Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21483
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Highlander schreef:
Wauwthur schreef:Villa Van Heek wordt een fysio toch?
Ja maar tijdelijk. Als ze een nieuwe horecahuurder vinden moet de fysio eruit.

Vraag me af wat er met dat voormalige Douwe Egberts pand aan de Raadhuisstraat gaat gebeuren. Dat is zo'n mooie locatie voor een dagzaak, zou bijna zelf een poging wagen.
Vroeger was het nog een hotel.
Bijlagen
Raadhuisstraat 't Raedhuys Hotel.jpg
Raadhuisstraat 1978 Hotel 't Raedthuys met winkel Van Haren schoenen.jpg
Raadhuisstraat Schoo.JPG
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Arie schreef: Vroeger was het nog een hotel.
Leuk, nooit geweten Arie! Dacht dat er alleen een cafe-restaurant in zat. Weet jij wanneer dat hotel ermee opgehouden is?
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21483
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Highlander schreef:
Arie schreef: Vroeger was het nog een hotel.
Leuk, nooit geweten Arie! Dacht dat er alleen een cafe-restaurant in zat. Weet jij wanneer dat hotel ermee opgehouden is?
Nee, dat weet ik niet.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Een paar (culinaire) updates:

- Ginza (sushi en grill) in de Klanderij is open. Nog niet geweest maar lijkt behoorlijk druk tijdens lunchtijd. Ben wel recent bij Da Pizza geweest, aan de Zuiderhagen (voorheen De Fusting Downtown). Helemaal geweldig voor wie van authentieke Italiaanse pizzas houdt - en niet van die vieze dikbelegde Amerikaanse pizzas. Redelijke prijzen, rond een tientje. Ze hebben ook een afhaalmenu.
- Voor de inrichting van de nieuwe Mango aan het Van Heekplein hebben ze net als bij Zara destijds busjes met Spanjaarden aan het werk gezet, die zijn zelfs op zondag aan het werk. Nog geen activiteit bij de buren. Denk dat de winkels worden opgeleverd voor de appartementen erboven want die zijn nog lang niet af.
- De Klanderij is nu helemaal opgevuld, in het laatste leegstaande pand komt binnenkort Opgewerkt, combinatie antiek en interieurdingen. Staan ook op de markt op zaterdag en hadden voor de kerst al een tijdelijke winkel in de Klanderij. Goed bezig dus, dat gedeelte van de binnenstad.
- Grootste zorgenkind nog steeds Haverstraat maar zelfs daar staat minder leeg dan vorig jaar. Een tweetal panden zijn opgeknapt en hebben asbestsanering gehad, met als uiterst prettige resultaat dat de spuuglelijke luifels tot het verleden behoren (Tuunte en de kledingwinkel ernaast).
- Zat net recensies te lezen van het Intercity Hotel, gasten zijn lyrisch over de locatie.... Gaat het weekendtoerisme aan ons stadje een hele goede impuls geven vermoed ik.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Het gaat dus helemaal goed komen met Enschede. :okay:
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Moeskops (van Paddy's) neemt Old Dutch over omdat hij Paddy's wil uitbreiden. Old Dutch zit precies achter Paddy's.

Wel jammer hoor, einde van een Enschedees horeca-instituut.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Highlander schreef:
Wauwthur schreef:Villa Van Heek wordt een fysio toch?
Ja maar tijdelijk. Als ze een nieuwe horecahuurder vinden moet de fysio eruit.

Vraag me af wat er met dat voormalige Douwe Egberts pand aan de Raadhuisstraat gaat gebeuren. Dat is zo'n mooie locatie voor een dagzaak, zou bijna zelf een poging wagen.
Tapasbar La Cubanita in Villa van Heek in Enschede


Lars Smook
ENSCHEDE - La Cubanita, een tapasrestaurant volgens het all-you-can-eatconcept, vestigt zich in Villa van Heek in Enschede.
De karakteristieke villa aan Oude Markt en Klokkenplas - in het bezit van de gemeente - staat al bijna anderhalf jaar leeg. Toen sloot Grand Café-restaurant Villa van Heek de deuren.

La Cubanita
Franchiseneemster Marissa van der Vaart, die samen met echtgenoot Pieter de Jong ook het La Cubanita-restaurant in Arnhem runt, zal deze week de huurovereenkomst ondertekenen.

Streefdatum voor de opening is 1 mei. De nieuwe eigenaar verwacht zo'n vijftig (parttime) personeelsleden nodig te hebben.

All you can eat
La Cubanita telt een kleine veertig filialen in Nederland. De succesformule van La Cubanita is ‘all you can eat’. Dat wil zeggen: onbeperkt eten tegen een scherpe prijs. De restaurants zijn in Cubaanse stijl ingericht.

Er worden cocktails geserveerd en op de menukaart staan tapas. Dat zijn koude en warme hapjes. Kleine porties met vlees of vis, maar ook vegetarisch.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

La Cubanita is nog steeds niet open. Zie daar ook nooit iemand aan het werk, maar echt veel zullen ze ook niet te verbouwen hebben. Waar ze wel hard aan het werk zijn is bij Happy Italy, die krijgen volgens mij een ingang zowel aan het Willem Wilminkplein als aan de Korte Hengelosestraat (naast Van der Poel). Dit is een hype restaurant in andere steden trouwens, redelijk goede Italiaanse hap voor betrekkelijk weinig geld.

