Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrum: H.J. van Heekplein

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Rene »

Rikarchitecten, ik denk dat je je enigszins vergist nu, Lumiere gaat zeker wel over bouwplannen op het van Heekplein. In dit geval was Lumiere onderdeel van de Hofpassage toen deze net gebouwd was in 1977/78. Zoals je weet zijn daar op dit moment verbouwplannen gaande. In dit kader vond ik het dus wel aardig om de geschiedenis van dit gebouw weer enigszins naar voren te halen. Je opmerking richting Arie betreffende Facebookpagina vind ik dan ook niet terecht. Daarnaast vind ik zijn foto's een waardevolle bijdrage.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Rikarchitecten »

Het forum is niet meer zo actief als dat het ooit was inderdaad, inherent aan het -helaas- uitblijven van bouwactiviteiten. Vooropgesteld vind ik de foto's die je plaatst zeer interessant maar ontbreekt een beetje aan relevantie naar mijn mening. Bovendien ben ik geen moderator dus voel je niet genoodzaakt om te stoppen vanwege mijn opmerking.
ENSCHEDE
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door hans »

Arie schreef:
Rikarchitecten schreef:Hele leuke foto's Arie. Maar wat heeft dit nog met bouwplannen te maken? Ik begrijp dat er weinig bouwdynamiek gaande is de laatste jaren maar het begint zo wel erg op een Facebookpagina te lijken om oude tijden te doen herleven.
Sorry Rikarchitecten, het heeft inderdaad niets met bouwplannen te maken. Het was een reactie op het bericht van Rene. In de voorgaande pagina's van deze topic staan wel meerdere berichten die niets met de bouwplannen te maken hebben. Ik vind het jammer om telkens een nieuw topic te maken. Zo blijven de berichten over het Van Heekplein in dit geval mooi bij elkaar. Maar als je er aan stoort zal ik mijn berichtgeving hierover verder staken. Ik vind het wel jammer dat al zo weinig wordt gereageerd op dit forum, dus probeer ik het wat op gang te houden door andere onderwerpen te plaatsen die in het nieuws zijn. Maar als je dit als een facebookpagina ziet stop ik er mee.

arie , als je ermee stopt , sterft het forum.....
aajt vedan !
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Twekkelerveld »

Niet stoppen Arie! Ik ben heel erg blij met jouw foto's en teksten. En het maakt mij niet uit waar je het plaatst.
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Rooy »

Ik plaats niet vaak een berichtje maar kan altijd erg genieten van de oude en nieuwe foto's van Arie. Als er alleen maar bouwnieuws geplaatst mag worden worden de topics weel heel erg oud vrees ik.
Go Arie :cheer:
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Rene »

Zo zie je maar, kom niet aan onze Arie. :)
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Veteraan »

Daar sluit ik me bij aan. Ik weet niet wie nóg trouwer is dan Arie!
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Daniela »

Ja ik ben het eens dat Arie :cheer: moet blijven plaatsen, onze ´koning´ van het Enschede Forum, zonder hem wordt het een dooie bedoeling
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Rikarchitecten »

Het was slechts een kanttekening geen aanval jongens :cheer:
ENSCHEDE
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door enschede053 »

Crocs-winkel op Van Heekplein plotseling gesloten

ENSCHEDE - De Crocs-winkel aan het Van Heekplein is plotseling gesloten. De winkel is gestopt, zo staat op een papiertje op de deur te lezen. De winkel in kleurrijke schoenen met gaten erin ging in de zomer van 2008 van start in een winkelpand bij de toenmalige Bijenkorf, waar nu de Primark in zit.


Volgens een manager van Crocs was er nog een huurcontract voor anderhalf jaar, maar kon het bedrijf daar zonder extra kosten vanaf omdat een andere partij de winkelruimte graag wil huren. Welke partij dat is, is niet duidelijk. Volgens Crocs liep het aantal bezoekers aan de winkel de laatste tijd terug, ook omdat er in de Factory Outlet in Ochtrup een Crocs-winkel zit waar de schoenen met hoge korting verkocht worden.



http://www.tubantia.nl/regio/enschede/c ... -1.5382124

Benieuwd welke winkel dan de panden van Crocs, Men at Work en D-Reizen overneemt. Lijkt me toch niet dat het de Primark is, aangezien er haast bij gebaat is.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Hendrik »

Man at Work is 50 meter opgeschoven evenals D reizen. Nu Crocks weg. Nog 2 winkels te gaan en Primark kan zijn oorsrponkeijke plan van "het hele pand" uitvoeren.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Arie »

