Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door rr1991 »

Mooi, dank Twekkelerveld! Kan je al foto's op het HHF plaatsen? :)
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Twekkelerveld »

Nee nog niet. Ik moet eerst nog even paar reacties plaatsen. Je mag ze er van mij opzetten hoor. :)
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Highlander »

Ik sluit me erbij aan, bedankt Twekkelerveld!

Trouwens aan de overkant staan er nogal wat spuuglelijke panden maar dat ING kantoor slaat alles want niet alleen lelijk maar ook volslagen niet passend in de omgeving. Daar zou ik eigenhandig de sloopkogel door willen gooien.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2293
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Hendrik »

Highlander schreef:Ik sluit me erbij aan, bedankt Twekkelerveld!

Trouwens aan de overkant staan er nogal wat spuuglelijke panden maar dat ING kantoor slaat alles want niet alleen lelijk maar ook volslagen niet passend in de omgeving. Daar zou ik eigenhandig de sloopkogel door willen gooien.
Helemaal mee eens, maar de bazen van de ING geven zichzelf liever bonussen dan een nieuw pandje in Enschede. Waar is onze oude Rijkspostspaarbank :(
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21598
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Arie »

Highlander schreef:Ik sluit me erbij aan, bedankt Twekkelerveld!

Trouwens aan de overkant staan er nogal wat spuuglelijke panden maar dat ING kantoor slaat alles want niet alleen lelijk maar ook volslagen niet passend in de omgeving. Daar zou ik eigenhandig de sloopkogel door willen gooien.
Tja
Bijlagen
Boulevard SLO gebouw 29-7-2013.JPG
Boulevard 1945 ING bank.jpg
Boulevard ING BANK.JPG
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Twekkelerveld »

Highlander schreef:Ik sluit me erbij aan, bedankt Twekkelerveld!

Trouwens aan de overkant staan er nogal wat spuuglelijke panden maar dat ING kantoor slaat alles want niet alleen lelijk maar ook volslagen niet passend in de omgeving. Daar zou ik eigenhandig de sloopkogel door willen gooien.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens! Ik had pas geleden nog een foto gemaakt vanuit de Eendrachtflat en daar viel mij direct op dat het ING pand daar totaal niet past.

Afbeelding
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Rooy »

Desondanks een leuke foto. :okay:
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Wauwthur »

Ik hoor dat er wel zijdelings bekeken wordt of die hele hoek inclusief rotonde eens aangepakt kan worden. De Haaksbergerstraat en busbaan richting zuid zou dan meteen worden meegenomen. De busbaan zou in dat geval midden op de weg komen, zoals ook op de Hengelosestraat en Gronausestraat het geval is.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef: Helemaal mee eens, maar de bazen van de ING geven zichzelf liever bonussen dan een nieuw pandje in Enschede. Waar is onze oude Rijkspostspaarbank :(
Laat ze verkassen, er staat vast wel een mooie kantoorvilla leeg achter het busstation ergens! Dat pand slopen en mooi pakhuisachtig appartementencomplex van een etage of 10 bouwen op die plek.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Highlander »

Twekkelerveld schreef:
Highlander schreef:Ik sluit me erbij aan, bedankt Twekkelerveld!

Trouwens aan de overkant staan er nogal wat spuuglelijke panden maar dat ING kantoor slaat alles want niet alleen lelijk maar ook volslagen niet passend in de omgeving. Daar zou ik eigenhandig de sloopkogel door willen gooien.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens! Ik had pas geleden nog een foto gemaakt vanuit de Eendrachtflat en daar viel mij direct op dat het ING pand daar totaal niet past.
Mooie foto! Lijkt me duidelijk, er moet een veel substantieler gebouw komen daar.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Highlander »

Wauwthur schreef:Ik hoor dat er wel zijdelings bekeken wordt of die hele hoek inclusief rotonde eens aangepakt kan worden. De Haaksbergerstraat en busbaan richting zuid zou dan meteen worden meegenomen. De busbaan zou in dat geval midden op de weg komen, zoals ook op de Hengelosestraat en Gronausestraat het geval is.
Lijkt me een goed plan. Een rotonde werkt niet op die hele drukke plekken. En het wordt alleen maar drukker daar als het Koningsplein en het ziekenhuis af zijn.

