highlander schreef:Zou mooi zijn als het geen plein meer was - gewoon een rij vlak aan de straat bijbouwen als voortzetting van die mooie Jugendstil herenhuizen. Dat Alphons Ariens beeld mag van mij wel ergens prominent in het centrum worden neergezet.Twekkelerveld schreef:Het is zo jammer dat er niet echt hoog gebouwd mag worden, want de Kop Boulevard is daar echt de plek voor. Van het oude ziekenhuis kun je inderdaad mooi appartementen van maken. Er mag van mij dan wel wat nieuws worden gebouwd op/aan het Ariensplein zelf, zodat ik dan niet meer dat lelijke gebouw zie als ik over het Ariensplein en de Rippedastraat rijd.

Inderdaad, het hoeft van mij eigenlijk ook helemaal geen plein te worden. Het gebied is een mooi stukje in de stad. Er staan grote, kleine, moderne en oude gebouwen in de nabije omgeving. Je kan er alle kanten mee op.

Ach een met veel groen stadsparkje op die plek zeg ik ook geen nee tegen, gaan vast heel veel (Saxion/ De Mare) studenten gebruik van maken 

-
- Member
Grond is van de gemeente neem ik aan? Die staan er vast wel open voor. Moeten we alleen nog een projectontwikkelaar vinden die er een miljoen of twintig in wil stekenTwekkelerveld schreef: Precies, met jou kan ik praten.Hoe gaan we zorgen dat het uitgevoerd gaat worden?

-
- Member
Ja, maar Volkspark is daar ook om de hoek..Daniela schreef:Ach een met veel groen stadsparkje op die plek zeg ik ook geen nee tegen, gaan vast heel veel (Saxion/ De Mare) studenten gebruik van maken
Ja dat is waar,
of een mooie binnenplaats met daar omheen mooie gebouwen( in stijl van die rij herenhuizen die er al staan)

Ja er moet wel zicht blijven op de de villa Sonnevanck (vroeger burgemeestershuis)Daniela schreef:Ja dat is waar,of een mooie binnenplaats met daar omheen mooie gebouwen( in stijl van die rij herenhuizen die er al staan)
Als die nietszeggende gevel van de Het MST nu eens plaats maakt voor een herbouw van het oude Stadsmaten, nog vroeger het St. Jozefziekenhuis. Het achterliggende gebouw is in beginsel nog aanwezig.
Wat sas as dós was kaans.
Waar vroeger Sinterklaas, na de spannende intocht, op het balkon stond naast de burgemeester. Wij zongen daar een massa liedjes terwijl de Pieten (toen nog zwart, mét rode lippen én gouden oorringen) halsbrekende toeren uithaalden.Arie schreef:Ja er moet wel zicht blijven op de de villa Sonnevanck (vroeger burgemeestershuis)Daniela schreef:Ja dat is waar,of een mooie binnenplaats met daar omheen mooie gebouwen( in stijl van die rij herenhuizen die er al staan)
Daar ben ik het mee eensHendrik schreef:Als die nietszeggende gevel van de Het MST nu eens plaats maakt voor een herbouw van het oude Stadsmaten, nog vroeger het St. Jozefziekenhuis. Het achterliggende gebouw is in beginsel nog aanwezig.

Ziet er toch verpletterend uit 

Ik vraag me af hoeveel van de originele gevel nog aanwezig is. Na alle verherontbouwingen verwacht ik daar niet zo heel veel mee van. Opnieuw in de stijl optrekken zou wel mooi zijn.
Ariënsplein het vroegere ST. Josefziekenhuis luchtfoto
Prachtige foto! Zo chique. En ook nog bomen op de Ripperdastraat.
Het ziekenhuis Ziekenzorg de De Ruyterlaan is ook voor een flink deel opgenomen in Saxion. Is daar ook zo'n luchtfoto van?
Welke fabriek stond daar tussen de Waldeckstraat en Piermontstraat?
Het ziekenhuis Ziekenzorg de De Ruyterlaan is ook voor een flink deel opgenomen in Saxion. Is daar ook zo'n luchtfoto van?
De orginele gevel is weg, ga daar maar vanuit. Maar het skelet van de oudbouw is er nog. Ik wilde eerst schrijven het skelet van de oude St. JozefSpruwel schreef:Ik vraag me af hoeveel van de originele gevel nog aanwezig is. Na alle verherontbouwingen verwacht ik daar niet zo heel veel mee van. Opnieuw in de stijl optrekken zou wel mooi zijn.

Maar het zal wel een illusie blijven

De luchtfoto's van Ziekenzorg en Saxion.Veteraan schreef:Prachtige foto! Zo chique. En ook nog bomen op de Ripperdastraat.
Misschien de destillerderij van de Firma Wezo (dranken)?Veteraan schreef: Welke fabriek stond daar tussen de Waldeckstraat en Piermontstraat?
Zonde dat die oude herenhuizen aan het spoor moesten wijken voor dat Saxion