Trouwens zag dat die villa aan de Langestraat die verkocht was weer te huur staat (naast de Kleine Willem). Weet iemand iets? Volgens mij was dat pand onder voorbehoud verkocht aan de eigenaar van De Muur.

Nog iets wat me opgevallen was: modewinkel Men at Work verhuist naar de leegstaande winkels naast de zij-ingang van de Primark.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Het zou me niet verbazen als de ruimte van Man At Work bij de Primark wordt getrokken. Dat men het hele gebouw wilde hebben werd bij de eerste prille plannen al aangegeven door Primark.
Wat sas as dós was kaans.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Highlander schreef:La Cubanita is nog steeds niet open. Zie daar ook nooit iemand aan het werk, maar echt veel zullen ze ook niet te verbouwen hebben. Waar ze wel hard aan het werk zijn is bij Happy Italy, die krijgen volgens mij een ingang zowel aan het Willem Wilminkplein als aan de Korte Hengelosestraat (naast Van der Poel). Dit is een hype restaurant in andere steden trouwens, redelijk goede Italiaanse hap voor betrekkelijk weinig geld.

Trouwens zag dat die villa aan de Langestraat die verkocht was weer te huur staat (naast de Kleine Willem). Weet iemand iets? Volgens mij was dat pand onder voorbehoud verkocht aan de eigenaar van De Muur.

Nog iets wat me opgevallen was: modewinkel Men at Work verhuist naar de leegstaande winkels naast de zij-ingang van de Primark.
Je hebt niet helemaal gelijk. Kijk maar eens op de FB pagina van La Cubantia, helaas, van het oude 'Villa van Heek' is van de binnenkant niets meer van over.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Verstijnen schreef: Je hebt niet helemaal gelijk. Kijk maar eens op de FB pagina van La Cubantia, helaas, van het oude 'Villa van Heek' is van de binnenkant niets meer van over.
Inderdaad zeg, zie het net. Wat zonde van dat mooie statige interieur... Dat ze dat allemaal hebben mogen doen als huurder.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:Het zou me niet verbazen als de ruimte van Man At Work bij de Primark wordt getrokken. Dat men het hele gebouw wilde hebben werd bij de eerste prille plannen al aangegeven door Primark.
Zou kunnen inderdaad. Is ook een beetje een lastige plek voor een modewinkel met die roltrap omhoog, op de nieuwe plek valt Men at Work veel meer op.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Highlander schreef:
Verstijnen schreef: Je hebt niet helemaal gelijk. Kijk maar eens op de FB pagina van La Cubantia, helaas, van het oude 'Villa van Heek' is van de binnenkant niets meer van over.
Inderdaad zeg, zie het net. Wat zonde van dat mooie statige interieur... Dat ze dat allemaal hebben mogen doen als huurder.
Ik dacht precies het zelfde.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21483
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Highlander schreef:
Wauwthur schreef:Door het gebrek aan parkeergelegenheid bedoel je Highlander?
Ben je nu sarcastisch naar Vincent toe :)

Ik heb de indruk dat ze liever geen (standaard) fast food zaken in de binnenstad zien. Aan de Haverstraat hebben ze ook al een paar keer dat soort zaken geweigerd. En dan was er nog die 3p soap aan de Raadhuisstraat. Ik ben ook niet van de vreetschuren maar er is aan de Van Heekplein kant een tekort aan laagdrempelige horeca. Op de dinsdag en zaterdagmarkt zijn vreettentjes uitermate populair, die jongens kunnen ook wel rendabel in een winkelpand. Is hier wel vaker geopperd geloof ik, food court in de Zuidmolen, dat zou een mooie oplossing zijn. Volstoppen met al die Doner Kebab, Churros, Vietnamese loempias,roti, vis, gepofte mais enz zaakjes die normaal gesproken alleen op marktdagen present zijn.
Drie P Fresh mag patat blijven bakken

08/06/2015

Drie P Fresh mag patat blijven bakken
Het personeel van lunchroom Drie P Fresh in de Raadhuisstraat mag patat blijven bakken. De verhuurder van het pand was bang voor geuroverlast in de woningen boven de zaak en was daarom naar de commissie bezwaarschriften van de gemeente gestapt. In onderling overleg zijn beide partijen er uitgekomen.