Voor het GAK kantoor kan de straat ook makkelijk verbreed worden denk ik. Wordt het ook allemaal wat stedelijker van, ben ik altijd voor.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2293
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Hendrik »

Er zijn kant en klare plannen om die hele hoek aan te pakken. Dat is al een paar jaar oud. Hotel De Kroon was er onderdeel van. Verder afbraak van de hele driehoek en een gesloten straatwand langs de Haaksbergerstraat. Maar ja... wens en werkelijkheid.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21598
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Arie »

Muur eruit bij nieuwbouw ziekenhuis MST in Enschede voor plaatsing nieuwe MRI

7-5-2015

Een groot spektakel. Zo omschrijft ziekenhuis Medisch Spectrum Twente (MST) in Enschede de plaatsing van een nieuwe, 6000 kilo wegende, MRI in de nieuwbouw van het ziekenhuis. Om de nieuwe MRI van MST te kunnen plaatsen moet er een stuk muur uit de gevel en komt er een kraan om het apparaat in het gebouw in te hijsen. Tijdens de bouw is al speciaal verzwaard beton voor de vloer gebruikt om het gevaarte op de juiste plek te krijgen.

Vanmorgen wordt, als alles volgens plan verloopt, rond 09.00 uur de nieuwe MRI geplaatst. De plaatsing en montage is volledig in handen van de leverancier Phillips.

Tijdens de bouw is al rekening gehouden met de plaatsing van een MRI. “Een dergelijk apparaat is zo zwaar en groot dat de architecten en de bouwcombinatie al in het begin van het ontwerp en bouw hier rekening mee moeten houden”, aldus Niels Slotman van bouwcombinatie MST. “Dat gedeelte van de muur is houtskeletbouw in plaats van beton. Dit is makkelijker te demonteren en opnieuw op te bouwen. Na de plaatsing blijft de wand zo, want je weet nooit of er nog een keer een MRI bij moet komen.”

Daarnaast is de route die de MRI moet afleggen vanaf de buitenwand tot aan de MRI ruimte verzwaard. De vloer moet namelijk dat gewicht kunnen dragen. Een normale vloer is niet bestand tegen dit gewicht op een dergelijk klein oppervlak.
bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=217410
Bijlagen
De nieuwbouw van het MST is in volle gang, vandaag plaasting nieuwe MRI - TC Tubantia  Emiel Muijderman.jpg
De nieuwbouw van het MST is in volle gang, vandaag plaasting nieuwe MRI - TC Tubantia Emiel Muijderman.jpg (15.17 KiB) 8973 keer bekeken
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4818
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Veteraan »

Toch wel iets meer dan een keukentje plaatsen :).
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21598
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Arie »

De nieuwbouw MST is ook te volgen op TV Enschede FM, de laatste aflevering is te zien op: https://www.youtube.com/watch?v=DSurXKb3l-U
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21598
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Arie »

Arie schreef:De nieuwbouw MST is ook te volgen op TV Enschede FM, de laatste aflevering is te zien op: https://www.youtube.com/watch?v=DSurXKb3l-U
ze ook: http://www.tvenschedefm.nl/uw-ziekenhui ... /page?1701
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Bjorn Keizers »

Het Koningsplein is morgen geopend voor het verkeer, volgens de gemeente.

http://www.enschede.nl/repository/202062/#.VaeamYtANdt
Verkeer kan over Koningsplein
16 juli 2015

Omleidingsroutes niet meer nodig

Vanaf vrijdagmiddag 17 juli kan het verkeer gebruik maken van het Koningsplein. Vrachtverkeer kan (nog) niet over van het Koningsplein. Zij moeten omrijden via de Kuipersdijk. Rond het Koningsplein is alleen de Beltstraat nog tot het najaar afgesloten voor doorgaand verkeer.

De borden met de omleidingsroutes voor de werkzaamheden van de afgelopen jaren worden komend weekend (18 en 19 juli) weggehaald.

Aan het einde van het jaar moeten het plein en de omliggende straten worden opgeleverd. De komende maanden wordt nog gewerkt aan de inrichting van het plein en aan de Beltstraat en Edo Bergsmalaan.
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Rooy »

Goede zaak. Hier nog een fotootje van de huidige stand van zaken (deze maand). (gejat van de website http://www.koningsplein-enschede.nl)

Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Twekkelerveld »

Rooy schreef:(gejat van de website http://www.koningsplein-enschede.nl)
Je mag niet jatten he! 8) ,maar het is wel een mooie foto. :)
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Medisch Spectrum Twente

Bericht door Wauwthur »

Ik ben benieuwd wanneer de politie de geldende verkeersregels gaat handhaven. Het is nu echt een chaos.

Rechtsaf vanaf de Kuipersdijk het Mooienhof op? Mag niet, gebeurt toch.
Vanaf Kuipersdijk het Van Heekplein op? Mag niet, gebeurt ook aan de lopende band.
Parkeren op het fietspad op het Mooienhof? Mag niet, zelfde verhaal.
Snelheid wordt overal aan de laars gelapt.
Plaats reactie