Rikarchitecten schreef:Het was slechts een kanttekening geen aanval jongens :cheer:
Het is okay Rikarchitecten en iedereen bedankt voor de leuke reacties t.g.v. mij om er mee door te gaan. Helaas zijn er momenteel geen grootschalige bouwplannen. In het verleden was dat wel iets anders, vooral de bouw van de Alpha toren (in dit forum vaak HTS toren genoemd) was een mooi project. Ook de bouw van de ondergrondse parkeergarage onder het van Heekplein was een hele klus en leuk om te volgen. Misschien kan ik het voor Rikarchitecten het nog goed maken met het plaatsen van een foto uit de (niet zo'n) oude doos van de bouw van de parkeergarage.
Bijlagen
H.J. van Heekplein feb. 2001 Bouw parkeergarage  -kelder.jpg
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Rikarchitecten »

Ha! Dat waren nog eens tijden. Weergaloze bouwput was dat. Of Enschede in mijn leven nog een vergelijkbare activiteit zal meemaken is maar de vraag.
ENSCHEDE
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Bjorn Keizers »

Tsja, we kunnen altijd nog iets een spreekwoordelijk 'zetje' geven om wat nieuw bouwwerk te genereren. Ik nomineer het hele blok van de Zuidmolen als mooie inbreidingslocatie :D

Oh, en ook ik geniet van Arie's foto's - juist die van Lumiére. Als kind heb ik daar veel films gekeken. Hopelijk zie ik nog eens wat mooie foto's van het interieur daarvan... kan het me nog goed voor de geest halen.

Anyway, jammer van de Crocs winkel. Ben zelf groot liefhebber van dat schoeisel en hoop dan ook op een terugkeer als hype. Als de yoyo iedere tien jaar terug komt, maakt Crocs ook nog een kans :lol:
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Highlander »

Bjorn Keizers schreef:Tsja, we kunnen altijd nog iets een spreekwoordelijk 'zetje' geven om wat nieuw bouwwerk te genereren. Ik nomineer het hele blok van de Zuidmolen als mooie inbreidingslocatie :D
Waar kan ik tekenen? ABN Amro, Oude SLO, Zuidmolen. Hoe sneller de sloopkogel door die drie gebouwen wordt gejaagd, hoe beter!
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Peter.h »

Highlander schreef:
Bjorn Keizers schreef:Tsja, we kunnen altijd nog iets een spreekwoordelijk 'zetje' geven om wat nieuw bouwwerk te genereren. Ik nomineer het hele blok van de Zuidmolen als mooie inbreidingslocatie :D
Waar kan ik tekenen? ABN Amro, Oude SLO, Zuidmolen. Hoe sneller de sloopkogel door die drie gebouwen wordt gejaagd, hoe beter!
Je vergeet het voormalige gak gebouw
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Gebruikersavatar
Dimitri
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 1:11 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Dimitri »

Wie weet dat het project naast het Dish hotel nog wat word. Opzich wel een redelijk bouwproject.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Arie »

Van Heekplein ligt open voor nieuwe bomen

Gepubliceerd op: 05/11/2015

Van Heekplein ligt open voor nieuwe bomen
De werkzaamheden aan het Van Heekplein om nieuwe bomen te planten, zijn in volle gang. Een deel van het plein ligt nu open, maar aannemer NTP probeert ervoor te zorgen dat er zaterdag gewoon een markt kan zijn. In de grond worden nu bakken aangebracht, die de bomen beter moeten laten groeien.

Er zijn al diverse platanen gekapt voor De Klanderij, de rest worden begin volgend jaar weggehaald. Er komen nieuwe bomen, omdat de oude bomen zich tegen het asfalt aan hebben gehecht en te weinig water kregen. Volgens de gemeente geven bomen het plein een menselijke beleving en hebben er altijd bomen op het plein gestaan en zijn ze daarom onmisbaar. Komend voorjaar moeten alle bomen op het plein zijn vervangen door gezonde, nieuwe bomen.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/van-heekplei ... tem?790662
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Arie »

De werkzaamheden aan het Van Heekplein om nieuwe bomen te planten, zijn in volle gang. Een deel van het plein ligt nu open.

Ik heb daar vanmiddag ook even een kijkje genomen.
Bijlagen
van Heekplein 5-11-2015.JPG
van Heekplein 5-11-2015 (2).JPG
van Heekplein 5-11-2015 (3).JPG
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Hendrik »

Vandaag in Huis Aaan Huis: een verleniging van beslistermijn tot 16 december voor het bouwen van winkelpanden in de Hofpassage tussen Langestraat en Van Heekplein.
Wat sas as dós was kaans.
Plaats reactie