Volgens horeca-ondernemer Bökkerink is er goede isolatie aangebracht in zijn zaak waardoor de patatlucht niet kan doordringen in de woningen erboven. Er zijn de afgelopen tijd ook geen klachten geweest. De zaak was eerder bijna twee jaar gesloten omdat Bökkerink er naast panini's en pizzapunten ook patat ging verkopen. Dat mocht niet volgens het bestemmingsplan, maar inmiddels mag dat wel van de gemeente.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/drie-p-fresh ... tem?210832
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Veteraan »

Ik was vanmorgen 24 pannenkoeken aan het bakken (vóór 7 uur) en ik was bang voor geuroverlast, dus hield alles potdicht. Dat is inmiddels opgelost, de geur is ook weer weg. Maar olie/vet....patat...als je erlangs loopt en je hebt nog niet gegeten, mmmm, maar via een openstaand raam die geur in de huis krijgen lijkt me niet prettig.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21483
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Brand door vlam in frituurpan bij bierlokaal

Gepubliceerd op: 19/06/2015

Brand door vlam in frituurpan bij bierlokaal
Bij Proeflokaal België aan de Oude Markt in Enschede heeft vrijdag korte tijd brand gewoed. De brandweer rukte rond 09.45 uur uit.

Het vuur ontstond door een vlam in de frituurpan. Medewerkers van het café wisten erger te voorkomen door een deksel op de pan te gooien. Desondanks moest de brandweer er met een klein blusapparaat aan te pas komen om het vuur te doven. Bij de brand zijn geen gewonden gevallen. Studenten die boven het café wonen werden op tijd gewaarschuwd
bron: http://www.tvenschedefm.nl/brand-door-v ... tem?211945
Bijlagen
Brand door vlam in frituurpan bij bierlokaal.jpg
Brand door vlam in frituurpan bij bierlokaal.jpg (41.88 KiB) 8770 keer bekeken
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

De HEMA gaat verhuizen! zie 'n Bans.
Wat sas as dós was kaans.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

HEMA Enschede na 83 jaar naar ander winkelpand

ENSCHEDE - Voor het winkelend publiek is het vele tientallen jaren een vast baken in de Enschedese binnenstad, de HEMA-vestiging aan de Kalanderstraat 9.
Sinds 1932 staan daar de rode letters van de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam op de gevel. Dat vertrouwde beeld verdwijnt, want de HEMA verhuist naar een andere A-locatie in het winkelhart van Enschede: een groot winkelpand in het Twentec-gebouw aan het Hendrik Jan Van Heekplein.

Prénatal
Op 1 oktober krijgt de Hema de sleutel van de winkellocatie die nu nog wordt gedeeld door vestigingen van Prénatal en Kijkshop. Laatstgenoemde winkel verhuist naar het naastgelegen winkelpand waar eerder BCC was gevestigd. Prénatal verlaat dit winkelpand.

Eind november
Volgens de planning opent de HEMA eind november dit jaar de deuren op de nieuwe locatie, met de dagmarkt voor de deur. De HEMA heeft dan de Kijkshop en de Xenos-vestiging als buren. Manager Leon Plaggenmarsch is kort en bondig over de reden van de verhuizing. „Het is een mooiere locatie voor ons en we zitten daar goedkoper”, laat hij weten. Op de nieuwe locatie heeft de Hema ongeveer vijftig vierkante meter winkeloppervlak minder ter beschikking dan aan de Kalanderstraat, maar dat is volgens Plaggenmarsch geen probleem.

Verbouwing
De maanden oktober en november zijn nodig voor een ingrijpende verbouwing van de 1.500 vierkante meter grote winkelruimte in het Twentec-gebouw. „Het pand is casco en daar moeten we een HEMA-winkel van maken”, aldus Plaggenmarsch. In 2008 was de HEMA een tijd gevestigd in winkelcentrum De Zuidmolen, toen het huidige pand asbestvrij werd gemaakt. Wat daar na de verhuizing van de HEMA mee gebeurt is nog niet bekend.

Bron: TCT

Ik hoop echt dat het oude pand direct tegen de vlakte gaat of verbouwd wordt zoals op de Oude markt.
face2facetravel

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door face2facetravel »

Highlander schreef:
Vraag me af wat er met dat voormalige Douwe Egberts pand aan de Raadhuisstraat gaat gebeuren. Dat is zo'n mooie locatie voor een dagzaak, zou bijna zelf een poging wagen.
Ik zag vandeweek dat hier een nieuwe vestiging van La Place gevestigd wordt. Gaat het om een verhuizing van het filiaal in de Hofpassage, of om een 3e vestiging?
face2facetravel

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door face2facetravel »

Hendrik schreef:De HEMA gaat verhuizen! zie 'n Bans.
Misschien een goed pand voor TK Max. Die hadden interesse in zich in Enschede te vestigen. Bristol er ook uit (verhuizen naar een ander pand), dan hebben ze een pand wat aan hun voorwaarden voldoet (2 verdiepingen).

Ik hoorde ook, dat Promiss aan het van Heekplein gaat sluiten en de Miss Etam in de Hofpassage al gesloten is? Klopt dat?
Het gaat op die manier weer de verkeerde kant op met de leegstand. De laatste tijd ging het juist weer beter...

Ik las trouwens nog wel dat de Duitse Kik (een soort Zeeman) personeel zoekt voor een nieuw te openen filiaal in het centrum van Enschede. Weet iemand waar deze winkel komt? Het is natuurlijk geen 'toppertje' zo'n winkel te krijgen, maar ach... hoort er ook bij.
Plaats reactie